Skip to main content
Vraag

Schade tijdens fiber installatie

  • 2 December 2023
  • 2 reacties
  • 206 Bekeken

Beste Proximus, 

Na een lange tijd overleg hadden we besloten om over te stappen naar jullie fiber netwerk. Want toch ergens in April liep de web aanvraag ook niet vlot omtrent de PS5 bestelling. Jullie kunnen ons beklacht van toen nog zeker terug vinden tussen jullie BCI bestanden. 

We hebben uiteindelijk de aanvraag gedaan te Proximus shop Wijnegem, we werden super goed begeleid door Stefanie Boué, ze was een top winkelmedewerker. Bestelling + levering van de promo Samsung Qled Tv 55 + soundbar verliep allemaal vlot. Dikke pluim! 

Installatie gebeurd op 1 december, technieker kwam aan rond 10u 's ochtends. Allesinds communicatie was niet al te vlot maar oké geen enkel probleem Engels spreken lukt allemaal. Vooraleer de installatie echt plaats kon vinden bij ons in de appartement moest er beneden in de gang eerst vanalles gebeuren want naarschijnt werd de pre-installatie van het algemene fiber kast niet correct uitgevoerd en moest de technieker dit allemaal opnieuw bekabelen....

Vooraleer hij de installatie kon doen had hij toevallig de V7 tv box niet in zijn camionette. Als je bij een splinter nieuwe klant een volledige Flex Maxi Fiber gaat installeren moet je toch normaal goed voorbereid zijn? Pas na de middag kon men beginnen met het werken. Technieker zat eerst een paar uur beneden aan de kabels in de gang te werken... Dan boven moest hij een gaatje boren van "8mm" ( staat letterlijk op jullie reclame folders en verschillende mediakanalen) . Maar wat bleek dat hij een heel stuk van mijn muur heeft uitgeboord dat helaas geen 8mm was en vrij onprofessioneel is afgewerkt (dit dicht gepleisterd met patex.) Tenslotte had ik op het moment van werken ook geen netwerk meer (normaal zou er tijdens de Fiber installatie een korte onderbreking zijn en dat er voor back-up netwerk zou worden gezorgd) helaas niets van gemerkt. Had toen dan maar mijn mobiele data moeten gebruiken om thuis verder te kunnen werken. 

Rond 17u30 uiteindelijk alles bijna klaar nog een paar speedtest uitgevoerd die niet soepel zijn verlopen maar uiteindelijk wel gelukt. Uiteraard niet de volle 1GB/500mb snelheid zoals op papier werd belooft.

 

Nu op zaterdag rond 20u15 heeft mijn buurvrouw gebeld en melde dat ze geen internet had, ze zit ook bij PXM trouwens. Dit komt waarschijnlijk omdat de technieker een verkeerde kabels heeft los gekoppeld? (Dit heeft hij zelf ook vermeld aan ons dat dit door de vorige installatie niet goed werd uitgevoerd). Dit is toch geen manier om nieuwe klanten te verwelkomen en was onprofessioneel uitgevoerd, communicatie en voorbereidingen zou vlotter kunnen. 

Graag wil ik dat de schade aan mijn muur volledig wórdt bijgewerkt/vergoed want 8mm is 8mm/1cm en geen stuk van de muur. Ik wil ook dat mijn buurvrouw terug netwerk heeft want de installatie dat uitgevoerd werd bij mij mag normaal geen invloed op haar diensten hebben.

Tevens wou ik op de gebruiksvriendelijk Proximus app mijn producten bekijken maar ik kan niets terugvinden blijkt dat er niets geregistreerd staat? Abnormaal toch, want we zijn wel net klant geworden? 

Iedereen kan fouten maken dus bij deze geef ik jullie een kans om dit zo spoedig mogelijk terug recht te zetten. 

We zien graag jullie reactie tegemoet. 

Mvg

 

2 reacties

@SAS900 

Tip: Omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen, als ze maandag de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @SAS900 BCI dossier 53642668 is hiervoor aangemaakt, de dossierbeheerder zal jullie verder contacteren. Mvg, Heidi

Reageer