Vraag

KLACHT: iPhone 15 Pro wordt niet geleverd op release wegens vastgelopen order

  • 21 September 2023
  • 19 reacties
  • 547 Bekeken

Eerst en vooral mijn excuses als ik dermate gefrustreerd over kom, dit is niet naar de behulpzame medewerkers hier op het forum toe, ik begrijp dat dit buiten hun macht om is, maar ik wel mijn beklag naar hogerop bij Proximus even laten horen. 

Op 15/09 omstreeks enkele minuten na 15h, pre-order ik, dan ik bijna niet anders kan vermoeden, als één van de eersten de nieuwe iPhone 15 Pro. 

Ik word hierbij nieuwe klant van Proximus, ik vind hun pre-order aanbieding immers interessanter dan bij de concurrentie. Ik ontvang meteen een orderbevestiging met als verwachte leverdatum 22/09. Ik was dus erg tevreden. In deze orderbevestiging werd me tegelijkertijd beloofd dat ik mijn e-sim binnen 48 uur zou ontvangen. 

48 uur gingen voorbij en ik had nog steeds geen e-sim ontvangen. Goed, dacht ik, daar zal wel iets foutgelopen zijn bij de activering sinds ik ook in MyProximus nog steeds geen producten zag staan. Vervolgens nam ik maandagochtend contact op met Proximus via chat waar me snel werd verteld dat mijn order was ‘vastgelopen’ en hij het dossier moest doorsturen naar de back-office. 

Ik voelde al aankomen dat dit ging betekenen dat de iPhone niet bij mij zou raken op de beloofde releasedatum van 22-02. Om meer informatie omtrent het probleem te krijgen maakte ik hier een topic aan op het forum, het personeel hier is doorgaans een stuk behulpzamer dan die in de chat namelijk. Hier werd me vervolgens verteld dat er een IT-tussenkomst was geweest en het order nu in uitvoering stond. 

Goed, dacht ik opnieuw, dat is relatief snel opgelost. Hopelijk heb ik dan woensdag mijn e-sim en vrijdag alsnog de iPhone als mijn order niet plots achteraan moet aanschuiven, wat ik wel vreesde. Er werd me echter bevestigd dat dit niet het geval zou zijn. 

Maar je kan het al raden, woensdag (opnieuw 48 uur later na IT-interventie dus) nog steeds geen e-sim én geen enkele producten in MyProximus. Weer hier naar het forum gekomen voor een dossier te laten opstellen mbt de e-sim die lang op zich liet wachten. Voor de iPhone leek dit als ik het goed begreep volgens de medewerker niet nodig. Nu op donderdag, één dag voor de release, had ik nog steeds geen bpost track & trace binnen/enige update op mijn leverdatum. Dus kwam ik weer hier even kijken of me een update gegeven kon worden.

Dat kon, en de update was duidelijk, omwille van de IT-tussenkomst die er is moeten gebeuren voor mijn order staat deze nog steeds in uitvoering. Hierdoor ontvang ik niet op release (22/9) mijn beloofd toestel en er is momenteel nog geen update voor wanneer dit wel zou zijn. 

 

Schandalig vind ik dit verloop van zaken over de periode van 1 week tijd. Proximus neemt wél meteen mijn €299 aan in pre-order voor levering van een nieuwe iPhone op 22/9 en laat me contractueel klant worden met een belofte van activering binnen 48 uur en geen van beiden wordt waargemaakt. 

 

Ook wil ik nog eens benadrukken naar Proximus toe dat de marketing die ze voeren op hun website omtrent deze pre-order actie erg misleidend is naar de klant toe. De bedoeling van een pre-order is dat je je toestel binnen hebt op dag 1 van de release maar blijkbaar is dit niet hoe Proximus het ziet want zij hebben in tegenstelling tot zowat alle andere webshops en providers alle toestellen nog op voorraad staan, ookal is dit niet mogelijk. Hiermee misleiden ze dus consumenten in te denken dat als ze vandaag een iPhone pre-orderen plaatsen dit toestel morgen geleverd zal worden, het is immers op voorraad

Graag zou ik willen vragen een dossier op te stellen omtrent deze klacht of toe te voegen aan een bestaand dossier zodat deze zaak nauw wordt opgevolgd. 

Bedankt & nogmaals, ik neem de klantendienst van Proximus hierin zelf niets kwalijk, de fout ligt hier hogerop met hoe Proximus vanuit een marketing standpunt en in aftersales haar klanten behandeld. 

 


19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @MarieFR zoals ik al reageerde op een ander topic begrijp ik je frustratie en heb ik dossier 53225328 opgemaakt. De dossierbeheerder zal je verder contacteren.

Ik zou graag maandag wanneer hier weer een Proximus medewerker is een update krijgen want heb nog steeds geen mobiel abonnement actief en geen enkel vooruitzicht op een leverdatum van de iPhone...

@MarieFR Hetzelfde hier. Ik wil een indicatie van wanneer het toestel geleverd gaat worden en of mijn reservatie al dan niet op voorraad is.
 

Het is zonder abonnement dus zou minder ‘ingewikkeld’ moeten zijn..

