Vraag

levering smartphone

  • 11 January 2022
  • 15 reacties
  • 587 Bekeken

Reputatie 1

Zaterdag in de Proximus shop een toestel besteld om aan mijn huidig abbo toe te voegen ( galaxy z flip 3 128gb phantom black )

Was niet op stock maar verkoper zei gewoon wat documenten tekenen en het toestel staat Dinsdag aan de deur.

Het is nu Dinsdag 18u en geen telefoon te zien, geen postbode tussen 8 en 17u, geen briefje in de bus en vooral ook geen track and tracé e-mail gehad gisteren, niet van Proximus en niet van Bpost.

 

Enige mail die ik heb gehad was Zaterdag 1 van Proximus “details van de aanvraag”

daarin staat Dataphone 2.5gb aan 25 per maand en Flip 3 eenmalig 199, die heb ik ook Zaterdag betaald in de shop een een kas ticket gehad.

Maar mijn enige vraag is, waar is mijn toestel van 800+ Euro ??

Zonder track and trace is het een beetje wachten zoals een blinde tegen de muur kijkt…

klantendienst gebeld vanmiddag en die konden ook geen tracking zien maar het moest wel “vandaag komen” volgens haar.

Net ook even terug in de shop geweest en de oplossing was “ wacht tot morgen en bel anders naar Bpost met het referentie nummer van je aanvraag en dan “zouden ze iets moeten kunnen zien “

 

aangezien niemand me kan zeggen waar mijn pakket is en of het vandaag daadwerkelijk onderweg was probeer ik het hier nog maar eens maar eerlijk gezegd vind ik het weer een heel gedoe voor een hele simpele binnenlandse zending.

 

in MyProximus zie ik ook nergens een verwijzing naar de order of dat er een z flip 3 aan mijn abbo zou zitten, de extra 2.5gb zie ik ook nog niet maar dat is me nog allemaal een beetje bijzaak zonder mijn nieuwe smartphone…


15 reacties

Vul in ieder geval ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens aan in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die nuttig kunnen zijn ivm het probleem.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier morgen de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +4

FYI in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Word mijn pakketje geleverd? | Proximus Forum

U krijgt van Bpost een track&trace code van zodra Proximus hun het pakje gaat leveren

Zaterdag besteld, mogelijks pas maandag door achterliggende diensten in behandeling genomen en derhalve “een waarschijnlijk vrij optimistisch geschatte leveringsdatum door de verkoper in het Proximus center”

zaterdag besteld zou wel mogelijk zijn om reeds te leveren dinsdag (vandaag)  maar dan zou je al gisteren een mail van Bpost moeten gekregen hebben dat de zending ingeleid werd, zoals het bij mij het geval was maar vandaag via T&T nog geen melding wanneer het zal geleverd worden, dus zal het waarschijnlijk ook maar voor morgen zijn.

Reputatie 1

Vul in ieder geval ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens aan in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten die nuttig kunnen zijn ivm het probleem.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier morgen de draad opnemen.  

Bedankt voor de info, had ik al meteen gedaan toen ik mijn thread had gepost nadat ik een paar andere topics had gelezen :wink:

 

FYI in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

Word mijn pakketje geleverd? | Proximus Forum

U krijgt van Bpost een track&trace code van zodra Proximus hun het pakje gaat leveren

Zaterdag besteld, mogelijks pas maandag door achterliggende diensten in behandeling genomen en derhalve “een waarschijnlijk vrij optimistisch geschatte leveringsdatum door de verkoper in het Proximus center”

Is ook wat ik dacht, vond het wat snel maar is ook de datum die in mijn mail van Proximus stond waar ze de ‘’aangekochte’’ producten vermeldden, vandaag toch vrij dus heb gewoon gewacht thuis maar aangezien ik geen tracking kreeg gisteren had ik al een vermoeden dat Bpost het helemaal nog niet had vandaag.

Op aanraden van een vriendelijke medewerkster aan de lijn wacht ik vanavond/vannacht nog op een eventuele tracking en dan moest ik zien of het morgen kwam of niet

Moest het niet komen morgen dan kijk ik eerst hier of een medewerker het op pikt en anders bel ik morgen wel terug.

Proximus forummedewerkers zullen morgen wel de status van de zending kunnen natrekken

Reputatie 7
Badge +3

@Kev V Heeft Bpost de gsm gisterenavond nog geleverd? Indien niet,  laat het mij dan weten voor verder nazicht. Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Kev V Heeft Bpost de gsm gisterenavond nog geleverd? Indien niet,  laat het mij dan weten voor verder nazicht. Groetjes,Joel

@Joel M neen niemand gezien.

