Beantwoord

nieuwe installatie van fiber


een vraagje, is het standaard dat wanneer je een nieuwe installatie neemt die geplaatst is door een technieker, dat men dan ook de decoders vervangt?

icon

Beste antwoord door Joel M 25 March 2022, 11:53

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 Wanneer de technieker het nodig vind / technische reden worden deze vervangen.Groetjes,Joel

en als deze technieker zich dan mist in zijn oordeel, ik leg even uit, ik kom van scarlet over naar proximus fiber, hier staan dus nog de oude belgacom decoders V4 en dit twee stuks. ik ga dus over naar het flex pakket van proximus en blijkt dat mijn oude V4 decoders dus niet met mijn nieuw pakket overweg kunnen en ze dus hadden vervangen moeten worden door de nieuwe V7 decoders. Na meer dan 1uur aan de telefoon gehangen te hebben met de klantendienst, blijkt dat de technieker heeft opgeschreven op zijn plaatsingsbon , dat hij dus twee nieuwe V7 decoders heeft geplaatst en ook nog eens twee boosters heeft geplaatst terwijl er van deze ook slechts 1tje is geleverd. Gevolg dat ik nu 6 dagen zonder tv zit en ze mij de decoders plus de booster gaan toezenden en ik mag ze dan nog eens zelf installeren ook. Vraag kan dit zomaar?

 

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 Dus als ik goed begrepen heb heeft de technieker maar 1 V7 decoder en 1 WiFibooster vervangen en geplaatst ipv 2 decoders en WiFiboosters. De bedoeling is dat de technieker vervangt wat nodig is om uw diensten/producten te laten werken.Nu het aansluiten van de decoder en WiFibooster is vrij eenvoudig en je kan kon ook steeds terecht op de telefonische helpdesk op het gratis nummer 0800 22800 optie storingen tv/internet.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@Joel M nee heeft geen enkele decoder vervangen. Het enige wat hij meehad en achtergelaten heeft was 1 booster i.p.v. 2 boosters. Dus samen gevat wat moet ik nu nog hebben: 2x decoder V7 en 1 booster.

Na afspraak in een Proximus shop (kortrijksesteenweg in Gent) is er besloten mij die toe te zenden binnen 24 uur, maar heb ik tot nu toe niks ontvangen waarop ik heb gebeld met de technische dienst op het 0800 22 800 nummer met de vraag waar ze bleven. De man aan de lijn wist dus van niks en heeft nu de procedure opgestart om deze decoders en booster naar me toe te zenden wat zal duren tot 30 maart voor ze er zullen zijn. Terug samen gevat: zit ik bijna 7 dagen zonder tv wat ik echt veel te lang vind en geen service. Als ik voor mijn eigen bedrijf iets bestel voor de middag dan heb ik dit meestal binnen de dag daarna in de namiddag en dit zelfs uit nederland. Dus mijn vraag is dit normaal?

 

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 Om te beginnen begrijp ik niet dat de technieker geen materiaal bijhad om alles te laten werken.Excuses alvast daarvoor.Proximus levert geen materiaal aan huis.Dit gaat via Bpost.Wij nemen steeds de eerst vrije datum in de kalender van Bpost om te leveren.Spijtig dat het niet vroeger kon.Groetjes,Joel

@Joel M en daar mag ik het weer met doen, nee echt niet hier gaat er echt iets meer moeten aan gebeuren. Ik kies en jullie bieden aan maar leveren niet wat er is gevraagd en om het allemaal nog ok te krijgen moet ik alles nu nog zelf installeren ook??? ik moet dus wachten tot 30 maart voor ik alles in huis ga hebben dus maw dat is 7 dagen geen tv. Da meen je nie. kijk of jullie geven mij een tegemoetkoming of neem andere stappen, ben dit echt beu nu, niks of niemand steek hier zijn schouders eens onder en ik zou nog dankuwel moeten zeggen omdat jullie de fouten begaan hebben. De bal ligt in jullie kamp .

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Klachtendossier 50432283 is hiervoor aangemaakt.Ik ga u nu doorgeven aan onze collega’s van de technische dienst.Misschien dat zij nog iets kunnen regelen.Groetjes,Joel

@Joel M bij deze toch bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@meeki001 Ik heb een nieuwe afspraak geboekt morgen tussen 8 en 12. De technieker kan de installatie dan verder in orde maken. Als je de toestellen dan toch nog geleverd zou krijgen volgende week mag je dat pakket weigeren en worden ze automatisch terug gestuurd naar ons. 

Als deze afspraak u niet past kan u deze aanpassen via MyProximus

@HadewychT top en dank u wel

Reputatie 7
Badge +4

@meeki001 Graag gedaan. Hopelijk werkt nu alles zoals het moet. 

@HadewychT Installateur is langs geweest, maar had slecht 1 decoder ipv 2 mee en wel de tweede booster had hij ook mee, dus nu nog 1 decoder krijgen die mij normaal zal toegezonden worden op 29 of 30 maart. Ik hou u hier op de hoogte. Maar er zijn nog wat problemen te melden zijnde: binnen mijn pakket heb ik dus ook netflix en Disney+ zitten, maar Disney+ krijg ik niet geopend omdat hij mij steeds vraagt een abonnement af te sluiten terwijl dit eigenlijk al binnen mijn abonnement zit. Ik kan inloggen, maar het niet openen. Netflix werkt perfect.

