Technische dient

  • 20 March 2024
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Badge

Mijn klantnummer is 6*******9.
Op 15 maart 2023 kwam een technicus voor deze klant de glasvezel installeren op het adres 136 Olmstraat 1800 vilvoorde. Toen de installatie klaar was, ontdekte hij dat het tv-abonnement per ongeluk was stopgezet. 
Diezelfde dag ben ik om 10 uur 's ochtends naar de Proximus-winkel in Vilvoorde gegaan, die me uitlegde dat er een technicus moest terugkomen en dat dit op 20 maart 2024 zou gebeuren en dat ik in ruil daarvoor een korting van 10 euro voor 6 maanden zou krijgen. 
Ik vroeg hem om van de gelegenheid gebruik te maken om de vezel naar mijn schoonvader****te brengen. 
Hij bevestigde dat dit op 20 maart 2024 op hetzelfde tijdstip zou gebeuren. 
Ik heb hiervan een bevestiging ontvangen. 
Ik ben speciaal thuisgebleven bij mijn vrouw om uw technici niet te missen. 
Toen ik om 17.00 uur niets zag aankomen, belde ik 0800 22 500. Na heel lang wachten antwoordde een van uw medewerkers dat er niets gepland stond. Door te blijven aandringen, vertelde hij uiteindelijk dat de technici waren gekomen, maar dat we er niet waren. Toen we hem vertelden dat dit een onacceptabele leugen was, zei hij uiteindelijk dat de technici er voor 20.00 uur zouden zijn. 
Om 18.00 uur, toen ik nog steeds niets zag aankomen, belde ik hetzelfde nummer opnieuw. Uw collega vroeg me te wachten zodat hij het de technici kon vragen. Hij vertelde me uiteindelijk dat hij de technici had laten komen en dat ze bij een klant waren, maar dat ik de volgende was en dat ze uiterlijk om 19.00 uur zouden komen. 
Om 19.00 uur belde ik weer hetzelfde nummer, 0800 22 500. Na meer dan 15 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik iemand aan de lijn die zei dat hij ernaar zou kijken, en een paar minuten later werd het gesprek verbroken door de beller. 
Ondertussen was het al 19.20 uur. Ik belde opnieuw en werd te woord gestaan door iemand met de naam Mohammed, die me vroeg om te wachten zodat hij meer kon uitzoeken. 
Na 10 minuten nam hij weer contact met me op en probeerde uit te leggen dat het mijn schuld was omdat de afspraak door mij was gemaakt. Ik legde hem uit dat dit niet het geval was en dat de afspraak was gemaakt door de Proximus-winkel in Vilvoorde op 15 maart. Hij zei me dat de technici vandaag in elk geval niet zouden komen en dat hij een ticketnummer IM12490473 had ingevoerd en dat Proximus me op een dag zou contacteren om dit ticket af te handelen. Ik heb hem gezegd dat hier geen sprake van was en dat ik de technici vrijdagochtend 22 maart ter plaatse zou hebben en dat hier geen discussie over mogelijk was. Hij zei dat hij zijn best zou doen en hing op. Omdat ik hem had gevraagd om mij een direct nummer te geven waarop ik opnieuw contact met hem kon opnemen, gaf hij mij het nummer 02 222 354 000. Omdat ik nog steeds een vraag had, probeerde ik hem terug te bellen, maar tevergeefs natuurlijk. Ik neem aan dat dit nummer naar niemand leidt. 
Morgen, donderdag 21 maart, ben ik helaas druk aan het werk van 8.00 tot 16.00 uur. Maar ik kan u verzekeren dat als ik morgen geen bevestiging krijg dat uw technici vrijdag 22 maart voor 11 uur langskomen, ik in de Proximus-winkel in Vilvoorde zal staan en al het personeel zal blokkeren tot mijn probleem dezelfde dag nog is opgelost met de aanleg van glasvezel bij mijn schoonvader en het herstel van de televisie bij mij thuis. Ik heb een afspraak in Mechelen tussen 12 en 14 uur, maar daarna ben ik weer thuis, dus er is geen excuus om het niet uiterlijk vrijdagavond opgelost te hebben. 
Als uw technici morgen, donderdag 21 maart, na 17.00 uur langs willen komen, zijn ze meer dan welkom. 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Didier Lodewyckx

Opgelet, dit is een publiek forum, ik heb een aantal gegevens uit je bericht verwijderd en toegevoegd op je profiel.

Mijn collega’s van de dienst ‘administratie’ zullen nagaan wat er foutgelopen is.

 

Geert

@Didier Lodewyckx 

Ter bijkomende info:

Is het wel 02 222 354 000 , waarschijnlijk was het nummer 022354000.

