30 dagen opnames

  • 4 December 2014
  • 11 reacties
  • 176 Bekeken

de laatste weken kan ik de 30dagen opnames alleen afspelen, nadat ik de stekker heb uitgetrokken. dit wil dus zeggen : elke dag, dat kan toch niet goed zijn voor de decoder!

11 reacties

Heb je de modem ook al eens gereboot 15 sec stekker uittrekken en terug steken.


Als de miserie blijft bel eens naar de helpdesk 0800 22 800 (7/7 van 8u tot 22u) en je kan mss vragen om eventueel de decoder te mogen omruilen.
onze decoder is gekocht, ong 3 jaar geleden. dus omruilen kan niet ? ik denk nu dat huren beter is.
Reputatie 7
Badge +1
Dat gebeurt bij ons ook al eens (V4). Een gewone herstart help meestal (knop achteraan). Kwaad kan het zeker niet. Er zijn mlensen die hun decoder 's avionds altijd zonder stroom zetten. Anders een FacR proberen.


Factory Reset van BGC-decoder: ( foto's van de verschillende Belgacom decoders ► http://bgctv.skynetblogs.be/#decodertypes" target="_blank )

⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)


● Voor een Belgacom V5-decoder:


- Power knop links achteraan op OFF zetten

- Druk tegelijk op het 'pijltje naar omhoog' en 'TV'

- Power knop links achteraan op ON zetten

- Blijf drukken tot er 'waking up' verschijnt en dan loslaten


● Voor een Belgacom V5-Mini-decoder:



Knop 'Aan/Uit' achteraan, op 'Uit' zetten

Verzonken Reset knopje ingedrukt houden terwijl

je de knop 'Aan/Uit' achteraan, op 'Aan' zet

Als je op het TV Scherm 'Software wordt geladen' verschijnt

Dan het verzonken ingedrukt Reset knopje terug loslaten.

(Duurt ongeveer 10 minuten tot alles terug werkt)


Voor een Belgacom V3-decoder:


Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <'ON/OFF'> + 'MENU' + 'OK'

tot de boodschap 'FACr' op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je 'FACr' ziet, kan even duren)

☼ heb wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !


PS: Na het terugsteken van de netstekker, wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !


● Voor een Belgacom V4-decoder

1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken

(of gebruik i.pv. de stekkerer de aan/uit schakelaar v/d decoder, links achteraan.)

2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in 'MENU' + 'BACK' + 'OK'

tot de boodschap 'START DRa' op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

(lang genoeg blijven drukken tot je 'START DRa' ziet, kan even duren)



☼ De ganse Factory reset duurt ongeveer 10 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.



PS: Na het terugsteken van de netstekker (of schakelaar aan te zetten) , wacht niet te lang om de 3 toetsencombinatie in te drukken !




@hondsroos,


surf naar ► procedure bijdecoder problemen


reset dec


Factory Reset Dec
is een bug, zie mijn reactie bij andere forumschrijver hierboven


Dat weten we inderdaad al langer, maar wat je vergeet is, dat het bij sommigen wel helpt en nog straffer bij anderen zelf niet voorvalt, dus best eens proberen of het lukt of niet met reboot of FacR! je kan er tenslotte niks bij verliezen, misschien enkel je geduld ;-)
bij mij komt het telkens terug , zelfs na reset,het feit dat sommigen het wel en anderen het niet hebben heeft te maken met welke versie update je hebt, welke apparatuur enz


Dat klopt zeker niet, want ik heb al vergeleken met vele andere mensen die dezelfde decoder, zelfde software, zelfde modem en firmware hebben ook een zelfde lijnprofiel, en sommigen hebben het voor en komt het na Reboot, FacR terug , sommigen kunnen het met facR wegwerken , en sommigen hebben het helemaal niet voor zoals ik, ik volg dit al op van in het begin.
dat is niet wat ik zeg, maar wat de technieker me zei Elsa...blijkbaar kent die dan zijn stiel niet
Dat is ook lang geen nieuws meer, net zoals overal zitten er goeie en minder goeie tussen en ook moeten ze soms iets uitvinden om de mensen te kalmeren bij manier van spreken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb dat probleem hier ook al een hele tijd. Ik zet mijn v5 gewoon af en terug aan met de aan-/ uitknop achteraan en na een minuut kan ik het wel bekijken. Is een bug zeker ? Wel opletten dat je niet juist iets aan het opnemen bent, want dan ben je die minuut kwijt.


Op mijn oude v3 in de slaapkamer heb ik het niet, maar die wordt altijd uitgetrokken als we gaan slapen. Die krijgt dus sowieso een update 's avonds.




Reageer