Vraag

zoon kan al 2 maand geen TV kijken

  • 24 June 2021
  • 9 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Onze zoon woont in een individuele studio van “Beschut Wonen” (afdeling van Psychiatrisch Centrum Lede) en zit nu al +/- 2 maand zonder dat hij TV kan kijken.

De verantwoordelijken van Beschut Wonen hebben maanden geleden reeds een aanvraag gedaan bij Proximus voor TV-aansluitingen in al hun studio’s. 

Maar bij een paar studio’s (waaronder die van onze zoon) is dit nog altijd niet in orde gekomen.

Er werd hiervoor door Beschut Wonen herhaaldelijk contact opgenomen met Proximus, maar zonder resultaat.

Deze toestand is onhoudbaar geworden: zowel voor onze zoon, voor ons als ouders, en ook voor de medewerkers van Beschut Wonen.

Op welke manier gaan wij best te werk om hier druk achter te zetten? 

Dank voor alle mogelijke raad,

Mvg, Lilianne.

 


9 reacties

Best gewoon afwachten tot iemand van het proximus forumteam hier de draad opneemt om dit verder te laten onderzoeken bij de bevoegde dienst.

Ondertussen ook zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die kan nuttig zijn in dit verband, zodat de proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 1

Omdat ik dit probleem ook aankaartte via het klachten-formulier van Test-Aankoop, kreeg ik deze morgen een telefonische reactie van Proximus.
Een vriendelijke mevrouw heeft een en ander opgezocht, en legde mij uit wat vermoedelijk de oorzaak van dit probleem is.
Mogelijk zou er voor het appartementsgebouw van Beschut Wonen (waar onze zoon in een individuele studio woont) gekozen zijn om meerdere Tv-toestellen aan te sluiten per bestaande internetaansluiting.
Daar er max. slechts 3 Tv’s per aansluiting kunnen, zou er niet voor alle studio’s een TV-aansluiting mogelijk zijn.


Echter, toen ik nadien belde naar een medewerker van Beschut Wonen, weerlegde deze de uitleg van Proximus, en stelde dat het probleem zich op een heel ander niveau voordoet.
Er werd o.a. gezegd dat men bij Proximus heel goed weet wat er juist moet gedaan worden om dit probleem op te lossen.

Dus zal onze zoon (als psych. patiënt), blijkbaar nóg langer het Tv-kijken in zijn studio moeten missen.
Hoelang gaat dit kat-en-muis-spelletje nog duren? Ik hoop dat hij dit nog kan volhouden, en dat zijn psychische toestand daardoor niet zal verergeren.

Reputatie 1

Aan Martin, 

Dank voor je reactie, maar daar ik in dit geval slechts een tussenpersoon ben, lijkt het niet nodig om hiervoor mijn profiel aan te vullen: het probleem stelt zich tussen Proximus en hun klant Beschut Wonen. 
Ik probeer alleen een oplossing te vinden, als “bezorgde ouder” voor een zoon die door zijn psychische toestand niet in staat is om voor zichzelf op te komen.

mvg.

Reputatie 7
Badge +3

@libra  Zonder de klantgegevens kunnen we geen nazicht doen. Buiten de aansluiting op de Proximus-infrastructuur zijn de mogelijkheden in het gebouw/studio van beschut wonen ook afhankelijk van de interne bekabeling in het gebouw. Misschien dat je eens via de link contact kan opnemen met de dienst van de juiste regio en hier zoveel mogelijk details in meestuurt.

Je bouwt? Alle technische info | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@libra  Zonder de klantgegevens kunnen we geen nazicht doen. Buiten de aansluiting op de Proximus-infrastructuur zijn de mogelijkheden in het gebouw/studio van beschut wonen ook afhankelijk van de interne bekabeling in het gebouw. Misschien dat je eens via de link contact kan opnemen met de dienst van de juiste regio en hier zoveel mogelijk details in meestuurt.

Je bouwt? Alle technische info | Proximus

Groetjes,
Antonella

 

Aan AntonellaD :

In dit dossier ben ik slechts een tussenpersoon (die als bezorgde ouder probeer op te komen voor een zoon, die door zijn psychische toestand niet in staat is om voor zichzelf op te komen).
Bijgevolg beschik ik niet over de klantgegevens; eventueel zou ik alleen het adres en telefoonnummer kunnen doorgeven van Beschut Wonen. Maar dan is het nog niet zeker onder welke gegevens hun aanvraag werd gedaan.

M.v.g.

Reputatie 1

Naar aanleiding van mijn eerdere melding via Test-Aankoop (dossier dat ik vandaag heb afgesloten),  werd me vandaag door Proximus nogmaals telefonisch bevestigd dat ze niet kunnen tussenkomen op mijn vraag omdat het hier niet gaat over een contract met mijzelf, maar met Beschut Wonen.
In mijn vorig contact had ik al laten weten dat ik dit wel besef en daar uiteraard ook begrip voor heb.
Het was mij vooral te doen om "slapende honden wakker te maken" en zo wat schot in deze zaak te krijgen.

Toevallig werd er verleden vrijdag door een medewerker van Beschut Wonen aan mijn zoon meegedeeld dat Proximus  “eindelijk” vandaag (maandag) zou komen om het nodige te doen.
Hij is hiervoor vandaag de ganse dag thuisgebleven: zonder dat hij zijn vrijwilligerswerk kon gaan doen en zonder dat hij kon gaan lunchen. 
Maar tevergeefs: Proximus is niet komen opdagen.

Reputatie 7
Badge +3

@libra Heb je een mail gestuurd naar de dienst van de bevoegde regio (via de link)? Zij kunnen nazicht doen op basis van het installatieadres, stuur deze dus zeker mee samen met jouw contactgegevens en deze van Beschut wonen. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@libra Heb je een mail gestuurd naar de dienst van de bevoegde regio (via de link)? Zij kunnen nazicht doen op basis van het installatieadres, stuur deze dus zeker mee samen met jouw contactgegevens en deze van Beschut wonen. Groetjes, Antonella

 

De juiste adresgegevens van het installatieadres en de contactgegevens van de betreffende afdeling van Beschut Wonen, had ik eerder al telefonisch meegedeeld aan een medewerkster van Proximus.

(Ik werd door Proximus 2 X opgebeld naar aanleiding van een eerder (intussen reeds afgesloten) klachten-formulier bij Test-Aankoop. Toen werd mij telkens meegedeeld dat ze niets konden doen, omdat het hier niet gaat over een contract met mijzelf.)

Maar eindelijk goed nieuws:
Nadat er ondertussen nógmaals een afspraak niet werd nageleefd door Proximus, is het dan eindelijk gelukt!
Tot onze opluchting, liet onze zoon weten dat hij terug kan TV kijken in zijn eigen studio.

Ik heb geen idee of dit dossier in een stroomversnelling kwam doordat ik langs diverse wegen (B.W., T.A.; en dit Forum) probeerde “slapende honden wakker te maken”.
Maar ik wil hier in ieder geval, iedereen bedanken voor hun mogelijke tussenkomst,  hun bijdrage, hun goede raad, en hun morele steun. 
M.v.g. 
L.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@libra Ben blij te horen dat eindelijk alles voor uw zoon in orde is gekomen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer