Vraag

Levering Samsung TV / iPad / MS Surface

  • 4 January 2021
  • 22 reacties
  • 235 Bekeken

Hallo,

Gelukkig Nieuwjaar aan allen.

Op 22 dec nieuw flex pack besteld met de samsung TV als cadeau.  TV betaalt,  zou geleverd worden op 24 dec volgens proximus. 

Op vandaag nog niets gezien,  ook geen mail van bpost met track & trace nummer…  Waarschijnlijk is er iets mislopen bij doorgeven aan magazijn groep H.Essers. zegt Bpost. Wie kan me verder helpen… zonder track & trace kan ik nergens terecht..

Alvast bedankt, Albert


22 reacties

Wij hebben op 26/11 alles aangevraagd om over te stappen naar Proximus. Nu haddenw ik gekozen voor de tv. We hadden een datum gekozen van 4 december dat deze geleverd zou worden.nu hebben wij al verschillende keren contact opgenomen omdat er van alles misgegaan zou zijn. Er werd een dossier geopend, en nu zouden we vandaag de tv uiteindelijk krijgen. Deze is dus niet geleverd. 

Wij hebben ook nog geen track and trace code ontvangen van bpost. En als we de bestelnummer ingeven zoals de meneer van de klantendienst van deze ochtend vertelde, word deze nummer niet herkend. 

 

Ik zou nu echt wel willen weten wanneer alles inorde zou zijn. Heb al een paar keer heel de dag zitten wachten en ben het een beetje beu aan het worden.

 

Hopelijk krijgt ik nu een antwoord. Alvast bedankt! 

Een vraagje voor Proximus:

 

Ik heb 13 december besloten over te stappen naar Proximus. 17 december ontving ik een bevestiging dat ik nog een stap moest afronden, en dat is de afspraken in plannen en 69 Euro betalen. De 69 Euro is direct betaald en van mijn rekening afgeschreven. De levering van de tablet zou 20 december plaatsvinden, en de installatie (helaas pas) op 14 januari.

 

Sindsdien heb ik niets meer gehoord. Geen levering op de 20e december, en wanneer ik bel krijg ik een vermelding dat mijn betaling nog niet voltooid is. Ik heb mijn rekeningnummer waarvan betaald is doorgegeven en men heeft een dossier aangemaakt (een IN11073***-nummer) waarmee dit z.s.m. opgelost zou worden. Ik heb teruggebeld, en men heeft een ander dossiernummer gegeven (47095***). Met dit dossiernummer zou ik binnen 48 uur teruggebeld worden. 

 

Enfin, ik ben nog niet gebeld, en de status op de website geeft sinds 13 december nog steeds  “Je pakket wordt klaargemaakt” weer. Mijn alarmbellen rinkelen vooral omdat Proximus zelf aangeeft dat als dit voor 15 januari niet betaald is, alles geannuleerd wordt (en mijn GSMnummers misschien wel kwijt raken, maar in ieder geval we zonder internet komen zitten wegens de easy-switch).

 

Ook staat op er op mijn bevestiging niet dat mijn nummers overgenomen gaan worden, noch heb ik een eSim en fysieke SIM ontvangen maar twee fysieke SIMs, waardoor ik nog eens terug moet naar de winkel na activatie (fijn zo met Corona). Daarnaast zou ik liever geen monteur in ons appartement willen en het zelf aansluiten vanaf de ISRA (aangezien we de infra intern al hebben liggen wegens ons huidig EDPnet-abonnement, credentials in de modem steken lukt me zelf wel).

 

Graag zou ik willen weten wat de status is. Ik kan desnoods het bewijs van overschrijving doormailen, net als mijn informatie. Zoals het nu gaat is het eigenlijk al niet zo een fijne ervaring.

