Skip to main content
Vraag

Benodigdheden nieuwe aansluiting

  • 2 November 2023
  • 1 reactie
  • 158 Bekeken

Ik heb momenteel enkel een coax-kabel. Aangezien de oprit toch open ligt en er een sleuf gegraven is voor andere werken, zou ik meteen graag een wachtbuis voor koper en fiber leggen die via de kelder binnen komt. Er wordt echter verwezen naar de noodzaak van een groot bord met meerdere stopcontacten. Ik heb hier echter geen plaats voor in mijn kleine woning (gelijkvloers appartement). Is dit absoluut noodzakelijk? In de meeste plekken waar ik gewoond heb, was er gewoon een Proximus-bakje aan de muur met daaraan verbonden de modem. Toch zeker voor koper lijkt me dat niet noodzakelijk?

1 reactie

bijvoorbeeld voor fiber (→ Is fiber bij mij thuis beschikbaar? | Proximus)

deze fiber komt binnen op het wit bakje (rechts op de foto) en deze heeft geen voeding nodig. Van daaruit wordt met een glasvezelkabeltje de Fibermodem (zwart bakje links) verbonden deze heeft wel voeding nodig. En vanuit de fibermodem verbind je dan met een utp netwerkkabel de BBOX (staat hier niet op de foto)

deze netwerkkabel loopt van fibermodem naar bbox

In veel appartementen wordt alles aangesloten op een verlengstekkerdoos. Dat wit bakje kun je vergelijken met wat opnoemt als “Proximus-bakje aan de muur zoals vroeger waar je woonde” waar de bbox aan verbonden was, maar bij fiber komt er een fibermodem tussen te staan.

Voorzie je aansluiting | Proximus

http://proximus.be/fibercheck 

Reageer