Reputatie 2

Mijn order is vrijdag gesloten, sinds 12 uur die nacht is ook mijn abonnement actief geworden maar geen track and trace code van mijn iphone of enige info over levering. 😕

Het is niet het einde van de wereld om wat te wachten maar het is gewoon de manier waarop ze te werk gaan. Je hoort gewoon NIETS van je bestelling die verwacht was op 22 september. Dan zomaar gesloten zonder nieuws, ik dacht eerst dat het geannuleerd was. 

Reputatie 5
Badge +1

Mijn order is vrijdag gesloten, sinds 12 uur die nacht is ook mijn abonnement actief geworden maar geen track and trace code van mijn iphone of enige info over levering. 😕

Het is niet het einde van de wereld om wat te wachten maar het is gewoon de manier waarop ze te werk gaan. Je hoort gewoon NIETS van je bestelling die verwacht was op 22 september. Dan zomaar gesloten zonder nieuws, ik dacht eerst dat het geannuleerd was. 

Als je ‘nu nr de link gaat, je order is afgesloten op 24/09 dat schuift gewoon mee op met de dag dat je de link opent ..dus die link daar kan je nul op afleiden of vertrouwen ..alsook ondanks dat de bestelling is gedaan 15/09 staat er bij mij bestelling ontvangen 22/09 …

 

hpl is er snel nieuws vd moderatoren 👍🏻

 

 

Reputatie 2

Mijn order is vrijdag gesloten, sinds 12 uur die nacht is ook mijn abonnement actief geworden maar geen track and trace code van mijn iphone of enige info over levering. 😕

Het is niet het einde van de wereld om wat te wachten maar het is gewoon de manier waarop ze te werk gaan. Je hoort gewoon NIETS van je bestelling die verwacht was op 22 september. Dan zomaar gesloten zonder nieuws, ik dacht eerst dat het geannuleerd was. 

Als je ‘nu nr de link gaat, je order is afgesloten op 24/09 dat schuift gewoon mee op met de dag dat je de link opent ..dus die link daar kan je nul op afleiden of vertrouwen ..alsook ondanks dat de bestelling is gedaan 15/09 staat er bij mij bestelling ontvangen 22/09 …

 

hpl is er snel nieuws vd moderatoren 👍🏻

 

 

Bij mij is sinds “order gesloten” wel dit bijgekomen: “Delivery content
Px iPhone 15 Pro Max 256GB Nat Tit” maar ja zonder track and trace ben je nooit zeker dat je toestel op voorraad is...

Reputatie 5
Badge +1

@HeidiE 

ik krijg net nadat ik sinds vrijdag proberen op fb messenger contact te leggen spontaan een  berlcht van een agent die me vraagt bent u al geholpen , wanneer heeft u de bestelling gedaan. Weer heel de uitleg gedaan Id loop van volgende week krijg u meer nieuws over uw telefoon. 

Vriendelijk om op zondagavond nog eens contact te nemen met me, maar wijzer word ik er niet van. In elk geval is er niks onderweg

en betwijfel ik of dat snel het geval gaat zijn. 
 

Ik had toch ook graag snel iets concreter weten aub dank je wel!

Reputatie 5
Badge +1

Mijn order is vrijdag gesloten, sinds 12 uur die nacht is ook mijn abonnement actief geworden maar geen track and trace code van mijn iphone of enige info over levering. 😕

Het is niet het einde van de wereld om wat te wachten maar het is gewoon de manier waarop ze te werk gaan. Je hoort gewoon NIETS van je bestelling die verwacht was op 22 september. Dan zomaar gesloten zonder nieuws, ik dacht eerst dat het geannuleerd was. 

Als je ‘nu nr de link gaat, je order is afgesloten op 24/09 dat schuift gewoon mee op met de dag dat je de link opent ..dus die link daar kan je nul op afleiden of vertrouwen ..alsook ondanks dat de bestelling is gedaan 15/09 staat er bij mij bestelling ontvangen 22/09 …

 

hpl is er snel nieuws vd moderatoren 👍🏻

 

 

Bij mij is sinds “order gesloten” wel dit bijgekomen: “Delivery content
Px iPhone 15 Pro Max 256GB Nat Tit” maar ja zonder track and trace ben je nooit zeker dat je toestel op voorraad is...

Idd same bij mij het toestel staat er idd bij nu..

@Shamo Bij mij is er nog niets veranderd sinds ik mijn bestelling heb geplaatst (18 september).
 

Status is nog steeds ‘Je apparatuur is op voorraad, we maken een pakket klaar om je op te sturen’. 🙄

 

Verstuurd Proximus op zondag?

Reputatie 7
Badge +3

Ter info: Levering van bestellingen verzonden vanuit het Proximus distributie centrum in Courcelles

 

Levering gebeurd via Bpost na ontvangst door logistieke partner van Proximus  H.Essers in Courcelles.

Op zaterdag worden er geen pakketten gesorteerd bij Bpost in het sorteercentrum van Charleroi van de firma H.Essers  komende van Proximus Distribution. ( geen 24H Pro zending.)

