Vraag

Na bezoek technieker al enkele dagen geen internet, geen tv, geen telefoon.

  • 5 December 2022
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Vorige week donderdag werd ik door jullie gecontacteerd om over te schakelen naar VDSL. Men stelde mij vrijdagnamiddag voor en er is dan ook een technieker langsgeweest. 

Die heeft ons 'omgezet' (kabels veranderd in de straatkast) maar na omzetten naar VDSL bleek er een technisch probleem waardoor het nadien niet meer lukte om met het internet te verbinden (synchro probleem). Hij is dan van alles beginnen uitzoeken en modem van plaats veranderen en nieuwe kabel door de gang gelegd etc. (terwijl het voordien toch altijd heeft gewerkt, aan ADSL snelheid weliswaar) Vrijdagavond is hij uiteindelijk zonder enig resultaat vertrokken, met als gevolg dat we nu al enkele dagen geen internet, tv of telefoon hebben. Er ging zaterdag normaal gezien iemand langskomen om ons verder te helpen, aldus de technieker, maar wij hebben niemand gezien hoewel er steeds iemand thuis was. De rest van het weekend en vandaag zijn we compleet afgesloten gebleven. Niets werkt nu nog.

Wij en onze kinderen hebben internet absoluut nodig voor het werk en school, onze alarmcentrale is niet meer met de telefoonlijn is verbonden en ook tv werkt natuurlijk niet meer. We hebben wel mobiel internet van Proximus op een ander klantennummer maar 4G ontvangst is in de praktijk veel te zwak om werkbaar te zijn: 0,57Mbps dl en 0,1Mbps UL met pings in de duizenden ms volgens laatste test zaterdag bij ons thuis.. 

Nogmaals zodat het duidelijk is:  NIETS werkt nog, maar ons abonnement loopt gewoon verder.

Wanneer komt er nu eindelijk opnieuw een technieker langs om ons aan te sluiten? Ik mag toch veronderstellen dat dit een probleem met de hoogste prioriteit betreft maar zo voelt het niet?

 


5 reacties

Reputatie 1

Beste,

 

Vorige week donderdag werd ik door jullie gecontacteerd om over te schakelen naar VDSL. Men stelde mij vrijdagnamiddag voor en er is dan ook een technieker langsgeweest. 

Die heeft ons 'omgezet' (kabels veranderd in de straatkast) maar na omzetten naar VDSL bleek er een technisch probleem waardoor het nadien niet meer lukte om met het internet te verbinden (synchro probleem). Hij is dan van alles beginnen uitzoeken en modem van plaats veranderen en nieuwe kabel door de gang gelegd etc. (terwijl het voordien toch altijd heeft gewerkt, aan ADSL snelheid weliswaar) Vrijdagavond is hij uiteindelijk zonder enig resultaat vertrokken, met als gevolg dat we nu al enkele dagen geen internet, tv of telefoon hebben. Er ging zaterdag normaal gezien iemand langskomen om ons verder te helpen, aldus de technieker, maar wij hebben niemand gezien hoewel er steeds iemand thuis was. De rest van het weekend en vandaag zijn we compleet afgesloten gebleven. Niets werkt nu nog.

Wij en onze kinderen hebben internet absoluut nodig voor het werk en school, onze alarmcentrale is niet meer met de telefoonlijn is verbonden en ook tv werkt natuurlijk niet meer. We hebben wel mobiel internet van Proximus op een ander klantennummer maar 4G ontvangst is in de praktijk veel te zwak om werkbaar te zijn: 0,57Mbps dl en 0,1Mbps UL met pings in de duizenden ms volgens laatste test zaterdag bij ons thuis.. 

Nogmaals zodat het duidelijk is:  NIETS werkt nog, maar ons abonnement loopt gewoon verder.

Wanneer komt er nu eindelijk opnieuw een technieker langs om ons aan te sluiten? Ik mag toch veronderstellen dat dit een probleem met de hoogste prioriteit betreft maar zo voelt het niet?

Reputatie 1

Wij hebben ondertussen terug 30Mbps internet, waarvoor dank.. 

Toch blijf ik me afvragen waarom dit zonder enige verdere uitleg gebeurt en of we nog een interventie kunnen verwachten voor de telefonie? 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Stevenvhb Jammer dat het zo gelopen is nu je eindelijk VDSL2 kreeg. Er is deze middag nog een interventie geweest op uw lijn waardoor je signaal nu stabiel is op 30Mbps. Dat is lager dan de snelheid die mogelijk is op je lijn owv de problemen die ze vrijdag hadden bij de aansluiting. Er staat nog een afspraak geboekt voor 9 november. Als je lijn dan volledig in orde blijkt te zijn en stabiel genoeg draait, zal de snelheid normaalgezien nog verhoogd kunnen worden naar 70Mbps.

Reputatie 7
Badge +4

@HadewychT 9 november ? → waarschijnlijk 9 december nee?

Reputatie 7
Badge +4

@M_016 Ja inderdaad, natuurlijk december. Sorry voor de fout. Gelukkig ben jij goed wakker 😀

Reageer