Ons bedrijf is gelegen in een nieuwe industriezone die is aangesloten op Fiber, bij een aanvraag kregen we te horen dat een aansluiting niet mogelijk is, dat men geen weet heeft van Fiber dat aanwezig is in deze industriezone.
Dit terwijl onze buurman al 2 jaar aangesloten is op fiber…
Na 9 maanden en druk langs alle kanten is er eindelijk een technieker langs gekomen, die constateerde dat er wel degelijk fiber aanwezig was. N.B; er is geen enkele andere aansluiting / provider mogelijk in de industriezone…
Dus eindelijk op 23/09 een afspraak vast gekregen voor installatie. Deze zou plaats vinden op 14/10/2022 tussen 8u en 17u. Uiteindelijk gewacht van 7u30 tot 21u30 op het bedrijf, zoals te raden, geen technieker gezien en ook geen enkele melding dat hij niet zou langskomen.
Na 10 dagen en diverse telefoons en mails naar de klantendienst, krijgen we een nieuwe afspraak op 14/11, exact een maand later, omdat de technieker niet is komen opdagen…
Ze bevestigen nog een op voicemail dat de afspraak zeker door gaat en de technieker 30min op voorhand zou bellen...
Je raad het nooit 14/11 om 8u10 sms van Proximus, de technieker is bij U langs geweest, maar kon niemand aantreffen. Gelieve een nieuwe afspraak te maken…
Het telefoontje dat we moesten krijgen, is nooit uitgevoerd, dit terwijl de technieker dit zo in het systeem zet, dat hij de klant heeft opgebeld, maar niemand opnam.…
We bekijken de camerabeelden, technieker was ter plaats om 7u50, heeft eens gekeken naar de wachtbuis, is 2 keer het blokje om gereden en is vertrokken.
Hij is zelfs niet aan de deur geweest om zich aan te melden.
Dit terwijl we gewoon aanwezig waren op het bedrijf.
Proximus contacteren… altijd een uitdaging 50min later iemand aan de lijn…
Ja we gaan proberen de technieker op te bellen… natuurlijk niks meer gehoord…
Nu 2 dagen later krijgen we een nieuwe afspraak 8/12, weer 3 weken wachten… EN komt hij dan wel opdagen????
Aangezien wij op een diefstalgevoelige locatie liggen en onze camera's werken, maar niet online te consulteren zijn, zonder aansluiting, zijn wij genoodzaakt om ons werfcamera verder te huren.
Hier hangt een kostprijs aan vast van maar liefst 930€/ per week!!!
Nu Proximus het nalaat om sneller op de bal te spelen, worden wij gedwongen om 7 weken lang 930€ per week te betalen.
Dit loopt tot de aansluitingsdatum al op tot een totaal bedrag van 6510€, omdat Proximus zijn afspraken niet nakomt..
Hoe gaat dit opgelost worden?
Het is toch niet mogelijk dat indien een technieker niet komt opdagen, je weer achteraan in het rijtje moet aansluiten, in de hoop dat hij toch ooit eens zal langs komen???