2 extra tv's aansluiten


Beste, ik zou graag 2 bijkomende tv's aansluiten. Na een check heb ik gezien dat ik tot 3 tv's kan gaan. Ik zou dus 2 decoders moeten hebben en 2 PLC-adapters (ethernetadapters via elektriciteitsnet). Er is sprake dat dit alles online kan besteld worden. Ik heb alles afgezocht maar kan dus niet vinden waar ik dit kan bestellen. Kan dit dus via deze vraag ? Groeten.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Op de E-services, kijk eens hier:

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=idtv_equip

Ik werk met Ruckus draadloze adapters en ben daar uiterst tevreden over. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken
dus je wil 3 tv's in totaal, en 2 daarvan wil je met plc doen?

dan heb je 3 plc's nodig. aan beide decoders en dan nog één aan de modem.

persoonlijk heb ik 2 decoders beide via plc en dat werkt goed. ik heb wel vernomen dat er problemen zijn met plc in combinatie met decoder v4

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Dat hangt ook af van je plaatselijke configuratie d.w.z. hoe je stopcontacten op welke fase of welke stroomkring zitten. Soms maakt dat niet uit, soms wel.
PLC's gebruiken blijft een raadsel je weet het pas als je ze in dienst genomen hebt !

Als je met een driefasig net zit thuis heb je wel wat meer kans op problemen, maar het hangt van de lokale situatie af dus proberen is weten zou ik zeggen en leren kost geld ;)
Reputatie 2
Badge +1
Ben je aangesloten op het VDSL2 netwerk?
als die test aangeeft dat je tot 3 TV's kan aansluiten, dit best ook eerst navragen bij de technische dienst op 0800 22 700.

Post eventueel eens je lijnwaardes die je kan vinden via 192.168.1.1. Minimum sync voor 3 TV's is namelijk 30Mbps...
Beste MarcVdW,

Via de link van Sinjoor71 kan je alvast alles bestellen.

Wat betreft de keuze PLC of ruckus kan ik niet zomaar zeggen wat voor jou de beste oplossing is. Bij PLC is het inderdaad zo dat de kwaliteit afhankelijk is van je stroomnet thuis (driefasig kàn problemen geven) echter werkt dit in de meeste huizen perfect. PLC werkt met gelijk welke decoder.

Bij ruckus worden de signalen draadloos doorgestuurd dus ook hier zijn we weer afhankelijk van de lokale situatie. Als er geen andere (sterke) draadloze signalen in de buurt zijn die uw signaal kunnen verstoren moet ook dit foutloos werken.

MVG,

Eva van Belgacom
3 televisie's werkt dus niet. Na contact met de helpdesk is de lijn blijkbaar niet sterk genoeg om 3 decoders aan te sluiten. Nochtans had de verkoper in de Belgacom winkel mij verzekerd dat 3 tv's (met 3 decoders en 3 PLC) geen enkel probleem zou zijn. Ik had ook zelf gekeken via de site van Belgacom en ook daar kreeg ik te zien dat 3 tv's geen probleem zou zijn. Nu moet ik 1 van de kinderen teleurstellen. Na info bij Telenet zouden zelfs 4 televisies geen probleem zijn en Belgacom kan mij slechts 2 televisies garanderen. De overstap naar Telenet komt dus wederom een stap (lees : sprong) dichterbij !! Wederom een teleurgestelde klant erbij.
Badge
beste MarcVdw

als u volgens de test 3 tv's kan aansluiten dient u over een vdsl2 aansluiting te beschikken. Werd deze uitgevoerd? Indien niet is inderdaad 3 tv's niet mogelijk. Best even naar klantendienst bellen of teruggaan naar het Belgacom-center om dit na te gaan en zonodig te laten aanpassen

muisje
Ik heb reeds met de klantendienst kontakt gehad (een klein half uurtje aan de telefoon gehangen), daar is alles uitgezocht, zelfs een technicus bijgehaald om te kijken of de lijn 3 decoders aankan. Ik woon 3 km van een centrale met ongeveer 28 klanten voor mij waardoor de lijn niet sterk genoeg is om 3 decoders aan te sluiten. Met 3 zou ik af en toe een schokkerig beeld hebben, wat nu ook weer niet de bedoeling is. De telefonist zei me dat de lijn 'waarschijnlijk' nog een upgrade moet krijgen en gaf me een nummer (080022800 , optie 1) om daar eens te informeren naar de upgrade van de lijn. Maandag mag ik de plc en decoder terugbrengen naar de winkel. Daar ga ik toch nog eens informeren hoe het werkelijk zit. Indien nodig wil ik wel nog een paar maanden geduld uitoefenen, maar als er voor het eind van het jaar geen oplossing is om een 3de decoder aan te sluiten zal Belgacom 1 klant minder hebben.
Beste,

