Beantwoord

Proximus stuurt mij drie mail-links voor "vragen en opmerkingen" die NIET werken!

  • 16 March 2022
  • 7 reacties
  • 115 Bekeken

Ik krijg, na eerdere interventie aan huis vandaag, een mail "Activering van uw Proximus-diensten" met onder meer volgende tekst:

“ Stuur ons een mail via een van de onderstaande links:
 
- Vragen over facturatie of de hierboven vermelde kosten (mailadres CARE__FAC@proximus.com in hyperlink)
    
- Vragen of opmerkingen over de uitgevoerde installatie (mailadres CARE__HRT@proximus.com in hyperlink)

-  Alle andere vragen rond onze producten (mailadres CARE__CCA@proximus.com in hyperlink) "
    

Ik stuur dus een bericht, zijnde klacht met betrekking tot onvoltooide installatie, aan CARE__HRT@proximus.com , en krijg volgende reply:

" Uw bericht kan niet worden bezorgd bij de volgende geadresseerden of groepen:

CARE__HRT@proximus.com

Het door u ingevoerde e-mailadres is niet gevonden. "

 

Zelfde reply "onbestelbaar" voor beide andere adressen - één in plaats van de twee underscore-tekens (dus _ ipv.__) maakt overigens géén verschil...

Graag dringend van een Proximus-medewerker een WERKEND mailadres (en niet een FOUTIEF zoals eerder gecommuniceerd) waarop ik mijn klacht met betrekking tot de “installatie” van vandaag kan overmaken. Alvast bedankt!

(NB: het door Proximus vastgelegde onderwerp van de mail die ik vergeefs heb verzonden is "customer feedback on case : 20220316184441_865191_102145371666")

Frank Joostens, 2100 Antwerpen

 

icon

Beste antwoord door Joel M 17 March 2022, 15:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@FrankJ U kan uw vraag stellen via link: https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html   Groetjes,Joel

Bedankt Joel, maar zoals hier al vaker opgemerkt klopt uw antwoord alleen voor de optie: problemen FACTURATIE. Voor ALLE andere problemen (keuze-knoppen) krijgen klanten (lijnnummer eerder al ingevuld) NOOIT een mailadres of webformulier te zien, wel - als enige opties - “bellen” of “langskomen”… En nogmaals: na een installatie-interventie stuurt Proximus nog steeds een auto-mail waarin 3 mailadressen (CARE…...@proximus.com) die niet langer bestaan - zie recente post van “Frans in Heist” waarop u ook reageerde...

Reputatie 7
Badge +3

@FrankJ In dit geval oprechte excuses.U mag uw vraag/probleem ook via deze weg doorgeven.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

@Joel M 

Vooraf: alle nuttige referenties staan in de privé-gegevens van mijn forum-profiel.

Gisteren woensdag 16 maart 2022 had ik met Proximus een afspraak voor het omschakelen van mijn bestaande Proximus internetverbinding van koper naar fiber, in twee opeenvolgende technische opdrachten, te voltooien tussen 8 en 17 uur.

De eerste opdracht, het binnenleiden van glasvezel vanop straat tot binnenshuis met plaatsing van het intropunt, werd uitgevoerd tussen 11 en 13 uur.
Ondanks mijn uitdrukkelijke vraag om de fiberkabel, bij het bereiken van mijn voorgevel, doorheen die voorgevel op plinthoogte de gelijkvloerse woonruimte binnen te leiden (waar alle nodige voorzieningen voor verdere aansluitingen reeds waren getroffen -- en waar op plafondhoogte, op dezelfde loodlijn, een oude Telenet-kabel binnenkomt), werd tot mijn grote verbazing de kabel via een ondergrondse boring in de onderliggende kelderruimte binnen geleid en werd dus ook daar het intropunt geplaatst.

Vanaf 13u heb ik dan gewacht op uitvoering van die tweede opdracht. Deze technicus, aanzienlijk vertraagd door problemen bij een vorige klant, verscheen uiteindelijk toch nog om 18:30 uur (anderhalf uur buiten tijd!). Zich vergewissend van de toestand na de voorgaande fase, moest hij bekennen dat hij zijn opdracht in het geheel NIET kon uitvoeren, en ook helemaal NIET begreep waarom de eerste ploeg de fiberkabel met intro in de kelder had geleid, en niet door de voorgevel naar de gelijkvloerse leefruimte, zoals door mij gevraagd en zoals ook volgens laatst vermelde technicus perfect mogelijk was/is!

Het is zonder meer duidelijk dat een nieuw bezoek van een binnen-technicus nutteloos is indien voorafgaand het intropunt niet wordt verplaatst van kelder naar bovenliggende leefruimte (in de kelder is zelfs geen stroomvoorziening, daarboven op GLV is alle ruimte én voorziening reeds aanwezig). Die verplaatsing is doodsimpel, de fiberkabel (op ruim voldoende lengte in de kelderruimte) moet van de introdoos worden afgekoppeld, iets boven het kelderdeksel op de gevelgrens door de gevel naar de woonruimte worden geleid, en daar opnieuw aangekoppeld - werk voor de "lassers" dus. Een uiterst bereidwillige medewerkster van de klantendienst (Natasja) belde mij vanochtend en kwam tenslotte met de instructie het... webformulier aanvraag afbraak (sic!) in te sturen ter verplaatsing intropunt. Volgens deze procedure zou de wachttijd blijkbaar kunnen oplopen tot 8 weken, wat ik uiteraard onaanvaardbaar vind, gezien de niet-succesvolle installatie van gisteren louter te wijten is aan een foute intro-plaatsing vanProximus.

Ik reken erop dat de fiber-installatie komende week inclusief activering naar behoren wordt afgewerkt, zo niet betekent dit na vele tientallen jaren (!) einde cliëntschap Proximus. Alvast bedankt!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@FrankJ Ik heb  uw info via dossier IM11841732 overgemaakt aan de technische dienst.Zij gaan het nakijken en u erna over contacteren.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@Joel M Vandaag, tweede poging (met dezelfde lassersploeg, die ook de toestellen bij had én de activering afwerkte), werd de overstap naar fiber succesvol afgerond. Eind goed, al goed. Nog ‘s bedankt  voor het opmaken en overmaken van het dossier aan de technische dienst! Groet, Frank

Reputatie 7
Badge +3

@FrankJ Fijn om te horen dat het via die weg eindelijk voor u in orde is gekomen.Fijn weekend nog toegewenst.Groetjes,Joel

Reageer