 

Reputatie 7
Badge +4

@meeki001 Hopelijk heb je ondertussen de extra decoder aangekregen en lukt het om hem te installeren. 

Ale info over de activatie en het gebruik van Disney+ vind je hier. Laat het zeker weten moest het hiermee nog niet lukken. 

@HadewychT beste, de decoder is geleverd en operatief, verder kan ik u melden de uitgelegde stappen te hebben gevolgd ivm activatie van Disney+ tot het punt dat ik een mail zou hebben ontvangen met een activatiecode. Helaas heb ik deze dus niet ontvangen. Trouwens kom ik ook nergens uit om deze te kunnen invullen. Het enige waar ik op uit kom heb ik in de bijlage gepost en zoals u ziet, word er dus om een abonnement aansluiting gevraagd die ik trouwens niet zou kunnen activeren daar ik enkel een gewone maestro kaart heb en deze er dus niet tussen staat en ze trouwens geen beveiligingscode heeft. Wat nu ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 

ik zie in onze systemen dat je op 8-4 via mail een code hebt toegestuurd gekregen

Hopelijk alles in orde ondertussen?

sorry voor de late reactie

Groetjes

Tina

@tina.b 

Beste, intussen heb ik terug een mail gekregen met de code.

Maar blijkt dat men zich enkel kan aanmelden met een Visa, Mastercard of PayPal en niet met een maestro kaart. Laat het nu net zijn dat ik geen enkele van deze heb.

Na telefonisch contact heeft men mij gewoonweg verteld dat ik dan geen Disney + kan krijgen of ik moet mij een visa kaart aanvragen (deze kost best veel per jaar bij mijn bank) wat ik uiteraard niet ga doen. M.a.w. krijg ik dus niet wat er binnen mijn aangevraagd pakket zit en blijkt dat Proximus mij daar ook niet verder wil in helpen. Hopend toch nog een oplossing te bekomen mvg Meeki

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001   Een PayPal account aanmaken via website  Open een gratis PayPal-rekening.  en daar  je bankrekening gekoppeld aan je  bankkaart aan koppelen .

Of de PayPal app downloaden naar je toestel via  PayPal-app: Eenvoudig geld overmaken met onze app | PayPal NL Belgie om je registratie te starten bij PayPal

Als dat gebeurd is dit als betaal middel instellen bij Disney+ , maar er worden de eerste 12 maanden geen kosten in rekening gebracht.

@Pat52 ik ben ook totaal geen voorstander van PayPal (maar soit iedereen zijn goesting uiteraard), maar PayPal rekenen die dan geen kosten per transactie of is het alleen het openen van een rekening die gratis is?

Reputatie 7
Badge +3

@Martin PayPal is volledig gratis in gebruik. Ik gebruik dit al 15 Jaar. Nooit problemen gehad. En je hebt een gratis kopers bescherming. Een zeer goed alternatief als je geen kredietkaart hebt. 

@Pat52 Dan zou ik het toch kunnen overwegen, maakt mij al wat geruster door te vernemen dat je er al gedurende 15 jaar nog nooit problemen mee heeft gehad.

@Pat52 

net even geprobeerd een PayPal account aan te maken en wat zie ik terug verschijnen????? je moet een kaart ingeven die een cvv code heeft (zijnde visa, american express of mastercard) en die heb ik niet ik heb enkel een maestro card (mistercash kaart). Dus deze mogelijkheid lukt voor mij dus ook weer niet. Nee ik vraag mij geen andere kaarten aan, bij mijn bank zijn die vrij duur, dus ja wederom geen geluk :-(

 

Als je bij BNP Paris Bas fortis zou zijn , dan werken die met debet kaart /crediet kaart gecombineerd zonder meerkost.

@Martin 

ben ik dus niet en nu echt veranderen van bank, dat zit er dus echt wel niet in hoor ;-)

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

net even geprobeerd een PayPal account aan te maken en wat zie ik terug verschijnen????? je moet een kaart ingeven die een cvv code heeft (zijnde visa, american express of mastercard) en die heb ik niet ik heb enkel een maestro card (mistercash kaart). Dus deze mogelijkheid lukt voor mij dus ook weer niet. Nee ik vraag mij geen andere kaarten aan, bij mijn bank zijn die vrij duur, dus ja wederom geen geluk :-(

 

@meeki001 Ik heb net even getest /gekeken bij PayPal je kan nog altijd je bankrekening als betaalmiddel koppelen  zie screenshot 

Als je de mail krijgt om je email te bevestigen en daar op klikt

kom je terecht op de pagina van PayPal waar je de optie hebt tussen kredietkaart en bankrekening te koppelen. PayPal: Wallet Bankrekening of Kredietkaart koppelen

@Pat52 , klopt allemaal wat je zegt en heb ik ook bekomen, tot je u wilt registreren bij Disney+, dan ook bij PayPal wordt er om een kaart gevraagd met CVV-beveiligingscode.

Reageer