Beantwoord

installatie fiber in nieuwbouw - hoe aanvragen?

  • 25 August 2020
  • 31 reacties
  • 1190 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

PS: al zie ik nog niet duidelijk op die foto of de glasvezel daar ook al ergens binnenkomt want op de fiberingang zie ik toch nog niks steken.

Ik ben vrij zeker dat er fiber kan aangesloten worden, want dit fiberbakje hangt zelfs al in mijn appartement. 

In dit geval zal het waarschijnlijk geen probleem zijn maar voor alle zekerheid wacht je best de verder info af van een proximus forummedewerker, ‘t mss wel pas morgen zijn dat er zal geregeerd worden want de achterliggende diensten moeten ook kunnen geraadpleegd worden

Maar het kan zeker geen kwaad om zoals je zegt eens te bellen op het fibernummer of via het formulier de vraag te stellen.

 

Dag Martin, bedankt. Ik zal dan maar eens bellen en/of dat formulier invullen. 

Nog wat bijkomende info ondertussen:

Fiber FAQ pagina 
Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

Heb je vragen over fiber /  heb je vragen over glasvezel :
Vul je hiervoor even het webformulier in via deze link:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fiber_anspach_2/particulieren/r-orphans/forms/f-cr-fiber-anspach-2.html
Dit komt namelijk rechtstreeks terecht bij het Fiber Care Team.

Ik ben vrij zeker dat er fiber kan aangesloten worden, want dit fiberbakje hangt zelfs al in mijn appartement. Als ik die test doe, krijg ik echter geen resultaat, gek genoeg. As in: geen negatief, maar ook geen positief resultaat. Gewoon een blanco scherm. 

 

In afwachting dat hier iemand  die van proximus zelf is, bij de bevoegde dienst alle info opvraagt voor u,

kun je als eens checken wat deze test zegt:

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

Reageer