Beantwoord

2e (nieuwe) aansluiting mogelijk ?

  • 1 June 2016
  • 9 reacties
  • 427 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Is een 2e aansluiting mogelijk in hetzelfde gebouw ?
Het betreft een voormalige ééngezinswoning die nu opgesplitst is in 2 appartementen.
De bewoners op het gelijkvloers zijn reeds aangesloten op Proximus (VDSL2) .
Kan dit vanop afstand gecheckt worden ?

Mvg
icon

Beste antwoord door KoenN 3 June 2016, 15:38

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Als je al een VDSL2 verbinding in het gebouw hebt, is het mogelijk technisch mogelijk voor een 2de. maaaaaaar.... Hier moeten wel een hele hoop technische aanpassingen voor gebeuren.
Reputatie 4
Badge +1
In de invoerkabel tussen de straat en een woning of appartement zitten er altijd voldoende paren om een 2de aansluiting te maken. Zodoende kan Proximus altijd een tweede aansluiting realiseren zonder heropbraak op privédomein.
Aangezien er op het adres reeds VDSL2 beschikbaar is geldt dit ook voor de tweede aansluiting.
nb: Het komt uitzonderlijk voor dat ze efkes het voetpad beperkt (0.5m²) moeten opbreken om de 2de aansluiting te activeren.
Reputatie 7
Badge +6
Daniel, zoals Techno Turlickx reeds zei is dit geen probleem wanneer er VDSL2 beschikbaar is, maar vaak gaat dit gepaard met een enkele werken voor je woning wanneer je woning oorspronkelijk een eengezinswoning was. In principe, is het ook noodzakelijk om dit aan te geven bij de gemeente gezien Proximus zijn info haalt bij het kadaster. Zodra je woning dus is opgedeeld in 'busnummers' kan er via onze klantendienst een 2de aanvraag gedaan worden voor het 2de appartement.
Reputatie 1
Badge
Die opsplitsing is normal gezien gedaan, het betreft (2) huurwoningen dus in principe zou dit in orde moeten zijn (verantwoordelijkheid eigenaar).
De potentiële klant (zoon) gaat vandaag nog langs in de Proximus winkel om een aansluiting te regelen (indien mogelijk natuurlijk)
Ze kunnen dit heel zeker regelen in een officieel proximus center dit hebben ze hier in gebouw enkele straten verder ook volledig kunnen regelen via dit Proximus center voor een gelijkaardig geval en het is daarbij nog allemaal dik in orde gekomen ook 😉
Reputatie 7
Badge +4
Beste Daniel_0139

Als er VDSL2 beschikbaar is gaat het geen probleem mogen zijn om een 2de decoder aan te sluiten.

Wanneer je een 2de decoder wenst kan je deze steeds bestellen via 0800/22800 of via onze shop.

Met vriendelijke groeten

Koen
hallo,wij zijn al jaren klant bij proximus.wij hebben het volledige pakket:ook een tweede kastje voor ontvangst tv en internet,dat tweede kastje werkte nooit naar behoren,ik heb een nieuwe gekregen in verhouding met de andere die in onze living staat,dan bedoel ik de buitenkant van t kastje.dat kastje deed weer niet veel,stekker er uit wachten opstarten,dan maar resette,nog niks.zoals je wel kan zien kan je me alles wijsmaken.netflix is t enigste wat er wel binnenkomt ,dat is een perfect beeld.na een telefonisch onderhoud,werd er mij gezegd dat t aan t kastje beneden ligt,daar zouden ze meer als een maand geleden en nieuwe voor sturen,nog niks gehad,terwijl ik wel de huur betalen moet.een paar dagen later word ik gebeld omdat ik mijn klacht ook online kenbaar maakte,en die medewerker adviseerde mij een internet versterking 3 stuks te plaatsen.wel waren de koste voor me zelf.en het enigste wat er wel te zien is bij mijn pubers boven is netflix youtube.dat gaat allemaal via internet zonder kabel wifi dus.weet toevallig iemand hoe t zit.groetjes christel

Zoals ik al gezegd heb nieuwe software brengt nieuwe problemen mee en dan is het gewoon afwachten tot de bugs er uitgehaald worden.


't is ook nooit nie goed als de concurentie voor is wordt er geklaagd en als ze dan de concurrentie willen voor zijn met alle gevolgen van dien is het ook weer niet goed.


Immers moest een bedrijf alle tijd nemen om alles degelijk uit te testen, dan komen ze zeker en vast te laat.


'k heb het al dikwijls gezegd eigenlijk klagen wij van weelde en alles is zo relatief in de wereld.


Eigenlijk die android update naar de laatste versie op smarth phones en tablets gebeurt dit automatisch zonder verwittiging, je zou toch de keuze moeten hebben om dit te kiezen wanneer je dit wilt en als je deze keuze gemaakt hebt zou je heel gemakkelijk moeten kunnen terugkeren op een vorige versies als je zit dat bep. apps die nog niet stabiel werken want het is een kat en muis spel tussen die mensne die nieuwe OS uitbrengen en deze die dan maar moeten zien dat de apps foutloos daarop draaien
als er langere tijd,of vaker problemen met proximus zijn,moet ik van mijne kant toch betaald worden,ook al word er gezegd tv overal is gratis,ik heb weinig of geen verstand van deze dingen,wel ben ik degene die elke maand de factuur betaal,dit jaar is t nog niet onder 225 euro geweest.ik wilde op een aanbod in gaan voor een smartphone te kopen aan 1 euro, maandelijks 20 euro,dat kon niet omdat ik al klant ben.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Christel,

Kan je ons zeggen hoe de decoder met de modem is verbonden?

Want waarschijnlijk is er geen communicatie tussen modem en decoder.

Mvg,

OdB

Reageer