Skip to main content

Onze tv Sony Bravia reageert traag en soms niet op de Proximus afstandsbediening. Vooral als we de tv aanzetten duurt het soms meer dan 5 minuten vooraleer de tv reageert op eender welk command bv. Schakelen naar tv scherm, of wijzigen naar andere zender, of tv gids raadplegen…..Ik heb alles al geprobeerd. Reset van de afstandsbediening, reset van de tv, reset van de digibox en batterijen van de afstandsbediening vervangen. Het probleem blijft bestaan.

‘wat zou ik nog kunnen doen om dit probleem op te lossen. 

Wil je hiermee zeggen dat het vroeger wel goed werkte, dan zou ik ook eens de TV 5 sec volledig stroomloos zetten bv door zijn netstekker uit te trekken. 
Als dit ook niet helpt en je de remote reeds gerest en universeel gemaakt hebt, dan kunnen de PX moderatoren de beslissing nemen om de remote eventueel om te ruilen.

Ik heb zojuist de tv en de decorder volledig stroomloos gezet voor enkele minuten.

Het probleem blijft bestaan. Als je de tv aanzet krijg je een overzichtsscherm, in de rechterbovenhoek zie je dan in een klein venster wat er op de laatste geselecteerde zender speelt. Normaal kan je dan op de afstandsbediening TV drukken en kan je kijken. Dit ziet steeds zwart. Tv reageert dan ook niet op de toetsen van de afstandsbediening. 

Na een tijdje kan je wel een zender selecteren via het overzichtsscherm, maar dan wordt zowel het kleine venster in de rechterbovenhoek als de geselecteerde zenderscherm zwart. Na enige tijd springt hij dan op tv en kan je kijken en heb je voor de rest geen probleem meer. Of in het slechte geval springt hij op tv maar op een andere zender dan je geselecteerd hebt in ons geval zender 251. Vanaf dan kan je wel zappen met de afstandsbediening en heb je geen probleem meer.

Ik vraag me af of het probleem niet bij het internet ligt, maar heb al een diagnose van de tv uitgevoerd en deze vindt geen fout.

Reageer