Beantwoord

Er gaat blijkbaar iets geleverd worden via bpost ....

  • 1 October 2020
  • 42 reacties
  • 2180 Bekeken

Ik snap er niks van.

Ik krijg zonet een e-mail van bpost dat er een pakje van Proximus geleverd zal worden en dat ze dat pakje nu aan het klaarmaken zijn voor levering. Pakje staat ook al vermeld in de bpost app op mijn smartphone.

Maar ik verwacht helemaal geen pakje van Proximus.

Kan een Proximus medewerker voor mij nazien wat er precies aan de hand is? In de detailgegevens zie ik dat het pakje 1335 gram weegt. Wat is dit? Waar gaat dit over?

Bij klantreferentie zie ik staan BB3V3. Gaat dit om de bbox3? Die heb ik onlangs in augustus ontvangen om mijn oude bbox2 te vervangen. Wordt mijn recente bbox3 nu plots automatisch vervangen door de V3? Hoeft voor mij echt niet, hoor.

Kan dit alles geannuleerd worden? Ik heb hier niet om gevraagd. Ben tevreden met mijn bbox3.

icon

Beste antwoord door Janine_05 4 October 2020, 12:31

Bekijk origineel

42 reacties

Als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen (vandaag nog of morgen) kunnen ze dit verder onderzoeken.
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel indien nodig bijkomende gegevens plaatsen.)

Zodat de prox medewerkers hier direct mee aan de slag  kunnen

NB: BB3V3 slaat inderdaad op een bbox

Reputatie 7
Badge +4

Ik vind hier geen pakketje voor u terug. Het zou eventueel ook spam kunnen zijn. Dit kan je onder andere zien aan het mailadres waar het van verstuurd is. Je moet er zeker niet op reageren.

@HadewychT 

Dank voor uw reactie! Ja, spam had ik ook al aan gedacht, maar het gekke is dat het wel staat geregistreerd als "te leveren pakket" in de bpost app op mijn smartphone. Dan zou het spam moeten zijn in de bpost app zelf.

Het is nu 2u41 in de nacht en ik ben voor de zekerheid nog eens in de bpost app gaan kijken. Ik voel me hier niet goed bij. Ga ik straks slachtoffer worden van pakketjesfraude?

Blijkbaar is het pakketje nu bij bpost, status is "zending werd gesorteerd" en zal vrijdag 2 oktober geleverd worden.

Ik heb niets besteld bij Proximus. Niets.

Weet niet goed wat te doen. In de bpost app staat zending op mijn naam (achternaam en dan voornaam) en mijn adres.

Als er daadwerkelijk iets van Proximus bezorgd wordt morgen, dan zal ik het direct ongeopend retour sturen. En als er een oplichter aan het werk zou zijn, die morgen het pakje van de postbode zou onderscheppen, dan heb ik dikke pech. Wat dan?

Ik lees op internet diverse verhalen over de handelswijze van zo'n oplichter. En in sommige gevallen betreft het zelfs de postbode of bezorger zelf. Ik schrik daar echt van.

Ik voeg hieronder enkele schermafbeeldingen bij vanuit de bpost app. Mijn naam en adres + barcode heb ik onherkenbaar gemaakt. Ik heb helemaal niks met deze zending te maken. En ik wil dat Proximus hier bijtijds van op de hoogte is.

Kan een Proximus medewerker straks nog eens reageren op dit bericht?

Ik zal alleszins laten weten of er daadwerkelijk iets bezorgd is of niet. En zo niet, dan kan de oplichter het alsnog onderschept hebben. Óf het was enkel een spammail, laten we het hopen, dat het 'slechts' spam was. Ben echt nerveus hiervan.

Op de officiële site van bpost om pakketten te tracken staat alleen mijn adres, geen enkele naam. Gaat dit daadwerkelijk om fraude? Help mij, Proximus, om dit zsm op te lossen.

Ik zie nu plots ook spelfouten staan. Chalerloi ipv Charleroi. Help, word ik opgelicht? Ik wil niet opdraaien voor de kosten van een fraudeur. Zoek uit wie hier achter zit, Proximus. Ik zal barcode privé mededelen.

 

 

 

 

 

IK zou me hierin niet druk maken , als ze het pakje leveren gewoon weigeren en dan gaat het terug afzender, en als het proximus is die het opgestuurd heeft zullen ze ook niks aanreken aangezien je de zending teruggestuurd hebt, maar als de proximus forummedewerkers hier straks langskomen kunnen ze nog eens extra natrekken of er een zending bij hen genoteerd staat naar u toe.

