2 decoders en serie opnemen


Reputatie 7
Badge +3
Ik heb 2 decoders V5 HD. Vrijdag had ik het programma "Beroepen zonder grenzen" op Eén in serie 60 dagen opgenomen.
Gisterenavond keek ik de planning op decoder 1 na en zag ik dat "BZG" van 28/3 geprogrammeerd stond, maar de aflevering van 21/3 (vandaag dus) was weg. Dus probeer ik die opnieuw te programmeren als eenmalige opname, want de serieopname was er al. Lukte niet. Serieopname lukte ook niet. Serie gewist en opnieuw geprobeerd. Niks hielp.
Dus vandaag storingen gebeld om 14u45, met de vraag of zij die serie niet correct op mijn decoder kon zetten, aangezien het toch een serveropname is. Neen, dat kon ze niet. Ik moest van haar eerst de stroom uittrekken en terug insteken en dan nog eens de aan-uitknop af en op zetten. :? Volgens haar zouden dat 2 verschillende handelingen zijn met verschillende gevolgen. Geen resultaat. Volgens diezelfde operator zou ik dus een defecte decoder hebben ? :? Ze gaf me nieuwe software, zei ze en die pakte niet, na die stroomhistorie. Ik moest van haar een andere decoder afhalen in een Kialapunt. Ik kon die decoder niet omruilen in een Teleboetiek. ?:? Maar ik huur die decoder wel. Wat moest ik dan met de oude doen ? Maar de nieuwe zou wel een V5 mini worden. Ik bedankte vriendelijk want ik hou aan mijn V5 HD.
Dus ben ik zelf allerlei gaan testen.
Op decoder 2 nagekeken of daar iets op geprogrammeerd stond, want ik heb al ondervonden dat de synchronisatie tussen de 2 decoders niet altijd correct loopt. Daar kon ik wel de serie op programmeren, maar die was dan niet zichtbaar op decoder 1. Dan heb ik op beide decoders alles gewist van BZG. Dus nu stond er niks meer van die serie op de server. Dan heb ik een restore gedaan op decoder 1, door de decoder uit te zetten en na 15 seconden terug aan te zetten en de 2 knoppen vooraan in te drukken. Ik zag dat de software update lang duurde. De teller ging tot 90. Toen alles terug actief stond, kon ik de serie gewoon opnemen.
Om kort te zijn mijn ervaring en tip voor anderen:
Als je een serie op 60 dagen wilt opnemen en het lukt niet, kijk dan eens na op je 2de decoder. Wis alles van de sere in beide decoders in de planning en programmeer je serie op de decoder waar je de serie op wenst te bekijken.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Gisteren toch problemen gehad met serieopname op Vier. Ik had "Terug naar eigen land" in serie opgenomen. Liep goed, tot gisteren. Op decoder 1 was hij weer verdwenen. Dus wis ik hem ook op decoder 2 om de serie terug te kunnen opnemen in 60 dagen. Lukte niet op decoder 1, wel op decoder 2, maar serie is na een restore, toch niet zichtbaar in de planning van decoder 1.
De synchronisatie van wat op beide decoders staat, loopt toch niet zoals het moet, ondanks dat ik alle series in "60 dagen" opneem. Ligt dat nu aan mijn eerste decoder, zoals de medewerkster van de storingen beweerde ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Elma,

had je de decoder al eens herstart met schakelaar aan achterkant?

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb de decoder afgezet en terug opgezet en een factory reset/restore gedaan. Maar de synchronisatie van de plannings en opnames in 60 dagen, tussen de 2 decoders loopt al slecht sinds de software update van deze winter. Daarom mijn vraag, ligt het aan mijn decoder(s) of aan de software.
Reputatie 6
Badge +2
Als het sinds die update die problemen zijn opgedoken dan is het negen kansen op tien dat het aan de software zal liggen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een geplande opname die vast liep verwijderd. Dit kon misschien de oorzaak zijn. Kan je nog eens opnieuw proberen?
Als het sinds die update die problemen zijn opgedoken dan is het negen kansen op tien dat het aan de software zal liggen.
Daar moet je geen second aan twijfelen dat het een software probleem is en het synchroniseren met server enz...hoeveel hebben er nu al dat probleem niet voor gehad, je ziet het regelmatig ook op Facebook en twitter de revue passeren en daar ook moeten de Px medewerkers het regelmatig proberen te fixen zoals wim het hier ook probeert, wat blijkbaar soms een oplossing is.
Het is met opnames een variatie op het zelfde thema en het is gewoon afwachten tot P⌘ het opgelost krijgt.
Reputatie 3
Badge +1
Elma,

haal uw harde schijven uit uw V5 decoders en het probleem is opgelost (of zou toch moeten)
Dat is nog niet zeker werd hier al gemeld dat dit niet altijd het probleem oplost, maar zeker eens proberen want is altijd interessant om weten.;-)
Reputatie 3
Badge +1
Dat is nog niet zeker werd hier al gemeld dat dit niet altijd het probleem oplost, maar zeker eens proberen want is altijd interessant om weten.;-)
Bij elke storing waar ik dergelijk probleem tegenkom, haal ik de schijf eruit en is het probleem opgelost. Maar het zal waarschijnlijk niet in alle gevallen helpen (ja, er zijn uitzonderingen 😃 )
Blijkbaar wel ofwel steken ze die terug ;-))
Eigenlijk maak je er een v5-compact zonder harde schijf van, dus zou het normaal gezien beter moeten werken!
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb een geplande opname die vast liep verwijderd. Dit kon misschien de oorzaak zijn. Kan je nog eens opnieuw proberen?
Nu staat de serie op mijn 1ste decoder. Dank u, Wim. :D
Gen sprake van mijn HD uit te nemen, ik heb daar nog films op staan. :8
Je kan die dan ook natuurlijk gewoon terugsteken om uw films te bekijken 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Ik zou eigenlijk willen dat Px terug de klant zelf de keuze laat om een opname op zijn harde schijf te zetten, ja dan neen.

Reageer