Vraag

Ordernummer R4WEBSHOP015380898 - Besteld op 09-09-2022 om 14:18.

  • 7 October 2022
  • 6 reacties
  • 188 Bekeken

Beste Proximus & Moderators, 

Er moet mij toch iets van het hart, zoals hier al eerder vermeld op het forum plaatste ik mijn bestelling  (namelijk IPhone Pro Max - 128 Gb - Deep Purple) op 09 september om 14:18. 
Eerder bestellen ging moeilijk want jullie website was traag op ogenblik van release, rond 14:00. Dat allemaal zodat ik bij de eerste personen zou zijn die hun smartphone zou ontvangen.  

Intussen is er echter geen of amper communicatie. We krijgen we elke maandag rond 22:00 een e-mail toegestuurd dat mijn bestelling langer op zich laat wachten met het succes van de nieuwe IPhone. 
Kan allemaal gebeuren tenslotte Apple speelt het spel wel altijd strategisch. 

Op het forum had ik inmiddels ook al een aantal berichten gepost. Ik kreeg te horen dat de eerste bestellingen wel, als eerste de deur buiten zouden gaan. Ik dacht oké, we wachten wel rustig verder af, het heeft geen zin om me hierin kwaad te maken.

Tenslotte kregen we tijdens de eerste order week €140 korting. Paar dagen later vernomen dat andere mensen hun toestel al reeds ontvangen hadden. Ik dacht dit gaat misschien om een ander kleur en/of opslagruimte. Op alle sociale platformen maken jullie ook volop reclame, dat de nieuwe IPhone  14 aangekomen is bij Proximus. Niet verwonderlijk dat er veel mensen kwaad en frustreert worden. 

Intussen heb ik contact met iemand die ook dezelfde type IPhone heeft gekocht,  alsook kleur en opslagruimte op 14 september 2022 (Dus 4 a 5 dagen later dan ik). 
Vandaag mocht ik vernemen dat deze persoon zijn toestel vandaag gaat geleverd wordt met Bpost. Ik gun het deze persoon van harte, maar dat mijn bestelling niet als eerste de deur uit gaat. Gaat mij echt te boven. 

Want nu zal straks de geleverde stock die jullie eindelijk ontvangen hebben van Apple,  weer uitgeput zijn en dien ik nog te wachten tot eind van deze maand? Terwijl mijn oude telefoon ook al beloofd is aan iemand, en ook zit te wachten.

Een oude regel bij klantenservice is “Wie eerst besteld, is eerst gediend”
Bij Proximus is er echter nog veel werk aan de winkel, op het gebied van klantenservice.
Namelijk betere communicatie, beter opvolgsysteem & tracking en bestellingen volgens orderdatum versturen. Ik zal straks mijn CV opstellen en overmaken bij Proximus Spear IT.


6 reacties

@SophieB je hebt voor ons allemaal gesproken! bedankt!

Maar @proximus komt hier nog response op
 

We zitten (op 2 a 3 dagen na) al bekan een maand verder vanaf de Pre-orders
Wanneer staan de leveringen gepland? 

 

Reputatie 7
Badge +3

@SophieB Ik heb klachtendossier 51395917 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het onderzoeken en nadien zelf terug contact met u opnemen.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Beste Proximus & Moderators, 

Er moet mij toch iets van het hart, zoals hier al eerder vermeld op het forum plaatste ik mijn bestelling  (namelijk IPhone Pro Max - 128 Gb - Deep Purple) op 09 september om 14:18. 
Eerder bestellen ging moeilijk want jullie website was traag op ogenblik van release, rond 14:00. Dat allemaal zodat ik bij de eerste personen zou zijn die hun smartphone zou ontvangen.  

Intussen is er echter geen of amper communicatie. We krijgen we elke maandag rond 22:00 een e-mail toegestuurd dat mijn bestelling langer op zich laat wachten met het succes van de nieuwe IPhone. 
Kan allemaal gebeuren tenslotte Apple speelt het spel wel altijd strategisch. 

Op het forum had ik inmiddels ook al een aantal berichten gepost. Ik kreeg te horen dat de eerste bestellingen wel, als eerste de deur buiten zouden gaan. Ik dacht oké, we wachten wel rustig verder af, het heeft geen zin om me hierin kwaad te maken.

