Beste mensen,
Vorige week schaften wij ons een 2e decoder aan om ook boven digitale tv te kunnen kijken.
We hebben een adapter boven en beneden om dat te doen werken.
Sinds we dat hebben werkt het internet nog amper (tenzij we de adapters uittrekken, maar dat kan de bedoeling niet zijn) en we kunnen ook maar alleen naar de post kijken waar we op dat moment opnemen (wat belachelijk is, want waarom neem je het anders op).
Met 1 tv konden we 2 dingen opnemen en nog naar een andere zender kijken, internet werkte goed.
Nu we 2 tv's hebben kunnen we maar naar 1 ding kijken als iets aan het opnemen is (en dat is de opname zelf), ookal is er op de andere tv op dat moment helemaal niets aan het opnemen of niemand aan het kijken.
Wat kunnen we doen?? Dit is écht niet de bedoeling!!!!
Bladzijde 1 / 1
Eerst eens alles op een rijtje zetten, als ik het goed begrijp dan heb je:
Nu om verder te concluderen hoeveel programma's je kan bekijken en opnemen
zou je eerst eens je profiel moeten aflezen door te surfen naar
je modem webinterface ==>> http://192.168.1.1
en daar je download en upload snelheid af te lezen en eens te posten hier
Elsa
- eerste decoder is waarschijnlijk direct verbonden met een netwerkkabel aan je modem
- tweede decoder die via homeplugs "devolo" aan de modem verbonden is.
Nu om verder te concluderen hoeveel programma's je kan bekijken en opnemen
zou je eerst eens je profiel moeten aflezen door te surfen naar
je modem webinterface ==>> http://192.168.1.1
en daar je download en upload snelheid af te lezen en eens te posten hier
Elsa
Nog een vraagje je gebruikt toch ook geen homeplugs "devolo's" tussen modem en pc/laptop voor je internet ?
Elsa
Elsa
Beste,
De decoder beneden is inderdaad rechtstreeks verbonden met een kabel met de b-box.
Beneden zit een witte adapter in het stopcontact met daarin een verdeeldoos met daarin dan weer de telefoon en de b-box.
Boven zit dan de 2e adapter in het stopcontact.
Ik ben er allemaal niet zo in thuis maar ik keek vooraf wel op internet dat we wel degelijk naar 2 tv's konden kijken. Volgens de belgacom-winkel is het ook geen probleem om met 2 decoders te werken maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat van zodra op 1 tv iets wordt opgenomen we verplicht zijn om met beide tv's naar diezelfde post te kijken! De internet-problemen zijn dan nog eens bijkomstig (Facebook werkte niet, windows live mail wilde mails niet meer binnen halen, google werkte wel (maar heel traag, ...).
Wat ik vond op die link die je me gaf : (ik weet niet of je hier iets mee bent?)
De decoder beneden is inderdaad rechtstreeks verbonden met een kabel met de b-box.
Beneden zit een witte adapter in het stopcontact met daarin een verdeeldoos met daarin dan weer de telefoon en de b-box.
Boven zit dan de 2e adapter in het stopcontact.
Ik ben er allemaal niet zo in thuis maar ik keek vooraf wel op internet dat we wel degelijk naar 2 tv's konden kijken. Volgens de belgacom-winkel is het ook geen probleem om met 2 decoders te werken maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat van zodra op 1 tv iets wordt opgenomen we verplicht zijn om met beide tv's naar diezelfde post te kijken! De internet-problemen zijn dan nog eens bijkomstig (Facebook werkte niet, windows live mail wilde mails niet meer binnen halen, google werkte wel (maar heel traag, ...).
Wat ik vond op die link die je me gaf : (ik weet niet of je hier iets mee bent?)
|
|
|
Je zit blijkbaar nog met een ADSL lijn Als het enigzins zou mogelijk zijn zou je beter migreren naar VDSL2.
Maar daarvoor zou je eens de test moeten uitvoeren om te zien of dit mogelijk is voor jullie.
