ik zou graag binnenkort een tweede laptop willen kopen, we hebben er nu al eentje met een vaste modem. we zijn niet zo'n voorstanders van draadloos internet, is er een andere oplossing om met 2 computers op het internet te kunnen?
Bladzijde 1 / 1
welke modem is het?
welke internet gebruik je? (via kabel, of via "gsm")
welke internet gebruik je? (via kabel, of via "gsm")
Als je een b-box hebt kun je 2 computers via ethernetkabel (RJ45) aansluiten. Draadloos met Wifi een groter aantal. Ik heb op die manier zelfs mijn oude en nieuwe desktop via de modem (als router) met elkaar verbonden en gegevens van de oude op de nieuwe overgezet.
Hangt idd van je modem af. Heb je nog een USB modem dan is dit niet zo eenvoudig.
Heb je echter eentje met RJ45 aansluitingen (netwerkkabel) dan kan -indien geen extra poort reeds aanwezig - er meestal gewoon een switch achterhangen die je meteen een aantal extra aansluitingen geeft. Een switch is eigenlijk een soort 'verdeeldoos' voor je netwerkaansluitingen en kan je zowat overal in PC/multimedia/elektronica zaken vinden. Kostprijs +/- 30 euro .
Heb je echter eentje met RJ45 aansluitingen (netwerkkabel) dan kan -indien geen extra poort reeds aanwezig - er meestal gewoon een switch achterhangen die je meteen een aantal extra aansluitingen geeft. Een switch is eigenlijk een soort 'verdeeldoos' voor je netwerkaansluitingen en kan je zowat overal in PC/multimedia/elektronica zaken vinden. Kostprijs +/- 30 euro .
ik heb nog gewoon internet via kabel.
en als je nu zo'n b-box koopt en je kan er 2 laptops aan verbinden, moet je dan ook meer betalen op je factuur of blijft dit hetzelfde?
en als je nu zo'n b-box koopt en je kan er 2 laptops aan verbinden, moet je dan ook meer betalen op je factuur of blijft dit hetzelfde?
Als je bij Telenet zit, ben je hier op de foute website.....kun je op de Telenetmodem geen 2 computers aansluiten ?
Je factuur blijft zeker hetzelfde, het aantal pc's dat je aan de modem hangt doet er niet toe.
Ik heb hier al gelezen van muisje dat je zelfs geen bbox moet kopen, maar dat je deze gratis kunt huren. Stap anders even binnen in een Belgacomwinkel.
Ik heb hier al gelezen van muisje dat je zelfs geen bbox moet kopen, maar dat je deze gratis kunt huren. Stap anders even binnen in een Belgacomwinkel.
b-box(2) is inderdaad gratis, maar niet je eigendom.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.