Beste,
Vorige week donderdag werd ik door jullie gecontacteerd om over te schakelen naar VDSL. Men stelde mij vrijdagnamiddag voor en er is dan ook een technieker langsgeweest.
Die heeft ons 'omgezet' (kabels veranderd in de straatkast) maar na omzetten naar VDSL bleek er een technisch probleem waardoor het nadien niet meer lukte om met het internet te verbinden (synchro probleem). Hij is dan van alles beginnen uitzoeken en modem van plaats veranderen en nieuwe kabel door de gang gelegd etc. (terwijl het voordien toch altijd heeft gewerkt, aan ADSL snelheid weliswaar) Vrijdagavond is hij uiteindelijk zonder enig resultaat vertrokken, met als gevolg dat we nu al enkele dagen geen internet, tv of telefoon hebben. Er ging zaterdag normaal gezien iemand langskomen om ons verder te helpen, aldus de technieker, maar wij hebben niemand gezien hoewel er steeds iemand thuis was. De rest van het weekend en vandaag zijn we compleet afgesloten gebleven. Niets werkt nu nog.
Wij en onze kinderen hebben internet absoluut nodig voor het werk en school, onze alarmcentrale is niet meer met de telefoonlijn is verbonden en ook tv werkt natuurlijk niet meer. We hebben wel mobiel internet van Proximus op een ander klantennummer maar 4G ontvangst is in de praktijk veel te zwak om werkbaar te zijn: 0,57Mbps dl en 0,1Mbps UL met pings in de duizenden ms volgens laatste test zaterdag bij ons thuis..
Nogmaals zodat het duidelijk is: NIETS werkt nog, maar ons abonnement loopt gewoon verder.
Wanneer komt er nu eindelijk opnieuw een technieker langs om ons aan te sluiten? Ik mag toch veronderstellen dat dit een probleem met de hoogste prioriteit betreft maar zo voelt het niet?