Reputatie 7
Badge +3

@KrazyJay  Mijn excuses voor het ongemak. Dossier 47095555 werd hiervoor opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder zal dit nakijken en jou op de hoogte houden. Ik voeg dit bericht toe aan het dossier. Groetjes, Antonella

Dag AntonellaD,

 

Dat dossiernummer heb ik 24 december ontvangen, met de melding dat ik binnen 48u gebeld zal worden (is niet gebeurd). Maar op de website zelf staat twee weken. Kunt u mij vertellen wat er precies gaande is en waarom dit misgelopen is? Enig idee wanneer ik meer informatie krijg hierover?

 

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@KrazyJay Ik heb zelf geen zending gevonden, dus dat zal de dossierbeheerder moeten uitspitten. De gemiddelde doorlooptijd van een dossier is 2 weken. Degene dat 48u heeft gezegd, was iets te enthousiast, mijn excuses hiervoor. Groetjes, Antonella

Kan Proximus dan wel garanderen dat ik tegen 14 januari mijn apparatuur ontvangen heb en dat mijn nummers gaan werken bij Proximus? Ik zou liever niet het risico lopen dat we zonder internet komen te zitten thuis (nu we thuis moeten werken) of dat we plots onbereikbaar raken op de GSMs. Ook die tablet zouden we niet graag mis willen lopen, natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

@KrazyJay Zodra de dossierbeheerder dit verder heeft kunnen nakijken, zal je meer informatie ontvangen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Albert B  Ik heb je bericht toegevoegd aan dossier 47143247 dat eergisteren hiervoor werd opgemaakt. Zodra deze in behandeling komt, neemt de dossierbeheerder met jou contact op voor een gepaste oplossing. Groetjes, Antonella

Morgen komt proximus alles aansluiten voor internet en tv maar ik heb nog steeds mijn Samsung tv niet ontvangen 

Dit ging normaal verleden week maandag gebeuren maar tot op vandaag nog geen tv gezien

Zelfs geen berichtje wanneer ze uiteindelijk zullen leveren 

Ben teleurgesteld als nieuwe klant want toen het abbonement werd afgesloten kreeg ik al na 10 min een mail om die tv te betalen 

Heb ik ook direct gedaan met de belofte dat hij na 3 dagen ging geleverd worden 

Maar helaas..…

Wanneer kan ik hem uiteindelijk verwachten??? 

FYI; of de prox medewerkers nog vanavond hier kunnen op antwoorden is niet zeker, maar morgen dan als ze de draad opnemen kunnen ze verder bekijken voor u.

Reputatie 7
Badge +3

@Angelo1974 

Beste,

je tv staat sowieso onder je producten geregistreerd voor verzending extern transport

echter laat bpost op dit moment enkel opvolging toe via de barcode van verzending (dit staat ook zo op hun website)

ik laat alvast navragen bij onze verzendingsdienst of het toestel effectief onderweg is.

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Angelo1974 

ik heb bevestiging dat het toestel wel degelijk is verzonden vanuit proximus

maar blijkbaar zijn er vertragingen bij de leveringen.

groeten

Tina

Even een korte update:

 

Ik ben twee weken na het indienen van de klacht nog steeds niet gebeld. Ik heb zelf gisteren even gebeld en het pakket zou verzonden zijn; het trackingnummer zou met enkele uren in mijn mailbox komen en de Microsofttablet met moden en decoder zou vandaag geleverd worden. 

 

Vandaag heb ik nog geen tracking ontvangen. Ik heb daarom nog eens gebeld, en men wist mij te melden dat de betaling nog steeds niet verwerkt was, en de conclusie was dat de automatische annulering zeer dichtbij was. Als ik wel betaald zou hebben, had ik het betaalbewijs moeten doormailen naar doc@proximus.com, maar dat is mij nooit vermeld. Ik heb het betalingsbewijs van 17 december alsnog doorgemaild, maar het automatische antwoord dat ik terugkreeg was dat dit enkel was ter ID-verificatie van nieuwe klanten en dat er een verwerkingstijd van 5 werkdagen aan zou hangen. Oftewel, na mijn annuleringsperiode, plus deze dienst is niet van toepassing op mijn probleem.