Thuis gezeten van 8 tot 17u, vandaag ook nog geen tracking.

Een uur of 2 geleden een SMS gehad van “ beste Proximus klant door een grote drukte in de logistieke ketting kan de levering van je pakje langer duren, we volgen het op en houden je op de hoogte. Meer info op Proximus.be/bpost “

Maar op die link valt niet veel te zien.

Onder orders in MyProximus zie ik ook niets staan , waarschijnlijk omdat het via de shop is geregeld en ik niet zelf online heb besteld maar het is frustrerend want ik weet helemaal niets.

Ik wil gewoon weten of er zicht is op wanneer mijn toestel nu voor levering gepland staat of wanneer ik tracking kan verwachten aangezien de verwachte leverdatum van 11 Januari voorbij is.

Is het pakket al daadwerkelijk verstuurd bij Proximus? Loopt Essers te kloten ? Ligt het bij Bpost ?

Vragen waar ik al sinds gisteren antwoord op probeer te krijgen van medewerkers en de mensen in de shop maar niemand kan me iets zeggen buiten “ ja ik zie geen tracking “ of “ ik kan niet zien waar pakket is. “

Ik heb Zaterdag in de shop 199 Euro betaald en sindsdien eigenlijk gewoon radio stilte, enkel die SMS vandaag rond 12u.

Toestel is ook gekocht voor een cashback die deze maand geldig is dus ik hoop eerder gewoon dat het door drukte nog niet verstuurd is geraakt want anders nog dossiers en onderzoeken en de cashback actie voorbij.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Kev V Volgens de tool van Essers staat de leveringsdatum op vandaag.Groetjes,Joel

 

 

Reputatie 1

@Joel M lijkt me sterk, het is al 16u45 en heb vandaag geen tracking gehad van Bpost , postbode deze ochtend gezien buiten rond 10u en gevraagd of hij iets mee had maar nee.

Net ook nog brievenbus gaan checken maar ook geen papiertje ( was ook de hele dag thuis dus dan hadden ze wel aangebeld )

Dan moet ik maar hopen zeker dat ik misschien vandaag nog tracking krijg voor morgen, omwille van het SMS bericht deze middag dat levering vertraagd kan zijn wegens drukte.

Maar tot op heden zelfs geen mail dat Bpost een pakje verwacht van Proximus maar dat het nog niet bij hun is.

maar van elke avond mijn mailbox te checken tot middernacht en geen tracking te zien word je wel een beetje moedeloos na 3 werkdagen.

 

Reputatie 1

Ik heb net een mail gehad van Bpost dat Proximus hun een pakje gaat bezorgen en een barcode er bij.

ik zal hier laten weten hoe het verder verloopt morgen.

Reputatie 1

Toestel geleverd deze ochtend.

Misschien in de toekomst een kleinere verpakking of wat bubble wrap gebruiken?

De doos van de levering is een keer of 10 groter dan het doosje van de smartphone en zat niets anders in dan de telefoon en een bon van Essers dus de smartphone kan alle kanten op botsen in zo een grote lege doos.

Verder snap ik niet goed waarom er een gratis pay and go SIM kaart onder de gesealde plastic steekt van de smartphone doos zelf, kan ik niets mee doen al zal dit meer een “generic” gift zijn zeker ?

Anyway bedankt voor alle replies in dit topic.

Reputatie 7
Badge +4

Verder snap ik niet goed waarom er een gratis pay and go SIM kaart onder de gesealde plastic steekt van de smartphone doos zelf, kan ik niets mee doen al zal dit meer een “generic” gift zijn zeker ?

Inderdaad dit is vrij frequent het geval (en kan soms ook nuttig zijn voor vrienden/familie)

Ik heb gisteren een mobiele telefoon besteld met een abonnement. 

Ik heb deze al betaald, en volgens de website was alles goedgekeurd (ID, adres,...) ook heb ik het contract ondertekend en door gemaild, nu heb ik tot op heden nog steeds geen email ontvangen met het bewijs van betaling/ orderbevestiging. Op de website stond dat deze donderdag geleverd zou worden. Natuurlijk kijk ik hier naar uit :)) maar ik vind het lastig dat ik geen opvolging van men bestelling heb.

Weet er iemand hoe het komt dat ik nog geen mail ontvangen heb? 

 

alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Alyssia je pakket wordt nu klaargemaakt, levering is voorzien voor morgen. Je zult snel meer info ontvangen! Groetjes, Heidi

Ik heb ook meer gegevens ingevuld bij mijn log in profiel! heel erg bedankt voor de info! 

groetjes Alyssia 

Reageer