30 dagen

  • 4 September 2012
  • 15 reacties
  • 603 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Probleem met de opnames van 30 dagen en dit sedert de laatste upgrade.

Worden opgenomen maar bij het willen bekijken volgende melding :

Bedankt, uw programma zal dadelijk starten.

Maar er gebeurt niks.

Wil nu de gemiste aflevering terug bekijken via Iwatch, betaald en wat krijg ik?

juist...

Bedankt, uw programma zal dadelijk starten.

15 reacties

Ik heb dit soms al in orde gekregen met gewoon een reset te doen van de decoder en soms lukt het pas na een factoryreset van de decoder.

Bij een factoryreset zegt bgc wel van op te passen dat bij een facR en vanwege bugs in de software het mogelijk is dat je opnames verliest.

Ik heb het al heel veel gedaan die FacR en tot nu toe nog geen opnames kwijt gespeeld dus doen op eigen risico zou ik dan maar zeggen.

groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Factoryreset uitgevoerd doch probleem blijft bestaan.

Omwisselen digicorder?
Badge
Dit probleem wordt hoogst waarschijnlijk veroorzaakt doordat de modem (bbox2) in 'fully routed' mode staat. De nieuwe software kan daar niet meer mee overweg, je moet de modem weer in 'bridged' mode zetten. Als je de modem niet zelf in 'fully routed' mode gezet hebt, dan was je wellicht gebruiker van het ter ziele gegane 'tv on pc', want voor die gebruikers werd de modem vanop afstand 'fully routed' gezet. Om te weten hoe je de modem weer bridged krijgt: google is your best friend 🙂 De Belgacom helpdesk kan dat ook van op afstand in orde brengen, en dit is misschien nog de beste oplossing, want zo lang jouw lijnnummer in hun databank als 'fully routed' blijft zitten, wordt de modem bij o.a. elke upgrade van firmware terug naar deze setting geplaatst, met alle gevolgen vandien.
je kan zelf ook eerst controleren of hij wel in full routed staat vooraleer je belt

Als je in full routed mode staat zal je zien dat als je nu naar de webinterface van je modem surft
http://192.162.1.1" target="_blank
dat er een onder "Vlan list" een derde tabel naast VLAN20 bijgekomen is genaamd "VLAN30"

Als je het toch zelf wilt proberen of eens gaan kijken :

klik op onderstaande link en de erop volgende stappen uitvoeren:
Surf naar BBOX Web Interface <= hier klikken om je als administrator in te loggen
Advanced settings (in linker kolom)
Route (in linker kolom)
♦ Klik bovenaan rechts op "Routing" Tab
onderaan de pagina vind je:
TV mode (the gateway will reboot after two minutes)
♦ kies "bridged mode"
Apply ↵

meer uitleg op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2setfullroutedmode

Elsa
Steven, vooraleer je boos wordt op mij,

ik twijfel er dus niet aan dat je uitleg niet zou kloppen maar het zou ook gewoon aan de nieuwe software kunnen liggen

want ik heb het ook al verschillende keren voorgehad en ik sta niet in full routed

en daarom heb ik de hierbovenstaande post gezet zodat hij eerst eens kan kijken of het echt aan full routed mode ligt

en als hij feedback geeft weten we dit dan ook hé

groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Helpdesk kan me niet helpen.

Probleem doorgegeven aan de "second line".

Wacht nu op hun telefoonoproep.

Ik sta inderdaad met een VLAN 30

ik volg de voorgeschreven werkwijze van "Elsa".

Maar onderaan tabblad routing staat er géén TV mode.

Ik heb dit reeds in het verleden toegepast en VLAN 30 was weg.

Maar bij nazicht nu is die VLAN 30 terug op mijn scherm verschenen.

Doch zonder TV mode.

Maar onderaan tabblad routing staat er géén TV mode.


Inderdaad maar dit speelt geen rol 't zal er pas staaan als je in bridged mode staat denk ik.

Dit wil dus zeggen dat de settings die je manueel doet direct overschreden worden (door het feit ddat dde modem reboot natuurlijk)

Dus die methode zoals beschreven gaat dus alleen omgekeerd om in full routed te zetten ! zoals op ricy's blog beschreven en niet omgekeerd (dit was ik vergeten!)

Hou ons verder op de hoogte hé

groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Juist terug gebeld naar de technische dienst en de antwoorden bevallen me niet.

Wat die VLAN 30 betreft is dat normaal beweren ze.