Vandaag kan je na 21 uur nog een email ontvangen van Bpost  , mocht je bestelling daar gisteren door H.Essers zijn bezorgd in het sorteercentrum van Bpost Charleroi  en je zending word in gescand door Bpost deze avond.

 

Hier de contactgegevens van het Proximus distributie center bij  H.Essers in Courcelles

 Proximus Distribution Center

Rue de Liège 70

B 6180 Courcelles

België

Contact:

Téléphone+32 (0)71467500

Email  Proximus.dc@Proximus.com

Ik geef deze info zonder garantie dat ze je in Courcelles tijdens werkdagen telefonisch kunnen verder helpen , of antwoorden op je email.

 

Reputatie 5
Badge +1

@Shamo Bij mij is er nog niets veranderd sinds ik mijn bestelling heb geplaatst (18 september).
 

Status is nog steeds ‘Je apparatuur is op voorraad, we maken een pakket klaar om je op te sturen’. 🙄

 


​​​​​​Verstuurd Proximus op zondag?

ik reken er niet op, ik kreeg net via fb chat de melding order is nog in verwerking dus volgnde week krijgt u nieuws (.15/09 15h08 besteld) maar bon présale preorder een volgorde of logica … als iemand vd klantendienst niet kan zien wanneer je besteld hebt en dat aan jou moet vragen … zucht

 

@Shamo De mensen van de klantendienst lezen enkel af wat ze op hun scherm zien. Er wordt geen navraag gedaan.. 

 

Was er bij u een IT probleem?

 

Is het een Pro Max dat je besteld hebt?

Reputatie 5
Badge +1

@Shamo De mensen van de klantendienst lezen enkel af wat ze op hun scherm zien. Er wordt geen navraag gedaan.. 

 

Was er bij u een IT probleem?

 

Is het een Pro Max dat je besteld hebt?


 

Ja er was een zogenaamd IT probleem en toen ik belde zei de agent uw pay en go nummer behoort aan een bedrijf en niet aan u dus uw order is geannuleerd .Dit terwijl je een pay&go moet identificeren na aankoop met je eid en pin wat ik destijds gedaan heb of je sim wordt afgesloten en mijn pay&go staat al jaren on onze proximus gezins app, maar dat snapte hij niet . Deze agent hing gewoon op.5 min later bij een andere agent dan beland.
Nou nee hoor uw order staat alles groen er is helemaal niks geannuleerd, vannacht wordt uw abo actief en normaal was je Iphone pro max (256) vr vandaag (22/09) maar tis heel druk dus zal voor maandag zijn. Enfin idd die avond werd mijn abo actief en werd mijn bestelling status afgesloten id link. 




 

 

@Shamo Je zal misschien geluk hebben en uw Iphone morgen / dinsdag in huis hebben. Bij mij zal het nog afwachten worden. 
 

Want mijn link is (helaas) nog niet veranderd. 

Reputatie 5
Badge +1

@Shamo Je zal misschien geluk hebben en uw Iphone morgen / dinsdag in huis hebben. Bij mij zal het nog afwachten worden. 
 

Want mijn link is (helaas) nog niet veranderd. 

Staar die niet afgesloten? Je hebt toch los de Iphone besteld zonder abo en betaald me zou t lijken dat t dan sneller gaat zonder it of andere admin tussenkomsten …staat er Levering Binnekort apparatuur op voorraad?

Dit is wat ik heb 

  1. Deze bestelling is afgesloten 

    Je bestelling is afgesloten

  2. Binnenkort 

    Levering 

    Je apparatuur is op voorraad, we maken een pakket klaar om je op te sturen.

    Inhoud van je pakket:
    Px iPhone 15 Pro Max 256GB Nat Tit 

    Leveringsinformatie:
    Geleverd via Bpost Home

@Shamo 

 

Reputatie 5
Badge +1

@Shamo

 

Goh daar kan je ook weer geen assumpties uit maken he, wss is jouw order anders dan eentje met abonnement qua flow en wilt bestellilng gesloten bij diegenen met abonnement enkel wijzen naar de activatie v het abo. Who knows… maar 🤞🏽🤞🏽🤞🏽

 

 

 

@Shamo Geen flauw idee. Ik hoop dat ik deze week een deftige indicatie heb of het toestel in huis heb.

Want dit is geen manier om om te gaan met een klant.
De maandelijkse facturen komen altijd op dezelfde dag toe in mijn mailbox en het geld van de Iphone wordt direct afgeschreven van mijn rekening. Raar dat zo’n dingen nooit misgaan 🤔. Maar een toestel op tijd leveren? Nah, hoeft niet, lukt niet bij PX!

Reputatie 5
Badge +1

@JVerhoye groot gelijk en je bent niet de enige . Zonde wel, ik heb op al die jaren en meerdere abos met Iphones in het gezin al zeker + 8j geen issue gehad op geen enkel gebied. Maar met deze ervaring in het achterhoofd  komt er geen Fiber in huis. 
Nu courage aan de mods @Joel M  @HeidiE en de andere mensen die deze mess moeten oplossen, zij mogen het ook hebben!  Succes , Sgene kado..

Reageer