Beantwoord

Flex S abonnement met cadeau naar keuze, cadeau niet ontvangen

  • 28 November 2023
  • 11 reacties
  • 254 Bekeken

BETREFT: klantnummer 619112***

 

Ik bestelde op 18/11 het FLEX S abonnement waarbij nieuwe klanten  een cadeau te goed krijgen voor 99 euro.
 

PROBLEEM 1:

Na het invullen van de gegevens, het bevestigen, en het betalen van de 99euro voor het gekozen cadeau (SONY PS5) mocht ik onderstaande orderbevestiging ontvangen:

 

Hierna doorliep ik de stappen zoals meegedeeld per mail:

Ik maakte een account aan, koos wanneer de technieker zou langskomen, etc…

Hierop volgend ontvang ik mailverkeer met referentie

 

Ik begon argwaan te zien daar er nooit geen verzendbevestiging voor de PS5 werd verstuurd (deze zou volgens het door jullie opgemaakt contract op 22/11 geleverd moeten worden).

Ik probeerde contact op te nemen met uw klantendienst maar deze stuurden me telkens van het kastje naar de muur (lees: er zal iemand met u binnen 3 dagen contact opnemen, ik vind uw bevestiging nergens terug, er zal u nog iemand opbellen, etc.). Als ik mij hierover even mag uitlaten, dit betreft echt een rampzalige ervaring als zijnde nieuwe klant en schept niet echt veel vertrouwen bij toekomstige problemen.

 

Doch, 1 van de medewerkers wist me te melden, hij bij mij bestelde producten nergens “het geschenk” kon terugvinden.

 

PROBLEEM 2:

De technieker zou vandaag langskomen om de installatie uit te voeren.
Ik mocht dit bericht ontvangen:

Ik refereer hiervoor naar de algemene voorwaarden:

“Easy Switch – Recht op vergoeding
U hebt recht op een vergoeding van € 30 bij het niet komen opdagen van de technicus binnen het afgesproken tijdsblok en van € 10 per
dag indien het overstapproces een dienstonderbreking van meer dan één werkdag op het Proximus-netwerk heeft veroorzaakt. Beide
vergoedingen zijn automatisch betaalbaar door middel van de eerste factuur (of creditnota) die na het overstapproces wordt uitgereikt.
U hebt ook, op uw uitdrukkelijk verzoek, recht op een vergoeding van € 6 per dag voor een vertraagde activering van de Proximusdiensten.
Neem in dat geval contact met ons op via proximus.be/contact.”

 

Ik beroep mij dus op onderstaand en verrekend op de eerste factuur of per creditnota:

  1. de vergoeding van € 30 te ontvangen wegens het niet opdagen van de technicus binnen het afgesproken tijdsblok
  2. Het recht op op vergoeding van € 6 te ontvangen startende vanaf vandaag tot en met de uiteindelijke activering van de Proximusdiensten

 

CONCREET: 

  1. Er lijkt iets fout gelopen te zijn bij het versturen van het “cadeau” voor nieuwe klanten. Ik bestelde en betaalde de SONY PS5 maar heb deze nooit mogen ontvangen. Graag zie ik dit rechtgezet (Ik wens zoals in mijn orderbevestiging EXPLICITIET de ps5 te ontvangen) 
  2. De technieker is niet langsgekomen op het daarvoor voorziene en geplande moment. Ik beroep mij op mijn rechten zoals contractueel bepaald.

Neemt er iemand dringend contact met mij op a.u.b zodoende ik dit voor ééns en altijd kan afsluiten en met een vertrouwd gevoeld de wereld van PROXIMUS kan binnenstappen.


