Vraag

Overstap van Orange naar proximus reeds 2 maanden vertraging!!

  • 16 December 2021
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

Beste,

Op 3 november bestelde ik telefonisch via de commerciële dienst van Proximus een promotiepakket met twee mobiele nummers, een extra datakaartje voor de tablet, een vaste lijn en internet met de easyswitch procedure. We stappen over van bij Orange. Na contact met de klantendienst bleek dat de datasimkaart toch niet inbegrepen was maar dat hiervoor een extra abonnement moest worden afgesloten, maar dit kon niet meer aan de bestelling worden toegevoegd. Het internet zou geinstalleerd worden op 8 december, deze afspraak werd zonder uitleg van jullie verzet naar 16 december. De nummeroverdracht mislukte meermaals en de bestelling werd buiten mijn weten om geannulleerd. Ik kreeg een nieuwe bestelling te bevestigen, nog steeds zonder de datasim. De procedure verloopt nu niet meer via easyswitch maar met het internet door mijzelf op te zeggen. Hierbij werd ik verplicht een nieuwe afspraak voor internetinstallatie in te boeken terwijl de oude nog steeds in mijn klantenzone staat. Ik bel naar de klantendienst om de installatie toch op 16 december te laten doorgaan. Men belooft mij dit in orde te brengen. Vandaag krijg ik echter zonder enige uitleg te horen dat het toch pas op 3 januari zal zijn en dat de nummers ook pas op 3 januari zullen overgaan. Ik twijfel er al aan of het dan wel gaat lukken, want heb hier geen reden toe om dit nog te geloven. Ondertussen zitten we met ons bedrijf hier met een slecht werkende GSM-verbinding én een haperende WIFI wat bijzonder lastig en frustrerend is. De GSM-verbinding lijkt nog een pak verslechterd sinds ik de overstapprocedure ben begonnen. Willen jullie dit zo snel mogelijk oplossen AUB?!!!!


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@BeNoot Blijkbaar waren er problemen met de Import die telkens werd geweigerd.Bij nazicht was de OLO niet Scarlet maar EDP Net.Vandaar de missingen in de systemen.Alles is nu gecleaned en terug opnieuw ingeleid.Dit met als uitvoeringsdatum 03/01/2022.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Beste Joel. Dank voor uw antwoord.

  • Wij hebben nooit beweerd bij Scarlet aangesloten te zijn, we vermeldden enkel Orange, de enige operator waar wij weet van hadden. Dit hadden jullie van in het begin correct moeten opzoeken.
  • Wij wensen NIET tot 3 januari met deze brakke telefoonverbinding te moeten verderprutsen. Er was ons een nummeroverdracht binnen de 2 dagen beloofd. Wil dit AUB zo snel mogelijk in orde brengen.
  • Wij wensen dat de telefonisch gedane beloftes over het behouden van de eerste installatieafspraak gerespecteerd zouden worden en dat er dus nog vandaag of ten laatste deze week iemand langs zou komen om ons internet te installeren. 

vriendelijke groeten.

Reputatie 7
Badge +3

@BeNoot Ik heb uwe feedback doorgestuurd naar de technische dienst met de vraag als er mogelijkheid is om vroeger in dienst te komen.Ze zullen in de afsprakenkalender nakijken als er nog een technieker vrij is.Volgen het verder op.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@BeNoot Omdat dit gaat over een overdracht, kan de afspraak helaas niet worden vervroegd. Er zijn autorisaties nodig uit bepaalde systemen en deze staan in aanvraag voor 03/01. Mijn excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

Beste Antonella,

Ongelofelijk maar waar: mijn eigen nummer is gisterennamiddag overgegaan naar Proximus. De ontvangst is inderdaad een stuk beter. Mijn man kreeg een bericht dat de aanvraag voor hem gebeurde maar… HIJ IS NOG STEEDS BIJ ORANGE!!! Weet dat hij een eigen bedrijf heeft en dat hij zijn telefoon véél harder nodig heeft dan ik. Hij zit daar maar steeds in zijn bureau met over het algemeen nul ontvangst! We kunnen daaraan niet eens zien of het numer nu al is overgegaan.

Waarom is de eerste afspraak niet, zoals beloofd, behouden gebleven?? Want ik veronderstel dat het internet nu het overgaan van het tweede telefoonnummer blokkeert? Of wat? Of is het zijn datakaart die dat blokkeert? Wilt u AUB zo snel mogelijk het nodige doen zodat OOK MIJN MAN overgaat naar Proximus?

Reputatie 7
Badge +3

@BeNoot Er staan 2 gsm-nummers actief eindigend op 51 en op 70. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@BeNoot 

kan je het andere toestel testen?

Best ook helemaal uit- en  terug aanzetten, want ze staan nu inderdaad allebei onder proximus..

laat je t weten als er nog problemen zouden zijn?

groeten

Tina

Beste, het is nu inderdaad in orde. Bedankt!

Reageer