2 opnames tegelijk

  • 9 September 2011
  • 8 reacties
  • 1637 Bekeken

Beste Eva,

Zoals u voorstelde op twitter: hier mijn vraag.Erg benieuwd naar dat antwoord.

Waarom is het zender-afhankelijk of je 1 dan wel 2 opnames tegelijk kunt programmeren?

Tom

This topic has been closed for comments

8 reacties

omdat maar een bepaald aantal zenders op de server kunnen worden opgenomen, met name:

  • Nederlandstalige zenders: één - Ketnet/Canvas - vtm - VT4 - VijfTV - 2BE - Vitaya - één HD - Ketnet/Canvas HD - VTM HD - Cartoon Network NL - één + - Ketnet/Canvas +
  • Franstalige zenders: La Une HD - La Deux HD - RTL-TVI HD - TF1 HD - France 2 HD - La Une - La Deux - RTL-TVI - Club RTL - Plug RTL - TF1 - France 2 - France 3 - AB3 - Cartoon Network FR
mvg
xenne: dat kan

Jaja. Maar waarom? Het is toch te zot voor woorden dat je BVB opnames op cartoon network NL en EEN kan combineren en niet EEN met Nederland 3? Tenzij belgacom de technische mogelijk hiertoe niet heeft en Telenet wel...
Ik ben echt benieuwd naar de uitleg van Eva
beste

omdat je voor opnames die op de server gedaan worden geen bandbreedte van jouw lijn gebruikt. voor opnames die op harde schijf gedaan worden wordt die bandbreedte wel gebruikt.

of is jouw vraag nu waarom er een beperking is in het aantal zenders die je op de server kan opnemen?

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Zal wel met licenties te maken hebben denk ik. Je kunt die andere zender(s) dan wel tegelijk op de harde schijf zetten.

Maar bij Belgacom kan van die nPVR-zenders wel veel meer dan 2 opnames tegelijk maken op het netwerk.
Beste Tom,


zoals de andere forumgebruikers hier reeds melden, hangt het van verschillende factoren af hoeveel opnames je tegelijk kan doen :

- er is een onderscheid tussen cPVR (opname op harde schijf) en nPVR (netwerkopname). nPVR-opnames worden op de server bij Belgacom opgeslagen en gebruiken dus geen bandbreedte op het moment van de opname. cPVR-opnames gebruiken wel bandbreedte op het moment van de opname. Het is momenteel niet mogelijk om op alle zenders nPVR-opnames te doen. De zenders waar het wel mogelijk op is, zijn hierboven reeds vermeld door xenne.

- lijntype en lijnsnelheid zijn ook bepalend : als je vb geen VDSL2 beschikbaar hebt en nog op een "oude" ADSL-technologie aansgeloten bent (vb 4MB-profiel) is het niet mogelijk om een cPVR-opname te doen en ondertussen naar een ander programma te kijken. Als je een opname wil doen op een zender zoals hierboven vermeld, gaat hij in principe altijd standaard een n-PVR-opname plannen. (behalve als het een serie-opname is. Deze worden ALTIJD op harde schijf opgeslagen)

Meer info over de netwerkopnames vindt u hier : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556/

Netwerkopnames kan je in principe minstens 2 tegelijk doen maar dus enkel als het bovenvermelde zenders zijn EN dat het geen serie-opname is. Een opname op harde schijf kan je ALTIJD van maar 1 opname tegelijkertijd doen (met daarnaast natuurlijk nog 2 netwerkopnames).

Mvg

Eva van Belgacom
Beste Tom,


zoals de andere forumgebruikers hier reeds melden, hangt het van verschillende factoren af hoeveel opnames je tegelijk kan doen :

- er is een onderscheid tussen cPVR (opname op harde schijf) en nPVR (netwerkopname). nPVR-opnames worden op de server bij Belgacom opgeslagen en gebruiken dus geen bandbreedte op het moment van de opname. cPVR-opnames gebruiken wel bandbreedte op het moment van de opname. Het is momenteel niet mogelijk om op alle zenders nPVR-opnames te doen. De zenders waar het wel mogelijk op is, zijn hierboven reeds vermeld door xenne.

- lijntype en lijnsnelheid zijn ook bepalend : als je vb geen VDSL2 beschikbaar hebt en nog op een "oude" ADSL-technologie aansgeloten bent (vb 4MB-profiel) is het niet mogelijk om een cPVR-opname te doen en ondertussen naar een ander programma te kijken. Als je een opname wil doen op een zender zoals hierboven vermeld, gaat hij in principe altijd standaard een n-PVR-opname plannen. (behalve als het een serie-opname is. Deze worden ALTIJD op harde schijf opgeslagen)

Meer info over de netwerkopnames vindt u hier : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14556/

Netwerkopnames kan je in principe minstens 2 tegelijk doen maar dus enkel als het bovenvermelde zenders zijn EN dat het geen serie-opname is. Een opname op harde schijf kan je ALTIJD van maar 1 opname tegelijkertijd doen (met daarnaast natuurlijk nog 2 netwerkopnames).

Mvg

Eva van Belgacom


Beste Eva,

Ik heb een serieopname gepland staan die standaard op de harde schijf gepland stond echter was het niet mogelijk om een 2e opname te starten niet op harde schijf en niet op het netwerk telkens geeft dit een conflict (het gaat om zenders uit de bovenstaande lijst). Als ik dan de instelling van de serieopname verander naar 'korte termijn bewaren' wat dus volgens mij op het netwerk bewaren is gaat een 2e opname precies wel maar dan kiest hij random zelf welke van de twee hij opneemt: de serie of het 2e programma. Dit is niet de eerste keer dat ik dit merk het is al bij verschillende opnames zo gebeurd.

Met vriendelijke groet,
Lisa
Reputatie 2
Badge
Dit is hier een thread van 4 jaar geleden en ondertussen is "Eva" is nu van naam veranderd in "het proximus team"
Mvg,
Reputatie 4
Lisa,
Probeer eens door te kiezen voor nooit wissen, bij de opname die je op harde schijf wilt houden.

mvg,
Vincent