Fiber installatie-contract 23 maart 2022 en nog steeds GEEN Fiber in huis

  • 3 November 2022
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

Na een aankondiging van Proximus dat Fiber weldra beschikbaar zal zijn in mijn straat in Kortrijk ben ik ingegaan op het aanbod. Een promotieteam ging eerdaags naar Kortrijk komen waar men kon intekenen aan speciale voorwaarden. Op 23 maart 2022 kreeg ik een contract toegestuurd met vermelding van de datum 04 april 2022 voor installatie.

Op 4 april 2022 kwam geen technieker van Proximus opdagen maar wel 2 arbeiders van Fluvius die ons kwamen melden dat de aansluiting niet doorging wegens te weinig aanvragen voor Fiber in onze straat en de argumentatie dat die koperdraden het wel nog een jaar of 6 gingen uithouden. Zij gingen Proximus hiervan op de hoogte brengen, wij moesten niets ondernemen.

Op 5 april 2022 kreeg ik een mail van Proximus met vermelding “ U hebt gevraagd om uw bestelling van de Proximusdienst(en) te annuleren. Hierbij bevestigen wij dat het nodige werd gedaan. (LEUGEN)

Toen ik hoorde dat mijn buren werden opgebeld door Proximus om te vragen hoe het kwam dat zij nog geen Fiber hadden aangevraagd nam ik contact met de klantendienst van Proximus om te vragen waarom ik niet werd opgebeld kreeg ik geen zinnig antwoord maar wel een nieuw contract en een datum van installatie nl. 15 september 2022

Op 20-09- 2022 kreeg ik een mail van Proximus met vermelding “ U hebt gevraagd om uw bestelling van de Proximusdienst(en) te annuleren. Hierbij bevestigen wij dat het nodige werd gedaan. (LEUGEN)

Na contactname met Proximusklantendienst wordt mij onmiddelijk een nieuwe installatiedatum + nieuw contract (het 3de) gemaild ttz 22-09-2022. Voor de annulatie verontschuldigen ze zich met een ogenschijnlijk computerprobleem dat opgelost zal worden...

Opnieuw gebeurde er niets tot ik Proximus contacteerde en mij werd gemeld dat ik de installatie had afgezegd (?) GROVE LEUGENS die niet door Proximus kunnen bewezen worden! Opnieuw werd mij onmiddelijk een nieuwe installatiedatum en contract opgestuurd voor 13-10-2022.

Op 07-10-2022 kreeg ik opnieuw een mail van Proximus met vermelding “ U hebt gevraagd om uw bestelling van de Proximusdienst(en) te annuleren. Hierbij bevestigen wij dat het nodige werd gedaan. (LEUGEN)

Weeral (boos) Proximus gecontacteerd met telkens een persoon aan de lijn die alles gaat oplossen en na ettelijke gesprekken met zijn (haar) collegas afkomt met opnieuw een nieuwe datum van installatie + contract opstuurd voor 03-11-2022

Op 31-10-2022 kreeg ik opnieuw een mail van Proximus met vermelding “ U hebt gevraagd om uw bestelling van de Proximusdienst(en) te annuleren. Hierbij bevestigen wij dat het nodige werd gedaan. (LEUGEN)

Vandaag 02-11-2022 heb ik opnieuw Proximus gecontacteerd met de vraag of zij mijn dossier op hun scherm konden toveren en ja, inderdaad alles was te zien en NEEN er zal geen installatie gebeuren van Fiber op 03-11-2022 maar “we kunnen u wel een nieuwe installatie datum geven”...

“Neen mevrouw doe geen moeite want 7 of 8 personen voor U hebben dat ook al gedaan zonder resultaat”

“O.K. dan stuur ik mijn dossier door naar de pers en sociale media. O.K. mijnheer, einde gesprek.

PS:  Op simpele telefonische aanvraag werd bij mijn buren Fiber geïnstalleerd op 13-10-2022 en 2-11-2022

J.T.

056xxxxxx

Klantennummer 215xxxx


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Jean T. Ik heb uw vraag/probleem/klacht doorgestuurd naar de dienst van Fiber om te kijken waarom uw aanvraag/afspraken telkens geanuleerd/verzet werden.Van zodra wij feedback ontvangen laten wij dit onmiddellijk aan u weten via deze weg.Alvast onze oprechte excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel.

Reputatie 7
Badge +3

@Jean T.  Dit dossier Mediation Ref. 2022/8621 zal via de Ombudsdienst besproken worden. Groetjes Luc

Ik zit met hetzelfde probleem.  Bij een eerste poging tot installatie merkte de installatie onderaannemer dat er een re-design van het netwerk nodig zou zijn (20 september 2022). Na contactname met proximus kreeg ik vrij snel (28 september) een mail van het proximus fiber team met de geschatte uitvoering datum voor deze werken “rond 17 oktober”. Tot op heden (8 november) is er nog niets gebeurt en het is onmogelijk om via de klantendienst met iemand in contact te komen die eventueel een uitvoeringsdatum zou kunnen geven.  Als je belt naar de klantendienst wordt je doorverwezen naar de onderaannemer dir de eind installatie moet doen, maar die kan geen datum geven vermits de re-design werken door Proximus zelf moeten gebeuren.

Graag zou ik weten hoe ik op de hoogte kan gebracht kan worden van een mogelijke aansluit datum

 

MB

Brugge

 

- Uw orderreferentie nummer: SHE_R00000026015131265-1

- Uw klantennummer: 605xxxxxx

- Installatie op fiberkabel: UTAC_541372900016124146_1-1

 

Bedank voor de reactie. Heb mijn dossier naar alle mogelijke instanties verstuurd. Het is nu afwachten geblazen. Hopelijk komt het eerstdaags in orde want voor mij is het al 8 maanden wachten door een zogenoemde computerfout bij Proximus die zich daarachter schuilt en zijn/haar klanten leugenachtig maakt.

Jean

Reputatie 7
Badge +3

@Matthias B. Ik heb hiervoor dossier 51561321 overgemaakt aan de bevoegde dienst.Zij gaan het verder nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Alvast excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Bedankt voor de moeite. Alle beetjes helpen...misschien?

Jean

Reageer