Hoe je die test doet dit vind je op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
waarvan ik hier het gedeelte gekopieerd heb:
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (doe deze test ook eens als "nieuwe klant" want kan ander resultaten geven dan als "bestaande klant")
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
Maar daarvoor zou je eens de test moeten uitvoeren om te zien of dit mogelijk is voor jullie.
Hoe je die test doet dit vind je op ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid
waarvan ik hier het gedeelte gekopieerd heb:
Wat krijg je als resultaat bij de belgacom tv beschikbaarheidstest?
klik ⇒ http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/pages/private/c_webcheck_tv.page" target="_blank (doe deze test ook eens als "nieuwe klant" want kan ander resultaten geven dan als "bestaande klant")
(Als HD beschikbaar is dan is VDSL2 mogelijk)
Dan kan je één van de volgende resultaten krijgen:
• 2 tv's waarvan 1 in HD (12 / 1 profiel)
• 2 tv's waarvan 2 in HD (16,5/2 profiel)
• 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)
• 3 tv's waarvan 3 in HD (30 / 6 profiel)
Uit de bovenstaande gegevens kan ik niet afleiden welke ADSL snelheid je hebt
doe eens een speedtest en post eens je waarden
http://speedtest.telenet.be/
doe eens een speedtest en post eens je waarden
http://speedtest.telenet.be/
Het is ook zo dat je op ADSL vlug tegen het plafond aanloopt het zal mss wel nog lukken om 2 SD programma's te bekijken
maar 2 HD programma's gaat zeker al problemen geven.
maar ik wacht de resultaten van de speedtest af en hopelijk kan je gratis migreren naar VDSL2 dat zou nog veel beter zijn.
maar 2 HD programma's gaat zeker al problemen geven.
maar ik wacht de resultaten van de speedtest af en hopelijk kan je gratis migreren naar VDSL2 dat zou nog veel beter zijn.
Last Result:
Download Speed:
3463 kbps (432.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed:
418 kbps (52.3 KB/sec transfer rate)
Latency:
51 ms
zondag 6 mei 2012 21:17:24
Download Speed:
3463 kbps (432.9 KB/sec transfer rate)
Upload Speed:
418 kbps (52.3 KB/sec transfer rate)
Latency:
51 ms
zondag 6 mei 2012 21:17:24
Het resultaat geeft aan ddat er geen VDSL2 mogelijk is bij u wat al spijtig is.
Het resultaat wil ook zeggen dat je maar maximum naar twee sd programma's tegelijk kunt kijken.
Dus op 1st decoder kijken en op 2d decoder kijken naar veschillende SD programma's
Als je nu op één van de decoders een sd programma opneemt (PVR) dan zal je op deze zelfde decoder alleen maar naar het programma kunnen kunnen kijken dat je opneemt en op je andere decoder een willekeurig ander SD programma.
Wat je wel kunt doen om dit te omzeilen is een programma op te nemen op gelijk welke decoder maar dan wel in nPVR dit wil zeggen niet op je harde schijf van je decoder maar op de harde schijven van de servers van Belgacom en deze kan je gedurende 30 dagen bekijken.
Dan kan tergelijketijd bvb op iedere decoder een verschillend SD programma opnemen in nPVR en tergelijkertijd kijken op de twee decoders naar verschillende SD programma's.
Hopelijk geraak je wat aan deze uitleg aan uit.
groetjes,
Elsa
Het resultaat wil ook zeggen dat je maar maximum naar twee sd programma's tegelijk kunt kijken.
Dus op 1st decoder kijken en op 2d decoder kijken naar veschillende SD programma's
Als je nu op één van de decoders een sd programma opneemt (PVR) dan zal je op deze zelfde decoder alleen maar naar het programma kunnen kunnen kijken dat je opneemt en op je andere decoder een willekeurig ander SD programma.
Wat je wel kunt doen om dit te omzeilen is een programma op te nemen op gelijk welke decoder maar dan wel in nPVR dit wil zeggen niet op je harde schijf van je decoder maar op de harde schijven van de servers van Belgacom en deze kan je gedurende 30 dagen bekijken.