Ik heb het pakje zojuist geweigerd aan de deur. Het wordt ongeopend teruggezonden naar de afzender, geen idee wie dat is. Het was verpakt in een Proximus bbox3 doos, net echt. Maar waarschijnlijk zit er heel wat anders in. Ik vrees dat ik 2 dagen geleden een bestelling via een malafide webwinkel gedaan heb en dat die van mijn centen ergens anders zijn gaan shoppen. Hopelijk stopt deze oplichterij nu direct door de weigering van pakket. Mijn daadwerkelijke bestelling ga ik natuurlijk nooit meer krijgen. Voel me echt genaaid nu.

Bij deze is Proximus alleszins op de hoogte, maar waarschijnlijk hebben ze enkel de Proximus naam en logo gebruikt en ergens anders online geshopt. Ik denk dat het zoiets is.

 

Reputatie 6
Badge +2

Misschien nuttig om eens te lezen. 
https://www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/800-valse-webshops-ontmaskerd

die lijst is wel van 2018 dus de recente kun je daar niet vinden

Ik vrees dat ik 2 dagen geleden een bestelling via een malafide webwinkel gedaan

@Janine_05 Als je weet bij welke winkel je de bestelling gedaan hebt kun je ook klacht indienen bij de politie.

Reputatie 6
Badge +2

Zoek gerust een recentere lijst.  Van de 800 malafide webshop opgelijst  door test aankoop zijn er 500 gesloten. Wereldwijds zouden er wel 700000 bestaan. Ook al een voorbij gestreefd cijfer. Ik trachtte maar gewoon de lezers van het forum een idee te geven van de omvang van het probleem. Tracht ook eens een bericht wat positiever te lezen.

ik ga die niet zoeken google moet die zoeken, wat is er dan niet positief aan je bericht alle info omtrent dergelijke zaken is toch positief en mijn opmerking was juist wat ik wou duidelijk maken dat er nog veel meer zijn dan die lijst van testaankoop, jij denkt precies altijd dat ik alles wat je post afbreek, niks is minder waar.

@HadewychT

Op de website van bpost zie ik dat het wordt teruggestuurd naar bovenstaand adres (zie privébericht). Zegt dit adres u iets? Zegt de naam ...... u iets? Heeft ene ....... iets besteld via mijn adres? Ik heb het pakket geweigerd, dus geen idee of er daadwerkelijk een artikel van Proximus in zat. Ik weet het gewoon niet.

Ik zou graag zsm een reactie krijgen van Proximus. Staat er nu wel of niet bij Proximus een saldo open op mijn naam? Op mijn adres? Want dat klopt dan gewoon niet. Of is jullie naam en verpakking alleen maar gebruikt door deze oplichters? Geef mij hier duidelijkheid over. Staat er een saldo open?

En niet onbelangrijk, kan Proximus bovenstaand adres en naam (getoond in privébericht) eens nazien in de klantendatabase (ivm een bestelling van 1 oktober)?

Dat pakket lijkt mij wel degelijk van Proximus te komen vermoedelijk extra decoder zodra deze is teruggestuurd zal normaal ook het bedrag of uw aucount gaan 

@Martin 

Ja, ik weet gelukkig welke winkel mij opgelicht heeft. Dat scheelt al veel denkwerk.

Maar ik wil nu van Proximus weten of er bij hen daadwerkelijk niets op mijn adres besteld is. Dat ik achteraf geen rekening of aanmaning van Proximus in de bus krijg.

 

@jasperdh1 

Deze reactie slaat nergens op. Ik verwachtte helemaal geen pakket van Proximus. En de verpakking was een bbox3 doos, geen decoder. En waarschijnlijk zat er heel wat anders in. Oplichters hebben geshopt met mijn centen.

Het gaat me vooral ook om de naam. Staat die naam in de database van Proximus?

Heb je überhaupt wel alles goed gelezen hier?

Inderdaad bbox3v3 slaat op een bbox en geen decoder maar dat speelt eigenlijk geen rol het komt er op neer dat je van proximus moet kunnen te weten komen of zij iets opgestuurd hebben via bpost.

@Martin 

Precies.

Ik moet in een privébericht een foto doorsturen. Hoe doe ik dat?

dit gaat niet via privébericht 

anders moet je het opsturen via doc@proximus.com en er deze link naar je topic hier erbij zetten 

→ https://nl.forum.proximus.be/afspraken-leveringen-47/er-gaat-blijkbaar-iets-geleverd-worden-via-bpost-51528?postid=665392#post665392

Reputatie 7
Badge +3

@Janine_05 Ik vind op u klantnummer zowel geen aanvraag, aanpassing of wijziging terug.Een aanrekening kan er dan ook niet gebeuren door Proximus.Ook omdat u de bestelling heeft geweigerd.Indien er achteraf toch iets zou komen laat het ons zeker weten.Dan zetten wij het recht voor u.Groetjes,Joel

Reageer