Jammer dit als eerste nieuwe klant meteen zo te moeten ervaren, dat er altijd iets kan foutlopen kan ik begrijpen. Maar dat er geen oplossingen aangereikt worden, is voor een bedrijf met het formaat als het uwe echt onacceptabel.

icon

Beste antwoord door Muro01 30 November 2023, 19:46

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Geoffrey93 er zijn intussen 2 dossiers opgemaakt voor de bevoegde dienst, ik zal deze reactie toevoegen. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Mvg, Heidi

@HeidiE  Volgend op bovenstaand;

PROBLEEM 3

Mijn E-simkaart werd vorige week geactiveerd.
Alles werkende maar ik merk op dat er in de PROXIMUS APP “Mobile Essential” werd toegekend met een max. verbruik van 5GB.

Echter koos ik voor “Mobile Flex S” met 10 GB aan datavebruik.

 

Met andere woorden; echt ALLES lijkt dan ook fout te lopen...

U begrijpt ongetwijfeld dat, rekening houdende met bovenstaande 3 issues, ik mij momenteel terughoudend zal opstellen met betrekking tot het betalen van toekomstige facturen tot en met bovenstaande problemen opgelost geraken.

 

Ik dank U voor het begrip.
Hopend op snelle, adequate en klachtgerichte oplossingen.

Waarvoor dank!
 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Geoffrey93 ook deze info voeg ik toe, de dossierbeheerder neemt contact met je op. Groetjes, Heidi

BETREFT: klantnummer 619112***

 

Ik bestelde op 18/11 het FLEX S abonnement waarbij nieuwe klanten  een cadeau te goed krijgen voor 99 euro.
 

PROBLEEM 1:

Na het invullen van de gegevens, het bevestigen, en het betalen van de 99euro voor het gekozen cadeau (SONY PS5) mocht ik onderstaande orderbevestiging ontvangen:

 

Hierna doorliep ik de stappen zoals meegedeeld per mail:

Ik maakte een account aan, koos wanneer de technieker zou langskomen, etc…

Hierop volgend ontvang ik mailverkeer met referentie

 

Ik begon argwaan te zien daar er nooit geen verzendbevestiging voor de PS5 werd verstuurd (deze zou volgens het door jullie opgemaakt contract op 22/11 geleverd moeten worden).

Ik probeerde contact op te nemen met uw klantendienst maar deze stuurden me telkens van het kastje naar de muur (lees: er zal iemand met u binnen 3 dagen contact opnemen, ik vind uw bevestiging nergens terug, er zal u nog iemand opbellen, etc.). Als ik mij hierover even mag uitlaten, dit betreft echt een rampzalige ervaring als zijnde nieuwe klant en schept niet echt veel vertrouwen bij toekomstige problemen.

 

Doch, 1 van de medewerkers wist me te melden, hij bij mij bestelde producten nergens “het geschenk” kon terugvinden.

 

PROBLEEM 2:

De technieker zou vandaag langskomen om de installatie uit te voeren.
Ik mocht dit bericht ontvangen:

Ik refereer hiervoor naar de algemene voorwaarden:

“Easy Switch – Recht op vergoeding
U hebt recht op een vergoeding van € 30 bij het niet komen opdagen van de technicus binnen het afgesproken tijdsblok en van € 10 per
dag indien het overstapproces een dienstonderbreking van meer dan één werkdag op het Proximus-netwerk heeft veroorzaakt. Beide
vergoedingen zijn automatisch betaalbaar door middel van de eerste factuur (of creditnota) die na het overstapproces wordt uitgereikt.
U hebt ook, op uw uitdrukkelijk verzoek, recht op een vergoeding van € 6 per dag voor een vertraagde activering van de Proximusdiensten.
Neem in dat geval contact met ons op via proximus.be/contact.”

 

Ik beroep mij dus op onderstaand en verrekend op de eerste factuur of per creditnota:

  1. de vergoeding van € 30 te ontvangen wegens het niet opdagen van de technicus binnen het afgesproken tijdsblok
  2. Het recht op op vergoeding van € 6 te ontvangen startende vanaf vandaag tot en met de uiteindelijke activering van de Proximusdiensten

 

CONCREET: 

  1. Er lijkt iets fout gelopen te zijn bij het versturen van het “cadeau” voor nieuwe klanten. Ik bestelde en betaalde de SONY PS5 maar heb deze nooit mogen ontvangen. Graag zie ik dit rechtgezet (Ik wens zoals in mijn orderbevestiging EXPLICITIET de ps5 te ontvangen) 
  2. De technieker is niet langsgekomen op het daarvoor voorziene en geplande moment. Ik beroep mij op mijn rechten zoals contractueel bepaald.

Neemt er iemand dringend contact met mij op a.u.b zodoende ik dit voor ééns en altijd kan afsluiten en met een vertrouwd gevoeld de wereld van PROXIMUS kan binnenstappen.


Jammer dit als eerste nieuwe klant meteen zo te moeten ervaren, dat er altijd iets kan foutlopen kan ik begrijpen. Maar dat er geen oplossingen aangereikt worden, is voor een bedrijf met het formaat als het uwe echt onacceptabel.

Ik maak momenteel precies hetzelfde mee als u, ze smeren je een abonnement aan en de kadootjes houden ze of achter. Of ze hebben niet genoeg PlayStation's en hopen dat je later voor iets anders kiest.

Reputatie 7
Badge +3

@Muro01 Klachtendossier 53625062 is hiervoor aangemaakt en doorgestuurd naar de desbetreffende dienst.Zij gaan het verder nakijken en nadien zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Ik heb vandaag communicatie van de dossierbeheerder mogen ontvangen;

Hieruit mocht blijken het geschenk niet voorradig is en dat de “compensatie” voor alle bovenstaande ellende is een (welgemeende?) sorry en het voorstel is de 99 euro terug te betalen. (dus jullie gaan mij “compenseren” waar ik recht op heb: nice one!)

Hiermee is dan ook alles gezegd.
Superlatieven schieten te kort tekort om de klantenervaring bij Proximus na twee weken adequaat te beschrijven.

Hier stopt het dan ook.

 

Ik zie mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen om deze onaanvaardbare wanpraktijken aan de kaak te stellen.

 

Aan alle eventuele nieuwe toekomstige Proximus klanten: “Bezint eer ge begint“.

 

NOOIT MEER!

Reputatie 7
Badge +3

@Geoffrey93 

het spijt me dat het zo gelopen is.

Je dossierbeheerder heeft het laatste bericht nu ook ontvangen en gaat het bespreken.

groeten

Tina

Geoffrey,

Bij mij hetzelfde, ben ook al 4 weken aan het wachten op een antwoord voor een mogelijke compensatie.😪.  Ze hebben mijn bedrag dat ik voor de Tv had gegeven ondertussen wel teruggestort.  Zo hebben ze je mooi liggen hé. Maar het ergste vind ik, je kan nog steeds alles op de website als geschenk kiezen.  Dus je wordt nu nog steeds bedrogen.

Reputatie 7
Badge +3

@Marino001 

je hebt ondertussen over dit onderwerp een ombudsklacht ingediend.

Alle communicatie hieromtrent dient volgens de procedure nog enkel via die dienst te lopen.

De dossierbeheerder zal je contacteren.

Groeten,

Tina

Goedenavond,

 

Betreft bovenstaande dialoog;

3 maanden na bovenstaande - toch wel - wanpraktijk te noemen durven jullie mij nog steeds facturen opsturen.

Doch mocht ik toen de bevestiging van creditering ontvangen.

Ik ga er dus bijgevolg ook van uit dit een “administratieve vergissing” betreft.


Alvast bedankt dit recht te zetten en mij van verdere briefwisseling te ontdoen.

 


 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Geoffrey93 Ik heb de nodige creditnota 7493107157, bedrag 59EUR opgemaakt.U heeft nog een tegoed van 13,15EUR.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer