Beantwoord

2x NAS



Toon eerste bericht

79 reacties

Je moet een adres instellen boven 192.168.1.99 voor de bbox3
Reputatie 4
Badge +2
Dat IP adres kan je niet gebruiken, De DHCP-pool van de bbox 3 eindigt op 192.168.1.63 voor devices.

Maar je hebt een BBOX2 zie ik nu, daar is het mss wel anders, heb geen bbox2 dus kan het niet controleren.
Ik had de foto van de instellingen nog niet gezien....sorry. Ik ga ervan uit dat het IP-adres op de foto willekeurig is > ik dien hier mijn IP-adres in te vullen of is deze combinatie op de foto de enige juiste
Ik werk met Windows 8. Kan het aan de instellingen liggen bij Proximus. t Gekke is dat het enkele weken geleden wel werkte, d.w.z. vanaf buiten de NAS te benaderen.
Werk je met windows XP mss, want ik dacht ergens gelezen te hebben dat daar problemen waren met die certificaten !
Er is DNS, DNS 1 en DNS 2. Dat is al geprobeerd, doch het werkt niet. Ik zie steeds een melding dat het beveiligingscerficaat van de WD device niet geaccepteerd wordt
heb je op je nas de mogelijkheid om de dns in te stellen, dan zet je die eens op 192.168.1.1 de rest mag blijven zoals op de foto hieronder

Ik kan geen verbinding maken met mijn NAS buiten mijn eigen netwerk. Ik ben momenteel hierover in gesprek met WD. De foutmelding die ik krijg in de adresbalk is: 192.168.1.1./dns_error. De WD-medewerker zegt dat het met de routerinstellingen te maken heeft. Graag spoedige oplossing
inderdaad niet alleen op userbase zitten er specialisten maar ook google is uw vriend ;-)
Maar voor meer praktische uitleg en ervaringen met managed switchen ga je zeker op UB de geschikte uitleg kunnen vragen enfin 't is maar dat je 't weet ;-)
ook een klein beetje uitleg over switches vind je hier=> http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2metaangeslotenswitch
Reputatie 4
Badge +2
Gigabit is idd 1000Mbps

Kijk even op deze site om meer uitleg betreffende Switches :

http://www.routershop.nl/nieuws/managed-of-unmanaged-switch-de-verschillen.htm
Dat moet zeker geen managed switch zijn voor deze toepassing.
Daar heb ik ook geen ervaring mee met managed switch
Tip: maar als je hier geen voldoende uitleg moest krijgen hieromtrent kan je altijd eens je licht opsteken op het userbase.be/forum waar dit al dikwijls ter sprake gekomen is.
Ik verbind de switch met de BBOX2 en in de swich kan ik dus bijvoorbeeld een 2e NAS inpluggen e.d. Ik heb even gekeken maar het advies is: Ethernetsnelheid
Gigabit Ethernet (1000 Mbps)? Verder nog tips? Moet het bijvoorbeeld een 'managed switch' zijn of is dit niet aan de orde voor mij als leek. Wat is overigens het verschil tussen een managed switch en een unmanaged switch?
Het is niet alleen als px met meer dan 100 mbps internetsnelheid af komt dat dit van belang is, maar voor je lokaal netwerk op de bbox3 bijvoorbeeld
Reputatie 4
Badge +2
Heb je een advies daarin? Dat gaat zonder kwaliteitsverlies?

Ik heb Netgear, maar andere merken zullen ook wel goed zijn, ik zou wel een Switch nemen met Gigabit poorten, dan ben je al meteen gereed als PX snelheid boven de 100Mbs gaat komen.
Wat bedoel je met kwaliteitsverlies ?
Heb je een advies daarin? Dat gaat zonder kwaliteitsverlies?
Reputatie 4
Badge +2
Die Devolo-poort kan je gerust gebruiken.

Je bedoeld een Switch, die heb je in vele formaten, afhankelijk hoeveel LAN-poorten je extra wilt.
Heb twee Switchen van 5 poorten op mijn modem hangen, zodat ik 10 poorten extra heb, werkt prima.
Ik zie pas net dat alle uitgangen van mijn router bezet zijn (2*TV, 1*NAS, 1*Devolo LAN Duo voor WiFi Repeater). Kan ik de tweede poor van de Devolo voor mijn 2e NAS gebruiken of heb je meerdere ideeen/oplossingen?. Bestaat er zoites als een LAN-hub of werkt dat niet?
Reputatie 5
Badge +4
Proberen moet je zeker doen.

Er kan niets fout gaan, ongeacht de poort die je zal proberen.
Ze zouden alle 4 moeten gaan.

Met vriendelijke groeten,

Andy

Het Proximus-team
Gewoon proberen dan maar....Wat kan er fout gaan? Of kan jij dat daar testen?
Reputatie 7
Badge +6
Ik heb dit even voor je nagekeken en je bbox2 staat reeds in 'routed' mode.
Je zou dus uit alle 4 de poorten zowel TV als internet moeten krijgen.
Op blauwe vak met tekst "stuur bericht" klikken
Ik heb op advies gekeken war de BBOX2 nu op staat en deze dient omgezet te worden naar 'full routed' mode. Bedoel je dit? Je schrijft een mailbericht te sturen naar Proximus team > klik ik de link aan...wat te kiezen
Reputatie 7
Badge +4
Nickelles ,


Als je wil kan ik eens nakijken of je b-box 2 routed staat , nu kan je ook kiezen voor een switch op je b-box 2 aan te sluiten zodanig je meer LAN poorten hebt.


Je kan een privé bericht sturen naar het proximus team met het nummer van je vaste lijn of klantennummer, dan kijk ik het alvast na.

Met vriendelijke groeten,

Samuel
deze problemen schijnen voorbij te zijn en dateert nog van vroeger.
Ik heb ne wel gezien, dat de router op tv-mode staat. In et vakje is full mode' aangegeven. Door op apply te drukken moet het dus gewoonweg lukken. Ik heb niets te vrezen dat e.e.a. niet meer werkt? Je schreef dat mogelijk problemen zouden kunnen ontstaat met PVR; kan ik dan geen opgenomen programma's o.i.d. meer zien?

Reageer