14 mei einde ARD en ZDF, nieuw Sat1 Pro7

  • 2 May 2013
  • 7 reacties
  • 681 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

Net gelezen op het info channel, op 14 mei verdwijnen ARD en ZDF uit het aanbod. Sat1 en Pro7 komen erbij.


Nu snap ik iets niet, bij Telenet zijn Sat1 en Pro7 weg wegens te duur ze hebben nog steeds ARD, ZDF, RTL, VOX en N-TV bij Telenet.


Bij Belgacom gaan dus ARD en ZDF weg wegens te duur en bieden ze dus vanaf 14 mei RTL, Pro7 en Sat1 aan.





Wat is de echte reden?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Kapitale vraag!!! Gaan dan alle PVR-opnames van die 2 zenders verloren ? Ik heb zeker nog voor 40GB programma's op mijn harde schijf staan. Worden die dan allemaal ontoegankelijk? Bij boeketzenders die je eerst gratis krijgt en daarna moet betalen, is het zo dat je opname daarvan ook geblokkeerd worden als je die zenders niet bestelt...maar dit zijn zenders die in het standaardaanbod zitten...Ik zou er niet mee kunnen lachen !angry Overkopiëren is onbegonnen werk, is zeker 60 uren in real time ! Dat ze het dan maar al stilaan laten weten! Ik ben nota bene september 2009 overgestapt naar Belgacom omdat die ARD van de kabel hadden gehaald. Verleden jaar volgde dan ook nog ZDF...Nu zou ik dus terug naar Telenet moeten gaan om ARD en ZDF te kunnen zien/opnemen?? Voor 8,20€ digicorderhuur ben ik gesteld natuurlijk (het kabelabonnement heb ik altijd behouden als reserve, en ik heb me dat nooit beklaagd). En ik zit nu weer met die Charles...6.58 problemen die maar niet opgelost geraken...

Reputatie 7
Badge +1


Die vraag zal ik zeker stellen als het officiëel wordt meegedeeld...



Even off topic: Die herconfiguratie heeft trouwens niet geholpen. Ze stellen nu voor om Charles 1 er terug op te zetten morgen, zodat ik kan uittesten of dat werkt op mkijn decoder, en als at werkt, nog eens de Charles 2...6.58 te pushen ....Ik heb mijn toestemming al gegeven maar sta weigerachtig tegenover een decoder omruiling, omdat er vlgs. mij niks mis is met de decoder.. Hij neemt alles op en speelt alles correct af, ook de nPVR-opnames. Alleen de lijst van geprogr. opnames werkt niet behoorlijk, zodat het oo moeilijk is om PVR-opnames te programmeren (maar het lukt na een tijdje wél)..

















Sinjoor of Tien of iemand anders,


weet je soms wat ze dan doen met je PVR opnames,

wil dit zeggen dat ze gewoon die opnames van op afstand van je decoder wissen

of gebeurt dit op een andere manier !







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Neen, die worden niet gewist. Maar het afspelen is geblokkeerd. Enige optie is ze te wissen. Alsof die link met de zender blijft, ook als ze op je harde schijf staan. Maar mijn enige ervaring is met opnames van boeketzenders die ik een maand gratis had, en waarvan de opnames na die maand ook geblokkeerd waren (tenzij je je erop abonneerde). Met PVR-opnames van standaardzenders heb ik ooit met mijn V3 eens problemen gehad om die af te spelen (was ook een soort bug toen). Ik heb die toen moeten wissen, want ze bleven onafspeelbaar. nPVR was toen nog niet uitgevonden. Maar als Tien gelijk heeft, ziet het er slecht uit ! Want Vitaliteit zat in het standaardaanbod !

















Ja het is op den duur een discussie zonder einde en 't zal toch BGC zijn die knoop zal doorhakken en beslissen wat ze zullen doen zelf al verliezen ze hierdoor klanten dan hebben ze dit ook verdiend als ik het zo mag uitdrukken, ze moeten ook opdraaien voor de conseqenties die dit meebrengt al ze ooit moesten beslissen van die zenders te schrappen!.


Ik hoop dat ze blijven want voor mij moeten ze zeker niet verdwijnen,

al durf ik heel eerlijk bekennen dat ik er nooit naar kijk en op zijn beurt zullen er dan weer mensen zijn die nooit zullen kijken naar die zenders waar ik dan weer naar kijk,

een reden te meer dat er best zoveel mogellijk zenders in het basis pakket zitten zodat iedereen zijn goesting vindt en content blijft,

of anders moeten ze het systeem maar veranderen zodat je zelf je zenders kan kiezen in je basis pakket en er voor betalen naar gelang je er meer of minder wilt,

maar dat is dan weer een andere discussie denk ik.







Groetjes, Elsa



niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



Reputatie 7
Badge +1


Elsa, misschien heb jij nog ergens anders een 2e man en kinderen? Chapeau! 't zal zo al druk genoeg zijn...surprise

Beste,

Gezien de buitensporige eisen van ARD en ZDF is Belgacom genoodzaakt beide zenders vanaf 14 mei 2013 van het scherm te halen.

Belgacom verontschuldigt zich voor dit ongemak.

Vanaf 14 mei 2013 komen wel twee andere Duitse zenders (ProSieben en Sat.1) in het basisaanbod.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer