3 de tv aansluiten

  • 16 April 2012
  • 9 reacties
  • 632 Bekeken

Badge
hallo, ik woon in schendelbeke (deelgemeente van geraardsbergen) nu is mijn vraag of je hier al een derde tv kan aansluiten, heb een bbox 2 en de twee tv's die ik al heb zijn draadloos verbonden met mijn modem via ruckus.

is een derde tv aansluiten mogelijk?

groetjes jessie

9 reacties

doe eens de test via deze link: klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank

op ricy's blog kan je dan afleiden aan je bekomen resultaten uit de tesdt wat er mogelijk is.


Hieronder kopier ik een gedeelte van ricy's blog die belangrijk is voor u:

Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)

Laat eens weten wat je krijgt als resultaat uit de test want daarvan hangt het af of je een derde tv kunt aansluiten.

Elsa.


Op ricy's blog kan je zien dat het mogelijk is om een derde tv aan te sluiten als je profiel hoog genoeg (zal blijken uit de test)

http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus


op zijn blog vind je het schema hoe het kan uitgevoerd worden en ik heb het hieronder gekopieerd:









ModemVLAN30(vs1,vs2,vs3) > Poort TVx > ruckus_AP )- -( ruckus_adapter1(vs1) > decoder1-> TV1(p1)

-( ruckus_adapter2(vs2) > decoder2-> TV2(p2)

-( ruckus_adapter3(vs3) > decoder3-> TV3(p3)

Als de test niet moest lukken kan je ook via je webinterface van je modem zien wat voor een profiel je hebt

(dit is mss beter en gemakkelijker dan de test te doen, maar je kan beide doen ook natuurlijk)

door te surfen naar http://192.168.1.1

daar moet je kijken wat er staat voor:

Downstream line rate : ?

Upstream Line rate: ?

en laat het eens weten.


Elsa

op ricy's blog kan je ook zien dat er twee types zijn van ruckussen de oude zijn geschikt voor SD en de nieuwe voor HD


hieronder een stuk gekopieerd van zijn blog:








Wireless Access Point
Media Flex VF7811 (HD)
Media Flex AF2821 (SD)
Wireless Adapter
Media Flex VF7111 (HD)
Media Flex VF2121 (SD)

zo kan je zien welke type je hebt SD of HD

Elsa

Beste jessie,


Elsa heft je in haar posts zowat alle correcte informatie gegeven, ik heb er niet veel aan toe te voegen. Indien je er niet zou in slagen om de beschikbaarheidstest uit te voeren, stuur je me maar een privébericht met je gegevens. Dan zoek ik het wel uit.


Mvg,

Eva.

DOWNSTREAM LINE RATE/ 20056kbps
UPSTREAM LINE RATE/ 2040 kbps


Zoals op ricy's blog te zien is ( http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid" rel="nofollow )

kan je 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel) aansluiten.


je kan dus op twee tv's in HD kijken en op de derde in SD kwaliteit

Als je echter een PVR opname doet telt die ook mee en moet je daar rekening mee houden als de drie tv's opstaan.

Als voorbeeld : geen PVR opnames dan kan je

TV1 in HD bekijken; TV2 in HD en TV2 In SD

als je bvb een PVR opname doet in HD op je decoder van je tweede TV

Dan kan je als de 3 tv's opstaan

TV1 in HD ; TV2 (HD opname bezig) in SD maar op TV3 is het niet meer mogelijk te kijken dan.

Je kan best in dit geval opnemen in nPVR dan moet je geen rekeing houden met de opnames want er wordt dan enkel opgenomen op de servers vab BGC en

kan je gedurende dertig dagen bekijken. en kan je alle 3 TV's bekijken waarvan 2, in HD en één in SD.

Elsa

Badge
kan ik deze tv dan ook draadloos verbinden via ruckus. deze tv zou op de zolderverdieping komen voor de kinderen
In theorie kan dit zeker maar als je 100% zeker wilt zijn dat de ruckus goed ontvangst heeft op zolder zou ik eerst al test één van je twee decoders met de ruckus die er aan verbonden is eerst eens op zolder opstellen en dan zien of het beeld in orde is op zolder. Zo ben je zeker dat de ruckus ook op zolder goed werkt, zodat je geen nutteloze aankoop doet van een bijkomende ruckus adapter.

Elsa
Je moet ook een kijken welke ruckussen adapters je hebt zijn het van het HD type: Media Flex VF7111

want ze zijn niet onderling compatibel.

Elsa

Reageer