Dat van die 28 klanten voor jou is dikke zever, indien je over VDSL2 beschikt kan je ALTIJD !!! 3 TV's aansluiten ZONDER haperingen.

Indien de Webcheck zegt dat het gaat kan je best een technieker laten komen om de installatie voor jou te doen.

Eventueel kan het zijn dat je op 9Mbit zit op VDSL2, maar dat is een repairprofiel... vanaf 16,5 Mbit kan je 3 tv's plaatsen.

Mvg.

Kristof
Reputatie 7
Badge +1
Dat van die 3 Km van de centrale hebben ze me vroeger ook eens wijsgemaakt. Maar op het forum hier heb ik geleerd, dat zoiets onzin is ingeval van VDSL2. Je moet hier immers liefst max. 400 m van de dichtstbijstaande ROP (glasvezelcabine) zitten om het optimale resultaat te halen (30Mbps).

Dat is bij Telenet trouwens hetzelfde hoor. Dat hangt allemaal af van hoever het glasvezelnetwerk in jouw buurt al uitgebouwd is.

Kan een van je kinderen niet met TVonPC geholpen worden dan ? Maar daar moet je ook VDSL2 voor hebben natuurlijk.
tsja, ik krijg de indruk dat https:///people/836bd0880e misschien nog op adsl2 zit, dan is inderdaad de afstand van de centrale van belang.

bij VDSL2 is het de afstand tot de ROP en de lijnverzwakking die het profiel gaat bepalen.

als het zo is zou het kunnen dat hij zou kunnen overschakelen op vdsl2 en dan mogelijk 3 tv's aansluiten

mvg

Kristof 1913, dit is niet waar !!!!

""indien je over VDSL2 beschikt kan je ALTIJD !!! 3 TV's aansluiten ZONDER haperingen""

2 TV's ansluiten geeft al problemen als je naar 1 HD programma kijkt, 3 kan mischien als je geen enkel HD programma bekijkt, en dan mag je ook nog niets opnemen en geen PC online hebben.waarschijnlijk gebruik je de decoders dan niet tegelijkertijd.

2xHD kijken is al 18 mbit/s, hoe ga jij dan 3 TV's aansluiten ?

3x niet HD = 3x5 = 15 Mbit, e dan mag je nog geen opnamen gepland hebben,en een dan mag je PC nog niet online staan !

Dit zijn allemaal van die bla-bla-bla verhalen die belgacom verkondigd als je een abonnement aanschaft, tot je het in huis hebt en naar de helpdesk belt ineens niet meer kunnen.

Ik Heb zelf een telefoniste gehad die beweerde dat 2xTV en internet over verschillende lijnen liep,....tja ...je hebt wel 2 draden in je telefoonsaansluiting, maar deze behoren tot dezelfde elektrische kring, Ik heb het opgegeven.

jack
Reputatie 7
Badge +1
HD stream is ca. 8Mbps SD stream 4Mbps. Met een max. profiel van 30Mbps kan je dus 2 x HD kijken + 1 x SD en dan heb je theoretisch nog 10 Mbps over voor internet incl. TVonPC. 2 x kijken mag je vervangen door 1 x HD kijken + gelijktijdig 1 x HD opnemen op harde schijf + 1 x SD kijken. Van de voorziene zenders kan je bovendien nog bijna onbeperkt netwerkopnames maken (nPVR). Als je die bekijkt heb je wel een stream nodig (HD of SD naargelang). Maar je kunt toch niet live en netwerkopnames tegelijk bekijken op een TV. Met meerdere TV's moet je dan wél afspraken maken. Met een 20Mbps profiel zal je best uiteraard meer beperkingen hebben. Zie maar naar de schema's op het technisch forum. Bij Telenet hebben ze ook geen "fiber-to-home" niettegenstaande hun Fibernet reclame. Daar telt dus ook je afstand tot de ROP.