 

Zou dit niet ergens geëscaleerd kunnen worden? Dit begint een complete farce te worden. Ik loop kans de tablet mis te lopen, ik loop kans zonder internet en GSM-telefonie te vallen (wegens easy-switch). Dat is voor ons écht niet acceptabel.

 

Iedereen is vriendelijk (maar niet altijd correct), maar elke keer iets anders te horen krijgen en elke keer komt de deadline dichterbij zonder dat er vooruitgang in zit. 

 

Wat moet ik doen om te zorgen dat er ein-de-lijk iets gebeurt? Zo moeilijk kan dit toch niet zijn? Bij de betaling via de betaallink van Proximus werd de verzending van het pakket bevestigd voor 20 december, waar we al ver voorbij zijn.

 

 

Is opgelost. Vandaag geleverd.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @KrazyJay ik heb een escalatie opgestart, we houden je verder op de hoogte. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Angelo1974 Deze levering is 06/01 gebeurd, zie ik. Is dus in orde zo. Groetjes, Antonella

Ik weet niet zo goed wie deze twee threads samengevoegd gedaan heeft maar nu lopen er twee zaken door elkaar; die van Angelo1974 en die van mij. Ik zou dit liever ongedaan zien.

Ik heb vandaag contact gehad met Proximus, en er is eindelijk wat duidelijkheid verschaft, waarvoor ik zeer erkentelijk ben. De betaling was/is al wel binnen en al verwerkt geweest, dus dat is goed. Het probleem ligt er in dat de tablet nog vast zit in het proces, waarvoor met een achterliggende dienst contact is opgenomen en men zal mij contacteren zodra daar nieuws van is.

 

Op papier lijkt het misschien niet veel, maar wat momenteel echt een verschil maakt is dat ik nu het gevoel heb dat er iemand aan de andere kant van de telefoon zit die weet waar hij (in dit geval zij) mee bezig is, zonder standaardteksten of willekeurige afwimpeltechnieken toe te passen en die ook open en duidelijk is met informatieverschaffing, in plaats van in elk gesprek iets anders te horen te krijgen. Ik heb dan ook een directe communicatiemethode ontvangen van deze medewerkster, wat het positieve gevoel versterkt. Daarnaast heb ik zojuist ook de bevestiging ontvangen dat donderdag de installatie plaats zal vinden omdat de technieker de decoder e.d. zelf mee neemt. Dan rest enkel de Surface tablet nog, hopelijk volgt die snel.

 

Hopelijk komt alles goed.

Reputatie 7
Badge +3

@KrazyJay fijn dat je gebeld bent en meer info hebt ontvangen, we volgen het mee op! Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@B. Huybrechts  Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Ik heb je vraag samengevoegd met het bestaand topic hierover. Dossier 46929449 is hiervoor in behandeling. Je bent in contact met de dossierbeheerder dat jou hierover verder op de hoogte zal houden. Groetjes, Antonella

Hier even een afsluiter. De installateur is langs geweest en heeft de lijn omgezet. Uiteindelijk heb ik nu de BBOX3+ actief voor de V7-decoder, en daarboven op nog mijn Fritzbox met gewhiteliste firmware in een eigen PPPoE-sessie om mijn thuisnetwerk met domotica actief te houden. Ali was ook op de hoogte van hoe zo'n setup werkt en hebben we nog even gespard over de voor- en nadelen van deze setup tijdens de installatie. 

 

Ook is ondanks alles alsnog de tablet binnen gekomen en hebben we SMSjes ontvangen dat de nummersportering vandaag is aangevraagd. Ik heb vandaag ook nog even contact gehad met mijn dossierbeheerster en haar bedankt voor de genomen moeite. Ik denk dat het zonder haar interactie niet goed gekomen zou zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@KrazyJay  Fijn om te horen dat alles in orde gekomen is voor jou. Groetjes, Antonella

Reageer