Dan kan tergelijketijd bvb op iedere decoder een verschillend SD programma opnemen in nPVR en tergelijkertijd kijken op de twee decoders naar verschillende SD programma's.
Hopelijk geraak je wat aan deze uitleg aan uit.
groetjes,
Elsa
Beste Valerie,
In gewone mensentaal betekend dit :2-de decoder en bijgevolg uw 2-de tv uitschakelen...en blijven kijken naar 1 tv toestel.....dat is wat ik ervaren heb....en er is niks aan te doen, geloof me.
In gewone mensentaal betekend dit :2-de decoder en bijgevolg uw 2-de tv uitschakelen...en blijven kijken naar 1 tv toestel.....dat is wat ik ervaren heb....en er is niks aan te doen, geloof me.
Was ik nog vergeten, serie opnames kunnen niet via nPVR. Dus zoals boven uitgelegd als je serieopnames in SD gepland hebt (PVR) dan kan je tijdens de serieopname maar naar hetzelfde programma kijken dus naar die serieopname en op de andere decoder naar een ander willekeurig programma tenzij op deze ook een serieopname zou gepland zijn dan kan je tijden de opnametijd alleen naar het zelfde kijken dus die serieopname.
In gewone mensentaal betekend dit :2-de decoder uitschakelen...en blijven kijken naar 1 tv toestel.....dat is wat ik ervaren heb.
Normaal als je geen serieopnames gepland hebt en geen andere opnames gepland hebt op de harde schijf (PVR) dan kan je wel naar beidde decoders kijken en zelf naar verschillende programma's; en dit kan je zelfs ook nog als je opnames gepland hebt in nPVR dus deze worden niet op je harde schijf van de decoder bewaard maar wel bij Belgacom bewaard.
Ik kan niet afgaan naar die speedtest want deze moet je doen zonder dat decoders opstaan en zonder dat er opnames bezig zijn.
Moest ik het download profiel kennen zou het duidelijker zijn wwant nu moet ik afgaan op de test "belgacom mogelijkheden"
Als haar ADSL profiel bvb 12 Mbps zou zijn dan mag ze zeker geen last hebben om naar twee tv's te kijken .
Moest ik het download profiel kennen zou het duidelijker zijn wwant nu moet ik afgaan op de test "belgacom mogelijkheden"
Als haar ADSL profiel bvb 12 Mbps zou zijn dan mag ze zeker geen last hebben om naar twee tv's te kijken .
Beste Elsa en Valerie,
1 Belgacom hdtv, internet en vaste telefoon werken hier perfect. Totdat ik van mijn kinderen vorig jaar een 2-de decoder en 2-de hd tv als geschenk kreeg toen ik 60 werd en op pensioen ging. Vanaf dan alleen maar problemen ( zoals Valerie omschrijft en nog vele andere problemen) De td van Belgacom heb ik vele keren gebeld....tot er een was aan de lijn die zei: uw 2-de decoder uitschakelen.
Dit heb ik gedaan....en sinsdien geen problemen meer. Dus opgelost.
Elsa, ik begrijp dat uw interventies goed bedoeld zijn, maar de gewone mensen snappen daar niks van. hd decoders, bbox, devolo's resetten.....waar zijn we mee bezig !!!! Het ligt gewoon aan de infrastructuur van de telefoonlijn, die NIET geschikt is voor 2 decoders/tv's.
vg,
Pol
1 Belgacom hdtv, internet en vaste telefoon werken hier perfect. Totdat ik van mijn kinderen vorig jaar een 2-de decoder en 2-de hd tv als geschenk kreeg toen ik 60 werd en op pensioen ging. Vanaf dan alleen maar problemen ( zoals Valerie omschrijft en nog vele andere problemen) De td van Belgacom heb ik vele keren gebeld....tot er een was aan de lijn die zei: uw 2-de decoder uitschakelen.
Dit heb ik gedaan....en sinsdien geen problemen meer. Dus opgelost.