Met 20Mbps kan je voor 3 TV's best de HD-functie op 2 decoders desactiveren en, zoveel mogelijk netwerkopnames maken. 2 TV's en TVonPC is ook een optie, want TVonPC neemt max. 3 Mbps. Om voor iedereen een 30Mbps te voorzien, zullen er nog heel wat ROP's moeten bijgezet worden. Maar ze zullen wel de voorkeur geven aan plaatsen waar nog geen ROP's staan en de mensen nog op ADSL zitten. Je moet dus helaas wat "chance" hebben met de plaats waar je woont.....
Beste Jack

3 tv's non HD = 3x4 = 12 Mbit, blijft er nog 4,5 Mbit over om te surfen.

De opnames worden automatisch nPVR, 30 dagen beschikbaar op het netwerk van Belgacom.

De aangesloten PC's hebben geen invloed op de beeldkwaliteit aangezien er voor TV steeds bandbreedte gereserveert word,

surfen gaat trager als je TV kijkt en niet: "ik krijg slecht beeld op mijn TV als mijn zoon aan het downloaden is...".

De bandbreedte van TV krijgt ALTIJD voorrang op internet.

Wel is het zo dat je best de 2 TV's kan aansluiten via UTP kabel, indien je gebruik maakt van PLC/devolo of ruckus kan het probleem zich daar bevinden dat je slecht beeld hebt.

Klein vb.: ik kom bij een klant die steeds problemen heeft tussen 7u en 9u 's avonds.

Zij beweert dat dat door haar zoon komt die dan aan het surfen is op de PC...

Ik vraag aan meneer of er nog iets anders gebeurt dan, neen zegt hij, de vrouw zegt, ik was dan.

Kan je je wasmachine eens aanzetten vraag ik aan de klant en zij zet het aan, gevolg: NIET AAN TE ZIEN BGC TV!!!

Ikke naar mijn auto, kabel 15m UTP, decoder rechtstreeks aangesloten = OPGELOST

Veel hangt af bij PLC van het electriciteitsnet bij jou binnen, zware verbruikers,...

Bij ruckus = WIFI = ga je door veel muren, plafonds, eventueel vloerverwarming, microgolfoven, Wirelles N router,...

TV en internet komt gewoon binnen via je telefoonlijn en is gesplitst in VLan's.

Zelf heb ik thuis 3 TV's aangesloten op 20Mbit en ik ondervind geen problemen.

Mvg.

Kristof
alles hier UTP verbindingen, ben jij zeker dat je geen 30 Mbit hebt ?

Kijk jij dan ook naar HD programmas ? men zend HD zenders uit, maar je kan maar naar 1 tegelijkertijd kijken!

Ik heb naar 2 decoders aangesloten, Ik kan niet naar een HD programma kijken en tegelijkertijd iets HD opnemen, als er op de 2e decoder een niet HD programma loopt !, een 1 e HD programma word ook niet online opgenomen op de servers ! 9+9+4=22 Mbit ! volgens belgacom technische dienst is dit niet mogelijk !, en mijn PC dan ?, dus ik wacht op de beloofde 30 mbit.

Ik heb ook niet beweerd dat de beeldkwaliteit door het surfen beinvloed word.

Wel ondervind ik soms lopende beelden die aan fraktie van een sec stoppen en dan weer verder gaan., met de vorige software nooit last van gehad, Ook mijn vrienden ondervinden dit en dit op verschillende zenders, het ligt dus niet aan de decoders !

ook bij overschakeling van zenders haperen ze meer dan vroeger, met de oude software was dit grotendeels opgelost

jack
Reputatie 7
Badge +1
Als ik het met een UTP kabel had moeten doen, had ik voor Telenet moeten kiezen, want de analoge antenne-ingang staat achter mijn TV. De telefoonaansluiting staat in mijn bureau (met die draadloze handsets is dat geen probleem), waar dus ook mijn PC en modem staan, en laptop of netbook kan draadloos met Wifi. Voor telefoon en internet had ik dan Belgacom kunnen houden of telefoon en internet draadloos maken bij Telenet vanaf de modem achter de TV. Kabels trekken was geen optie. PLC adapters betrouwde ik niet omdat ik 3 fazige stroom heb en niet juist weet wat op welke faze staat, dus heb ik voor Ruckus adapters gekozen, waar ik nog nooit problemen mee had. Maar ik heb dus maar één TV/decoder nodig en heb ook TVonPC, zodat ik toch op 2 plaatsen kan kijken en opnemen. Met een 30Mbps profiel werkt dat allemaal heel vlot, want nog meestal méér dan 10 Mbps over voor internet.
Beste MarcVdW,