Tenslotte kregen we tijdens de eerste order week €140 korting. Paar dagen later vernomen dat andere mensen hun toestel al reeds ontvangen hadden. Ik dacht dit gaat misschien om een ander kleur en/of opslagruimte. Op alle sociale platformen maken jullie ook volop reclame, dat de nieuwe IPhone  14 aangekomen is bij Proximus. Niet verwonderlijk dat er veel mensen kwaad en frustreert worden. 

Intussen heb ik contact met iemand die ook dezelfde type IPhone heeft gekocht,  alsook kleur en opslagruimte op 14 september 2022 (Dus 4 a 5 dagen later dan ik). 
Vandaag mocht ik vernemen dat deze persoon zijn toestel vandaag gaat geleverd wordt met Bpost. Ik gun het deze persoon van harte, maar dat mijn bestelling niet als eerste de deur uit gaat. Gaat mij echt te boven. 

Want nu zal straks de geleverde stock die jullie eindelijk ontvangen hebben van Apple,  weer uitgeput zijn en dien ik nog te wachten tot eind van deze maand? Terwijl mijn oude telefoon ook al beloofd is aan iemand, en ook zit te wachten.

Een oude regel bij klantenservice is “Wie eerst besteld, is eerst gediend”
Bij Proximus is er echter nog veel werk aan de winkel, op het gebied van klantenservice.
Namelijk betere communicatie, beter opvolgsysteem & tracking en bestellingen volgens orderdatum versturen. Ik zal straks mijn CV opstellen en overmaken bij Proximus Spear IT.


*UPDATE*
Vrijdagnamiddag heeft Proximus contact opgenomen, via e-mail kreeg ik dit te lezen. 

“Bij uw bestelling blijkt dat de toestel nog niet is betaald waardoor u de levering dan ook nog niet heeft ontvangen. Dit kan ook een technische storing geweest zijn op de order waardoor u best het bewijs van betaling naar ons stuurt zodat we de levering zo snel mogelijk kunnen inplannen.”

Hierop volgt een 2de e-mail dat ik een Verklaring van niet-ontvangst Bpost-zending moet invullen. Ik dien te verklaren niet in het bezit te zijn van de zending Bpack met referentie (Welke?). 

Waar ik mij nu echter vragen bij stel: 

  • Ik dien een verklaring in te vullen van een niet-ontvangst Bpost-zending. Terwijl mijn pakket nog de status heeft “Je pakket wordt klaar gemaakt” Dus een referentie of trackingcode bestaat niet.
  • Het duurt bij Proximus een maand, eer ze zien of de bestelling betaald is of niet. Terwijl je dan wel de bevestiging op e-mail hebt ontvangen en het geld gedebiteerd is van je bankrekening. In midden van de maand september heb ik Proximus ook gecontacteerd maar toen werd hiervan niks vermeld.
  • Intussen kan ik zelf mijn order niet meer opvolgen want sinds vandaag is mijn bestelling 1 maand oud. Dus de order tracking is verlopen. 

Kortom de klantendienst heeft meer vragen doen rijzen dan dat er een oplossing is geboden. Ik weet nu zelf niet meer welke status mijn bestelling heeft (niet in stock, niet betaald, bestelling niet ontvangen,...) volgens mij weet de klantendienst het zelf niet. 

Dit gehele gebeuren is nog niet frustrerend genoeg, dat ik deze avond bijvoorbeeld nog een e-mail  ontving van Proximus met een ludieke vraag. En Sophie, wat vind je van je nieuwe speeltje?

Ik moet ironisch zeggen dat ik het gehele gebeuren totaal de MAX vind… De slogan van Proximus is, think possible, men kan dit beter herleiden naar mission impossible.

 

 

Beste Proximus & Moderators, 

Er moet mij toch iets van het hart, zoals hier al eerder vermeld op het forum plaatste ik mijn bestelling  (namelijk IPhone Pro Max - 128 Gb - Deep Purple) op 09 september om 14:18. 
Eerder bestellen ging moeilijk want jullie website was traag op ogenblik van release, rond 14:00. Dat allemaal zodat ik bij de eerste personen zou zijn die hun smartphone zou ontvangen.  

Intussen is er echter geen of amper communicatie. We krijgen we elke maandag rond 22:00 een e-mail toegestuurd dat mijn bestelling langer op zich laat wachten met het succes van de nieuwe IPhone. 
Kan allemaal gebeuren tenslotte Apple speelt het spel wel altijd strategisch. 

