Beste
Sinds een maand kunnen we niet direct meer inloggen op de "pagina van de modem"...
We moeten hiervoor altijd eerst de modem terug uitzetten en opstarten...
Ik heb alle wachtwoorden al eens veranderd maar dit heeft geen effect, weet iemand hoe je dit kunt oplossen?
Het is nogal vervelend als je dit een paar keer per week moet doen als er verschillende mensen op het internet bezig zijn :s
Groetjes,
Robbie
Bladzijde 1 / 1
Mss eens een factory reset van de bbox proberen zie => http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetBbox2
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 5-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1/" target="_blank en volg de onderstaande procedure.
⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
Achteraf moet je wel je login (fa123456@SKYNET) en paswoord weer invoeren en ook je wifi beveiliging terug inzetten.
zie hiervoor => http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen
Restore to default configuration: (Bbox2 factory reset)
♦ Ofwel een Hardwarematige Reset
knopje in gaatje onderaan bbox2 met puntig voorwerp 5-tal seconden indrukken.
♦ Ofwel een softwarematige Reset
Open de BBOX Menu via de de browser
door http://192.168.1.1/" target="_blank en volg de onderstaande procedure.
⇒ Menu: Advanced Settings
⇒ ⇒ Menu: Maintenance
⇒ ⇒ ⇒ click on " Restore to default configuration "
Achteraf moet je wel je login (fa123456@SKYNET) en paswoord weer invoeren en ook je wifi beveiliging terug inzetten.
zie hiervoor => http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifibeveiligen
in principe niet nodig om je login/paswoord in te geven, de bbox2 is namelijk een ZTC device (zero touch configuration), is dus in staat zich automatisch te configureren op basis van je lijnnummer. dit gezegd zijnde, dit proces neemt wel wat tijd in beslag, dus als je login&paswoord manueel ingeeft ben je sneller verbonden.
mvg,
mvg,
Dag Robbie
Heb je soms een extra draadloze router geïnstalleerd of ander netwerkapparaat? Dan kan het voorvallen wanneer deze apparatuur hetzelfde adres gebruiken om op de configuratiepagina te geraken. Hier was het ook het geval nadat ik een linksys/cisco E4200 draadloze router gekocht had kon ik niet meer op de configuratie pagina van de b-box 2 geraken. Wat je kan doen is het volgende: schakel de b-box 1 of 2 even uit. Verbind het netwerkapparaat/draad loze router. Met een configuratie. Surf nu naar de configuratiepagina wat ook 192.168.1.1 zal zijn. Normaal gezien kan je daar het ip adres van de router aanpassen verander dit naar 192.168.1.64 bevestig dit door op save te drukken. Koppel nu het apparaat weer aan de b-box 1 of 2. Nu zou je normaal gezien weer op de b-box configurarie pagina moeten geraken.
Groeten
familievandesype
Heb je soms een extra draadloze router geïnstalleerd of ander netwerkapparaat? Dan kan het voorvallen wanneer deze apparatuur hetzelfde adres gebruiken om op de configuratiepagina te geraken. Hier was het ook het geval nadat ik een linksys/cisco E4200 draadloze router gekocht had kon ik niet meer op de configuratie pagina van de b-box 2 geraken. Wat je kan doen is het volgende: schakel de b-box 1 of 2 even uit. Verbind het netwerkapparaat/draad loze router. Met een configuratie. Surf nu naar de configuratiepagina wat ook 192.168.1.1 zal zijn. Normaal gezien kan je daar het ip adres van de router aanpassen verander dit naar 192.168.1.64 bevestig dit door op save te drukken. Koppel nu het apparaat weer aan de b-box 1 of 2. Nu zou je normaal gezien weer op de b-box configurarie pagina moeten geraken.
Groeten
familievandesype
Beste Robbie,
Wanneer de aansluiting zonder bijkomende apparaten is, zou u zonder moeilijkheden rechtstreeks moeten kunnen connecteren met de modem.
Kan u trachten connectie te maken naar http://192.168.1.1 via een andere browser of via 'uitvoeren'.
'Uitvoeren' krijgt u wanneer u de 'Windows toets(toets met vlaggetje)' gelijk met de toets 'R' in duwt.
Indien het via dit pad nog niet lukt, is een reset de beste optie.
Als al deze zaken niet baten, kan u best contact opnemen met de technische dienst op het nummer 0800 22 700 en mogelijk de modem omruilen.
Mvg,
Eva van Belgacom
Wanneer de aansluiting zonder bijkomende apparaten is, zou u zonder moeilijkheden rechtstreeks moeten kunnen connecteren met de modem.
Kan u trachten connectie te maken naar http://192.168.1.1 via een andere browser of via 'uitvoeren'.
'Uitvoeren' krijgt u wanneer u de 'Windows toets(toets met vlaggetje)' gelijk met de toets 'R' in duwt.
Indien het via dit pad nog niet lukt, is een reset de beste optie.
Als al deze zaken niet baten, kan u best contact opnemen met de technische dienst op het nummer 0800 22 700 en mogelijk de modem omruilen.
Mvg,
Eva van Belgacom
Via de tip van Eva kan je erop (uitvoeren) via de "default" browser en die kan je instellen in Windows. Leuk om weten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.