kan u mij uw login via privé bericht bezorgen? Dan kunnen wij dit verder nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Vandaag dus de decoder en de PLC naar de Belgacom winkel gebracht. Daar nog eens gevraagd of het inderdaad niet ging. Volgens de verkoper heb ik een 20 Mbps profiel op een VDSL2 lijn en zou het wel moeten lukken. Thuisgekomen heb ik dan nog eens gebeld naar de klantendienst en volgens hen heb ik maar een 16,5 Mbps profiel en lukt het niet om 3 decoders aan te sluiten. Weten ze nu eigenlijk wel welk profiel ik heb ? De één zegt zus, de ander zegt zo. Wat voor een organisatie is dat daar eigenlijk ? Dan maar gevraagd of er in de toekomst een upgrade is gepland op de lijn maar dat staat niet te gebeuren. Eind dit jaar verloopt mijn abonnement. Dat wordt dus een klant minder voor Belgacom TV, internet Intense en 3 abonnementen minder voor de GSM. Doeiiiii Belgacom !!!
profiel kan je zelf checken door te surfen naar http://192.168.1.1/

onder "advanced settings/status" kan je down-en upstream linerate van je modem zien

vdsl2 profiel is afhankelijk van afstand tot de ROP én lijnverzwakking

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Tja, waar zijn we hier dan over bezig geweest. Op de technische pagina kan je dat allemaal zo aflezen.

'k zal 't er nog eens opzetten;

  • 1 SD stream = ~3 Mbps 1 HD stream = ~8 Mbps @ 720p (Als HD-standaard heeft Europa immers gekozen voor 720p)









































Maximum aantal streams
ADSL max 1xSD
ADSL2+ < 6Mbit 1xSD
ADSL2+ > 6Mbit (9 of 12) 2xSD
VDSL2 16.5Mbit 2xSD OF 1xHD (of combinaties)
VDSL2 20Mbit 4xSD OF 2xHD (of combinaties)
VDSL2 30Mbit 6xSD OF 2xHD (of combinaties)

en ook nog

Het profiel wordt toegekend in functie van je
afstand tot de ROP en de lijnverzwakking .
(ROP = Remote Optical Platform)























afstand tot ROP Lijnverzwakking Profiel
<= 400m < 0,4 dB 30/6
>400m & <=700m < 0,7 dB 20/2
>700m & <=1000m < 1,0 dB 16,5/2

Marc zit dus duidelijk tussen 700 en 1000 m van de ROP.

Als je dus bij Telenet zéker bent dat je op minder dan 400 m van hun ROP zit, moet je niet twijfelen.Maar laat je daar ook niks wijsmaken....
goeienavond sinjoor71

telenet werkt niet met ROPS, is een hele andere technologie, zij zijn minder afhankelijk van de technologie die aanwezig is ter plaatsen en kunnen normaal gezien de geadveerteerde snelheiden aanbieden. in praktijk blijkt echter het Telenet netwerk overbelast en snelheid kan afhankelijk zijn van lokale factoren (vb aantal andere gebruikers in de straat) en het moment waarop je je op het net bevindt, ook is er sprake dat zijn de snelheid cappen op drukke momenten kwestie van hun netwerk dan wat te ontlasten. al bij al is belgacom stabieler, beschikken ze over een betere klantendienst en helpdesk, en zijn ze ook veel soepeler wat downloadlimieten betreft. iedereen moet zijn eigen huiswerk maken, maar als je deftige vdsl2 snelheid haalt is mijn keuze snel gemaakt. wat tv betreft heeft Telenet wel het voordeel dat je het analoge signaal behoud en dus zonder problemen meerdere tv's kan aansluiten. de kwaliteit van hun digitale tv vind ik wel iets minder, zeker de HD streams.

mvg

Reageer