Je hebt dat nodig voor Belgacom TV???????

En mag niet weg. (was vroeger wel weg bij mij, maar ze geloven mij niet)

Had vroeger profiel 50/6 en nu 30/6.

Ook normaal want was een testfase.

En wat die 30 dagen betreft is een overbelasting van de servers.

Is een algemeen en gekend probleem.

Oplossing zijn ze nog aan het zoeken.

En voor mijn betaalde Iwatch aflevering die vandaag vervalt mag ik bellen naar de klantendienst als bij mij alles terug normaal is.

Nu weet ik echt niet meer waar ik sta...of wie of wat ik moet geloven.

Is er nog een andere weg te bewandelen om hulp te krijgen.
Wat die VLAN 30 betreft is verwarrend want inderdaad als je kijkt op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#bboxvlans

daar staat :




















Internet VLAN10 (Wan PPPoe) + FON
VoIP VLAN20 (ook voor software update van bbox en ZTC)
IPTV VLAN30


Dus inderdaad VLAN 30 is nodig Voor IptV.

Als je router in bridged mode staat krijg je dan :






Staat je router nu in full routed dan keijg je dit te zien.




BBOX2 Vlan list Vlan30 full routed tv on pc


Vandaar de verwarring !



Had vroeger profiel 50/6 en nu 30/6.

Ook normaal want was een testfase.


Dit klopt ook want de DARE heeft je volgens je lijn-afstand en lijn-verzwakking tot aan de glasvezelkast ROP je een provisioning profiel 30/6 toegekend.

Dan hebben ze nog een ander sysyteem DLM die je probeert op een hoger profiel te zetten maar als er gedurende een zekere tijd te veel fouten geregistreed worden dan schakelt die je profiel een stap terug .

Als je wat meer uitleg wilt omtrent DARE en DLM die kan je oa vinden op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#dare

groetjes, Elsa


Je kan zelf maar een reset van de decoder proberen en ook een factory reset als dit niet helpt valt er niet veel anders meer te doen dan af te wachten tot de updates van Charles deze problemen opgelost heeft.

Bedankt, uw programma zal dadelijk starten.

als je dit ziet probeer eens van dan direct op >> doorspoeltoets te drukken, t'is bij mij zo al eens gelukt.

groetjes, Elsa
Reputatie 2
Badge
Bedankt vovor de heldere uitleg, mijn honger is nu gestild (lol).

Factory reset bracht geen soelaas.

Ook je tip van doorspoelen helpt niet.

en weet "geduld is een mooie deugd".
Hey Marco Polo!

Ik had EXACT hetzelfde probleem. Ook kon ik bij Eén het journaal niet opvragen (en films vanuit de tvtheek).

Ik heb vorige week de helpdesk gebeld en ze hebben twee keer mijn lijn moeten afbreken en opnieuw opbouwen.
Na een twee uur was het helemaal opgelost: mijn vorige opnames op 30 dagen ben ik kwijt, maar alle nieuwe kan ik in twee seconden bekijken. Ook de on-demand video's werken heel snel nu.

Dus echt: blijf bellen tot ze je helpen en vertel hen dat je al een factory reset hebt gedaan.
Ze gaan je helpen :)

Tip: ik werd geholpen op een vroege zondagnamiddag, wie weet heb je dezelfde behulpzame mensen aan de lijn :)

Succes!
Inderdaad nu je het zegt dit heb ik hier nog ergens op het forum gelezen dat door het verwijderen van de decoder uit hun registratie en het terug opnieuw registreern van de decoder problemen oplost. Wel raar want ik krijg het ddan wel in orde met een FacR en bij de anderen moeten ze u eerst uit de registratie verwijderen en terug opbouwen, heeft dat nu allemaal iets te maken met die nieuwe software ! amai tegen wanneer gaan al die bugs er dan uitgeraken !!??
Reputatie 7
Badge +1


Dat klopt MarcoPolo.Ik heb dat ook al een paar keer gehad na een factory reset v/d modem. stond voordien in bridged, na FacR in full routed. telkens manueel in bridged moeten zetten als administrator. Sedert een paar weken sta ik op een 50/6 profiel (na eerst een repairprofiel), en nu waag ik het toch niet meer om nog een FacR v/d modem te doen als het niet echt nodig is...kwestie van mijn 50/6 niet terug kwijt te spelen. Dat is vlgs mijn ervaring een hele verbetering voor de vlotheid van de TV-functies.

Reageer