Vraag

proximus adviseur

  • 27 December 2021
  • 2 reacties
  • 425 Bekeken

Ik kreeg vandaag telefoon van het nummer 02 681 15 12. Deze persoon stelde een afspraak voor om de telecomsituatie te optimaliseren. 
 

De bevestigingsmail kwam van noreply@proximus.be 

 

ik heb niets van persoonlijke gegevens doorgegeven maar die persoon wist wel mijn naam en adres. 
 

Is dit fraude of is hier toch sprake van een echte proximus adviseur? Je hoort zodanig veel dat je op de duur niet meer weet wat echt is en wat niet. 
 

Alvast bedankt. 


2 reacties

Morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs.

het telefoonnummer is blijkbaar van EDPNET zie 
 

maar kan een gespoofd tel nummer zijn!

 

 

Vermijd fraude via e-mail, pop-up, web, sms, telefoon | Proximus

Hoe herken je een phishing e-mail

Je hebt een e-mail gekregen die van Proximus afkomstig lijkt te zijn? Check of het niet om een phishing-e-mail gaat.

Neem de gewone voorzorgen:

  1. We vragen je nooit je login, wachtwoord of andere vertrouwelijke informatie mee te delen per e-mail.
  2. Beweeg je muis over de link vermeld in de e-mail, zonder te klikken. Het bestemmingsadres van de e-mail verschijnt. Zo kun je nagaan of het naar een site van Proximus verwijst. Is dat niet zo, dan gaat het waarschijnlijk om een phishing-e-mail.
  3. Phishing-e-mails bevatten vaak spelfouten en grammaticale fouten.
  4. In de mate van het mogelijke detecteren we verdachte e-mails. In dat geval voegen we automatisch het volgende waarschuwingsbericht toe bovenaan de e-mail:
    Opgelet: dit bericht is waarschijnlijk niet veilig! Als u de afzender niet kent of u niet weet waarover het gaat, gelieve deze e-mail dan niet te beantwoorden of niet te klikken op een link.
    Antivirusprogramma’s en e-maildiensten verwittigen je ook als ze phishing detecteren.
    Opgelet: we kunnen niet garanderen dat alle verdachte e-mails opgespoord worden.

Noot : je hebt dit soort e-mail met waarschuwingsbericht al ontvangen, terwijl je zeker bent dat het om een betrouwbare e-mail gaat? Stuur een kopie van deze e-mail naar ons adres zodat we onze filters kunnen aanpassen. Voeg de mail in kwestie toe als bijlage en vermeld ‘OF FP’ in het onderwerp van je bericht.

Reputatie 7
Badge +3

@Esjalot  Dag ik vrees dat dit fraude is hoor. Wij gebruiken @proximus.com.

Reageer