Op het forum had ik inmiddels ook al een aantal berichten gepost. Ik kreeg te horen dat de eerste bestellingen wel, als eerste de deur buiten zouden gaan. Ik dacht oké, we wachten wel rustig verder af, het heeft geen zin om me hierin kwaad te maken.

Tenslotte kregen we tijdens de eerste order week €140 korting. Paar dagen later vernomen dat andere mensen hun toestel al reeds ontvangen hadden. Ik dacht dit gaat misschien om een ander kleur en/of opslagruimte. Op alle sociale platformen maken jullie ook volop reclame, dat de nieuwe IPhone  14 aangekomen is bij Proximus. Niet verwonderlijk dat er veel mensen kwaad en frustreert worden. 

Intussen heb ik contact met iemand die ook dezelfde type IPhone heeft gekocht,  alsook kleur en opslagruimte op 14 september 2022 (Dus 4 a 5 dagen later dan ik). 
Vandaag mocht ik vernemen dat deze persoon zijn toestel vandaag gaat geleverd wordt met Bpost. Ik gun het deze persoon van harte, maar dat mijn bestelling niet als eerste de deur uit gaat. Gaat mij echt te boven. 

Want nu zal straks de geleverde stock die jullie eindelijk ontvangen hebben van Apple,  weer uitgeput zijn en dien ik nog te wachten tot eind van deze maand? Terwijl mijn oude telefoon ook al beloofd is aan iemand, en ook zit te wachten.

Een oude regel bij klantenservice is “Wie eerst besteld, is eerst gediend”
Bij Proximus is er echter nog veel werk aan de winkel, op het gebied van klantenservice.
Namelijk betere communicatie, beter opvolgsysteem & tracking en bestellingen volgens orderdatum versturen. Ik zal straks mijn CV opstellen en overmaken bij Proximus Spear IT.

UPDATE

Afgelopen vrijdag heeft Proximus contact opgenomen. Deze uitleg kreeg ik te lezen via e-mail: 

“Wij hebben uw klacht goed ontvangen ivm uw bestelling pre order iphone. Bij uw bestelling blijkt dat de toestel nog niet is betaald waardoor u de levering dan ook nog niet heeft ontvangen. Dit kan ook een technische storing geweest zijn op de order waardoor u best het bewijs van betaling naar ons stuurt zodat we de levering zo snel mogelijk kunnen inplannen.”

Met kort daarop een tweede e-mail met daarin een document om in te vullen: Verklaring van niet-ontvangst Bpost-zending.

Ik heb de informatie overgemaakt dat ik acht dat voldoende was. Momenteel krijg ik de indruk dat de klantendienst zelf niet meer weet met wat men bezig is.

Nu stel ik mij echter toch paar vragen: 

  • Waarom dien ik een Verklaring van niet-ontvangst Bpost-zending in te vullen? Het pakket is nooit verstuurd geweest, zodus er is geen referentie of trackingcode dat ik de verklaring kan invullen. 
  • Proximus heeft een maand nodig om te zien dat of er een betaling is gebeurd? Terwijl ik een bevestigings e-mail heb ontvangen, het voorschot van mijn bankrekening is gedebiteerd geweest. Midden september had ik ook al reeds contact met Proximus i.v.m. met mijn bestelling en toen is daar geen melding van gemaakt geweest.

  • Sinds gisteren is mijn bestelling al een maand oud en kan ik helaas ik mijn order niet meer traceren. Dus nu is het dek helemaal van de dam en mag ik HOPEN dat ik snel nieuws ontvang. 

En als het extra vleugje ergernis, mocht ik gisteren deze e-mail ook nog ontvangen van Proximus. 
Hey Sophie, Wat vind je van je nieuwe speeltje? De max of had je meer verwacht? 

Wel ik moet zeggen, het gehele gebeuren dat ik de afgelopen maand al beleefd heb (zoals hierboven beschreven), is echt totaal de MAX. De slogan van Proximus is “Think Possible” kan beter worden beschreven naar “mission impossible”.

Reputatie 7
Badge +3

@SophieB 

De dossierbeheerder heeft op 7-10 een eerste keer contact gehad

zij blijft dit opvolgen tot het in orde is.

Excuses voor het wachten

vriendelijke groeten

Tina

Bedankt alvast aan alle forum medewerkers, voor de antwoorden en opvolging. 🙂

Ik heb zojuist mijn nieuwe IPhone ontvangen 😉

 

Reageer