Beantwoord

gratis wifibooster

  • 25 October 2023
  • 11 reacties
  • 999 Bekeken

we zijn overgeschakeld naar flex en hebben daarom recht op 1 wifibooster.

Hoe kan ik deze in mijn bezit krijgen?

icon

Beste antwoord door Joel M 26 October 2023, 09:10

Bekijk origineel

11 reacties

Ben je zeker dat de wifibooster gratis is? Ik heb ook een Flex Pack en voor mijn wifibooster moet ik elke maand betalen.

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Vic 

De Wifi booster is gratis in flex pack als je daar ook een vaste lijn in hebt.

Indien dit het geval is kan je deze aanvragen via de MyProximus App

Is de Wi-Fi booster de juiste oplossing voor jou?

Heb je 'm wel nodig? Scan the QR code & check of de Wi-Fi Booster jouw oplossing is, via MyProximus app!

Scan the QR code & check whether you need a Wi-Fi Booster via MyProximus app!

Of in de MyProximus App ga je naar Smart Wifi daar kan je de Wifi booster bestellen.

Indien geen vaste lijn in je flex pack kost dit € 2,99 /maand

Ben je zeker dat de wifibooster gratis is? Ik heb ook een Flex Pack en voor mijn wifibooster moet ik elke maand betalen.

Heb je dan ook een flex pack zonder vaste lijn? en is het een fiber pack ?

Het is soms heel verwarrend want bij familie van mij die ook een “flex S fiber + mobiel” heeft Proximus gisteren fiber komen installeren en ook een booster gezet om de decoder te verbinden via wifi en zij hebben gezegd dat de booster gratis is, en nochtans zit er geen vaste lijn in het pack.

Reputatie 7
Badge +3

Ben je zeker dat de wifibooster gratis is? Ik heb ook een Flex Pack en voor mijn wifibooster moet ik elke maand betalen.

Heb je dan ook een flex pack zonder vaste lijn? en is het een fiber pack ?

Het is soms heel verwarrend want bij familie van mij die ook een “flex S fiber + mobiel” heeft Proximus gisteren fiber komen installeren en ook een booster gezet om de decoder te verbinden via wifi en zij hebben gezegd dat de booster gratis is, en nochtans zit er geen vaste lijn in het pack.

@Martin  De Wifi booster is gratis zonder vaste lijn in een flex pack , alleen als de technieker die de installatie uitvoert dit nodig acht voor een optimale werking van de decoder. (  daar zit het verschil tussen een gratis en betalende Wifi booster in een Flex pack zonder vaste lijn. ( En ja in sommige  Fiber Flex packs (zonder vaste lijn) is  de eerste Wifi booster  inbegrepen maar kan de juiste info hier over niet terug vinden)

Edit info gevonden

Flex s Fiber Pack 

2 Wifi Boosters inbegrepen  als je GIGA Fiber optie neemt

Giga Fiber

Perfect voor gezinnen.
Gigasnel internet om te voldoen aan de behoeften van meerdere gelijktijdige gebruikers.
Inclusief maximaal 2 Wi-Fi Boosters.

Downloadsnelheden

  • Geniet van razendsnelle downloadsnelheden tot 2,5 Gbps.
  • Download een 4K-film (19 GB) in 61 seconden.

De downloadsnelheid is belangrijk omdat deze bepaalt hoe snel je toegang krijg tot online inhoud zoals websites, video's en bestanden en deze kan bekijken. Een hogere downloadsnelheid betekent minder wachttijd en een vlottere online ervaring.

Uploadsnelheden

  • Geniet van hoge uploadsnelheden tot 500 Mbps.
  • Verstuur 1.000 foto's (5 GB) naar de Cloud in 1 minuut en 20 seconden.

De uploadsnelheid is belangrijk omdat deze bepaalt hoe snel je bestanden kan verzenden en delen, kan deelnemen aan videoconferenties en gebruik kunt maken van Cloud-diensten. Een hogere uploadsnelheid betekent minder vertragingstijd en een efficiëntere workflow.

Stabiliteit

  • Geniet van een naadloze en betrouwbare internetervaring en een betere verbinding in elke kamer van jouw huis.
  • Genoeg capaciteit zodat het hele gezin zonder problemen tegelijkertijd verbinding kan maken.

Wi-Fi Boosters

  • Tot 2 Wi-Fi Boosters voor een betere verbinding in meer kamers, zonder verlies van snelheid of stabiliteit, op verzoek of op initiatief van de technicus.
  • Perfect voor grote appartementen of huizen met meerdere verdiepingen.
  • Optimalisatie van jouw netwerk dankzij de Mesh-technologie.
  • Kan worden gebruikt om uw tv draadloos aan te sluiten.

Gegarandeerde verbinding

Flex Emergency Internet is een back-up als jouw verbinding uitvalt. Het werkt als een hotspot die ons mobiele netwerk gebruikt zonder extra kosten. Je kan het activeren in de MyProximus-app.

* De snelheidsvergelijking is gebaseerd op de resultaten van de Ookla Speedtest Global Index die de mediane vaste breedbandsnelheid per operator op maandbasis rangschikt.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_flex_xs_pack/particulieren/packs/cr-all-flex-packs/flex-xs-configurateur.html/?v6=iwantfiber#:~:text=Sluiten-,Giga%20Fiber,Index%20die%20de%20mediane%20vaste%20breedbandsnelheid%20per%20operator%20op%20maandbasis%20rangschikt

Dan zal dit inderdaad de reden zijn dat het gratis was voor een pack flex S (U=500Mbps/D=500Mps) zonder vaste lijn, om de decoder te kunnen aansluiten.

Reputatie 7
Badge +3

@Tom Vic U heeft er recht op .Aanvraag is ingeleid via order R4WEBSHOP020432797.Morgen gaat deze geleverd worden.Groetjes,Joel

Ik heb een flex pack zonder vaste lijn en moet elke maand betalen voor mijn booster.
Met mijn booster ervaar ik minimale storingen op mijn televisie, terwijl ik zonder booster te maken heb met haperingen.
Het zou wenselijk zijn als Proximus een uniforme aanpak hanteert, waarbij voor abonnementen zonder vaste lijn één uniforme tariefstructuur wordt gehanteerd. Dit zou voorkomen dat klanten willekeurig wel of niet moeten betalen voor bepaalde diensten.

Dat vind ik ook, want als de technieker beslist dat je één nodig hebt om bvb de decoder te kunnen aansluiten en het dan gratis is om die reden, dan zie ik niet in waarom het dan niet gratis zou zijn als je zelf ene aanvraagt om je decoder via wifi te kunnen verbinden, want proximus heeft trouwens geen andere draadloze oplossing die ze kunnen aanbieden. vroeger hadden ze nog PLC’s (communicatie over stroomdraden) en de wifi bridge is nu de wifi booster geworden.

Ik heb zopas een flex pack met vaste lijn. Hoe kan ik de gratis wifi booster bestellen?

@carr

In feite heb je die op deze manier hier besteld en is het gewoon afwachten tot maandag hier een PX moderator hier de draad terug opneemt.

Vul ondertussen je forumprofiel** zoveel mogelijk aan, indien dit nog niet gebeurd is, de met privé gemerkte invoervakken zijn alleen leesbaar voor PX medewerkers.

** https://nl.forum.proximus.be/settings/profile

Reputatie 7
Badge +3

Dag @carr WiFi-booster wordt verzonden, alle info volgt per mail. Groetjes, Heidi

Reageer