Elsa, ik begrijp dat uw interventies goed bedoeld zijn, maar de gewone mensen snappen daar niks van. hd decoders, bbox, devolo's resetten.....waar zijn we mee bezig !!!! Het ligt gewoon aan de infrastructuur van de telefoonlijn, die NIET geschikt is voor 2 decoders/tv's.
vg,
Pol
Dat kan Pol maar wie zegt dat je niet met een lagere downloadsnelheid zit dan Valerie !!!
Want alle ADSL lijnen werken niet op dezelde snelheid dus kan ik moeilijk op voorhand zeggen of Valerie in dezelfde situatie zit als jij.
Als Valerie op een of andere manier haar downloadsnelheid (ADSL profiel) zou kunnen opgeven dan zou ik meer kunnen zeggen maar zo is het onmogelijk.
Anders moet ze eens naar technische helpdesk bellen en daar het probleem uitleggen ondertussen wordt haar lijn ook hecheckt.
Technishe helpdesk via gratis nummer 0800 22 800 .
En als mijn uitleg niet duidelijk genoeg over komt dan moet ik mij excuseren maar ik kan het niet beter uitleggen.
groetjes,
Elsa
Want alle ADSL lijnen werken niet op dezelde snelheid dus kan ik moeilijk op voorhand zeggen of Valerie in dezelfde situatie zit als jij.
Als Valerie op een of andere manier haar downloadsnelheid (ADSL profiel) zou kunnen opgeven dan zou ik meer kunnen zeggen maar zo is het onmogelijk.
Anders moet ze eens naar technische helpdesk bellen en daar het probleem uitleggen ondertussen wordt haar lijn ook hecheckt.
Technishe helpdesk via gratis nummer 0800 22 800 .
En als mijn uitleg niet duidelijk genoeg over komt dan moet ik mij excuseren maar ik kan het niet beter uitleggen.
groetjes,
Elsa
Elke uitleg, hoe 'moeilijk' ook apprecieer ik omdat je er de tijd voor neemt!Ik ga het nog eens goed bekijken hoe ik het kan omzeilen, maar blijkbaar kan ik dus sowieso niet van al m'n problemen af geraken... *zucht*
Ik vind trouwens wel dat ze bij Belgacom toch meer uitleg mogen geven over de eventuele beperkingen die je zal ondervinden ipv gewoon maar die 2 adapters ter waarde van 80 euro te verkopen en de huur van de decoder.
Ok Valerie, ik heb geprobeerd zoveel mogelijk uitleg te geven om je een beetje te kunnen helpen maar ik vrees er voor dat alleen BGC zelf je echt kan helpen hé,
groetjes,
Elsa
groetjes,
Elsa
Valerie,
Graag een opmerking over u probleem, hebben onlangs ook een 2e decoder aangeschaft en hebben geen problemen met het opnemen. (hebben wel VDSL en ruckus antennes)
Kunnen met de 2 decoders evenveel, namelijk 2 programma s opnemen en naar een ander kijken, tegelijkertijd.
Het kan dat je dit al weet, maar dat kan ik van je uitleg niet opmaken.
Via mijn menu-instellingen-mijn gegevens kan je een nieuw contact toevoegen aan je 2e decoder en werkt dan onafhankelijk van de eerste.
Heb het ook allemaal zelf moeten uitzoeken want bij een aankoop krijg je maar weinig uitleg.
mvg
koen
Graag een opmerking over u probleem, hebben onlangs ook een 2e decoder aangeschaft en hebben geen problemen met het opnemen. (hebben wel VDSL en ruckus antennes)
Kunnen met de 2 decoders evenveel, namelijk 2 programma s opnemen en naar een ander kijken, tegelijkertijd.
Het kan dat je dit al weet, maar dat kan ik van je uitleg niet opmaken.
Via mijn menu-instellingen-mijn gegevens kan je een nieuw contact toevoegen aan je 2e decoder en werkt dan onafhankelijk van de eerste.
Heb het ook allemaal zelf moeten uitzoeken want bij een aankoop krijg je maar weinig uitleg.
mvg
koen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.