2de hands decoder

  • 27 March 2012
  • 12 reacties
  • 864 Bekeken

Hallo,

Ik heb een 2de hands decoder v4 gekocht die dus al in gebruik is geweest.

alles werkt goed uitgenomen als ik op pvr druk werkt dit niet en wordt er gemeld om belgacom te contateren om een abonnement op deze dienst te nemen. Ik heb contact opgenomen met de technishe dienst waar er me gezegt wers een reset uit te voeren, de 3 toetsen ,,back - ok - menu" ingedrukt houden tot er ofwel facr of start dra verscheen dan de toetsen lossen. Toen ik dit deed is er eerst facr verschenen waarop ik de toetsen heb losgelaten een tijdje daarna kwam de start dra, de decoder is een 20 tal minuten bezig geweest waarna hij de pincode en mijn lijnnr had moeten vragen volgens de belgacom technieker dat is niet gebeurd en werkt pvr nog niet. Ik heb dan in de instellingen bij mijn gegevens mijn lijnnr ingevoerd ook zonder resultaat, is er iemand die me kan helpen dit euvel op te lossen? Heb ik de toetsen te vroeg los gelaten?

Beste dank.

12 reacties

De methode wordt hier bschreven, kopieer de onderstaande link in je brouwser

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

en probeer het mss nog eens opnieuw.


groetjes,

Elsa
Badge +1
@ elsa Een factory reset is al gebeurd en heeft niets uitgehaald dus zal een tweede ook niet helpen veronderstel ik.

De enige oplossing is volgens mij nog eens bellen naar de technische dienst en zeggen dat je al eens gebeld hebt en wat ze toen hebben gedaan of voorgesteld maar dat het nog altijd niet werkt. Tenzij je wil wachten tot morgen op eva. Technische dienst kan je bellen tot 22u.

mvg
staat de decoder reeds op jouw lijn registreerd?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Alle TV-abonnementen hebben nu automatisch ook de pauze -en opnamefunctie, wat in het begin niet zo was. Als je kunt kijken moet je ook kunnen opnemen dus, tenzij je lijn dat niet toelaat, maar dan heb je wél een hele lage VDSL2-capaciteit van 12Mbps denk ik (ingeval van HD natuurlijk). Een V4-decoder kan nog niet zo oud zijn, want die zijn nog geen jaar beschikbaar geloof ik.
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb deze morgen nogmaals een fact. reset uitgevoerd zonder resultaat. Terug de technische dienst opgebeld waar ze het imac nummer van de decoder vroegen, schijnbaar wordt dit bij hen erkend dan werd na overleg met een collega gemeld dat de decoder defect zou zijn alles werkt anders goed uitgenomen de pvr. ik kon hem wel laten herstellen bij belgacom geeft er iemand ervaring daarmee?

mvg.
Een V4 decoder: is die dan niet meer onder garantie? Die kan je dan gaan omruilen (met ticketnummer van je call) veronderstel ik.
Reputatie 7
Badge +1
Die is zéker nog geen 2 jaar oud ! dus garantie ! zoals David zegt, aan technische dienst vragen wat je moet doen. Best binnenbrengen in een BCC. Ik neem aan dat je hem daar gekocht hebt en niet privé, want dan heb je een probleem en moet je je tot de verkoper wenden.
Zelfs als je de decoder 2ehands overgekocht hebt van een particulier mag dit niet uitmaken voor de garantie.
heb je geen factuur nodig om aanspraak te maken op garantie?

mvg
Nogmaals bedankt voor de reaties zal deze avond de verkoper conatacteeren hopelijk heeft die nog de factuur alhoewel ze dit toch wel wisten denk ik. Ze waren over gegaan naar schotel tv.
Het probleem is opgelost de decoder stond nog geregistreert op de lijn van de vorige eigenaar (lijn was opgezegd).

Langs deze weg wil ik de operator's ,,John en Sandra van de technische dienst bedanken"

Na de melding dat de decoder defect was bij het tweede contact met deze dienst en na lezen op dit forum heb ik bij het 3de contact met John bevestiging gekregen dat de

decoder nog op die andere lijn stond hij kon hem echter niet van die lijn halen, maar vroeg me om de volgende dag terug te bellen er zou een oplossing worden gezocht.

De volgende dag had ik Sandra aan de lijn die ook moest vaststellen dat die decoder op die andere lijn stond waarvan ik het telnr had doorgegeven ook zij kon hem niet

verwijderen maar beloofde me een expert te raadplegen. Toen ik een 2 tal uur later thuis kwam stond de decoder aan en kon ik me aanmelden met mijn telnr. en pincode.

Dus denk ik als men de gepaste personen aan de lijn heeft er veel kan worden opgelost, Maar niet die operator die me melde dat de decoder defect was en daar hij 2de hands

was er niets meer kon gedaan worden.
Reputatie 7
Badge +1
Een typisch probleem als je een nieuwe of occasie decoder koopt. Uitschrijven op de lijn van de vorige eigenaar gebeurt duidelijk nog niet altijd automatisch.

Reageer