Badge

Gistermiddag laat kreeg ik een telefoontje van Proximus. 
Ze beloofden me dat de technici vandaag zouden langskomen om de glasvezel bij mijn schoonvader te installeren. 
Het bleek dat we het voor televisie in doe het zelf modus konden krijgen, want zoals de technicus die op 15 maart kwam ons had verteld, had hij alles voorbereid zodat het zo kon, maar het was achteraf in de Proximus winkel in Vilvoorde dat het mis ging. 

Op dit moment, om 11:00 uur, is er nog steeds geen nieuws van de Proximus-technici. 

Zoals gisteren aangekondigd, zal ik van 11.15 tot 14.30 uur afwezig zijn. Ik heb hen gevraagd om mij te bellen voordat ze aankomen, zoals de procedure vereist. 

Ik zal het echt geloven als het allemaal voorbij is. 

Badge

De problemen, valse beloften en leugens van Proximus gaan door. 

Zoals ik in mijn vorige bericht heb uitgelegd, heeft een werknemer van Proximus mij gisteren, donderdag 21 maart, een aantal beloftes gedaan. 

Helaas moest ik vaststellen dat dit opnieuw valse beloften en leugens waren. 

Zoals ik al vreesde, kwamen de technici niet opdagen en werd de bestelling door Proximus geannuleerd zonder dat ik wist waarom. Het resultaat was een voor niets verspilde ochtend en vroege namiddag.  

Om opnieuw te proberen de zaak vlot te trekken, ging ik naar de Proximus-winkel in Vilvoorde. Ik bleef er meer dan twee uur en kwam buiten met niets dan beloftes. 

Zelfs de manager van de Proximus-winkel moest erg lang wachten om te horen te krijgen dat de technische dienst niet wist wat er aan de hand was, dat de glasvezelverbinding in elk geval niet deze vrijdag zou worden gemaakt, in tegenstelling tot wat er was gegarandeerd en beloofd op donderdag 21 maart rond 18.00 uur. 
Het uiteindelijke antwoord rond 15.00 uur was dat ze me met spoed zouden terugbellen. Meer dan 2 uur later, nog steeds geen telefoontje. Ik veronderstel dat Proximus zich misschien over 1 maand of langer zal verwaardigen om mij terug te bellen. 

Vervolgens probeerden we te achterhalen wat er aan de hand was met het tv-abonnement dat op 15 maart op mysterieuze wijze was geannuleerd. Gisteren kreeg ik te horen dat ik een e-mail zou ontvangen waarin werd uitgelegd hoe ik de tv moest aansluiten omdat alles in orde was. Helaas moest de winkelmanager bij navraag concluderen dat er niets was gedaan en dat we het, in tegenstelling tot wat er was beloofd, nog lange tijd zonder de tv zouden moeten doen. 

Na talloze telefoontjes, blokkades, ontstoppingen, bugs in het systeem (op een gegeven moment waren er drie aan het zoeken), blijkt dat we wel de benodigde abonnementen hebben, maar dat er een monteur moest komen en dat dit pas op 04 april kon. Dat is meer dan 3 weken na de fout bij het opzeggen van het tv-abonnement. 
En aangezien er al zoveel valse beloften en leugens zijn geweest, geloof ik het eerlijk gezegd pas als ik het zie. Mijn vertrouwen is helemaal weg, ook al ben ik al meer dan 30 jaar klant bij Proximus. 

Ik heb meer dan 2 uur in de winkel doorgebracht, alleen om met vage beloftes te moeten vertrekken. 

Ondertussen heb ik als zakenman al een dag verloren op 15 maart, 1 dag op 20 maart en 1 dag vandaag, 22 maart. Dat is een totaal verlies van ongeveer €3.000. Maar dat kan Proximus niets schelen. Ze bieden me €10 voor 6 maanden en twee bioscoopkaartjes om me te kalmeren. Met andere woorden, ze nemen me openlijk in de maling. 

Maar hoe krijg je dingen in beweging als bij Proximus, behalve de ongelukkige mensen in de winkel, iedereen zich verschuilt achter computers, procedures, "ik ben het niet", "ik kan niets meer doen", geen reacties en een zogenaamde stemassistent die gewoon een A.I. is die niets begrijpt. 

Als ik als ondernemer dezelfde houding had gehad, was ik allang failliet geweest en was ik beschuldigd van slecht management. Maar wie zou er iets durven zeggen tegen Proximus. 

@Didier Lodewyckx 

Ter info: 
PX forummedewerkers komen pas maandag terug langs op het forum:
Indien het nog niet zou gebeurd zijn, noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens.
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info plaatsen, indien je dit nog nodig acht.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@Didier Lodewyckx Er is hiervoor klachtendossier 54277775 in behandeling.De dossierbeheerder gaat zelf dan ook contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer