Skip to main content

Beste, 

Na bijna 2 maanden begint de situatie wat radeloos te worden:

Eind juni zeg ik uit mijn flex S pakket tv en internet op wegens een verhuis (samenwonen). Alles wordt bevestigd door Proximus en er volgt een mail met de sticker om de modem en decoder naar Charleroi op te sturen. Dit doe ik ook eind juni (bewijs van De Post gelukkig in bezit). 

De 2 gsm nummers vanuit m'n flex S pakket laat ik begin juli overzetten naar het pakket van mijn vriendin, via een Proximus winkel. Dit was meteen geregeld zoals het hoorde. 

Je zou denken dat het afgehandeld was, maar minder was waar. 

Nu zijn we eind augustus en na telefoons met 4 a 5 medewerkers van het call center, slaagt men er niet in, mijn tv en internet op mijn oud adres stop te zetten. Wederom ontvang ik een factuur elke maand, moet ik bellen voor een creditnota en garandeert men mij dat alles direct stopgezet wordt. 

Niet dus. 

Is hier een medewerker van Proximus die kan helpen aub? Want in het callcenter kan men echt niet helpen. Komt er nog bij dat ik door die 4 a 5 medewerkers steeds een nieuwe mail ontvangen heb, dat ik de decoder en modem moest inleveren en de sticker voor de inlevering. 

Nu krijg ik buiten het abonnementsfactuur van m'n oud adres, nu nog de mail erbij, als ik de modem en decoder niet inlever voor 7 september, ik kosten moet betalen.

De laatste medewerker die alles ging stopzetten, heeft nu alles laten staan op een manuele interventie, waardoor andere collega's van callcenter niets kunnen uitvoeren. Ook de medewerker in de Proximus shop kan hierdoor niets ondernemen. Ondanks dat ik de telefoonnummer nog heb van de betrokken medewerker, neemt hij de telefoon niet op als ik bel. 

Is het nu zo moeilijk om iets stop te zetten?

Toch iemand aanwezig hier die er iets van kent a.u.b.? 

Alvast dank bij voorbaat.

Ik vrees dat u op dit publieke forum pas vanaf maandag een reactie van een Proximus medewerker (moderator) zult kunnen bekomen

Indien u ook hier geen oplossing voor dit probleem kunnen bekomen, lijkt het mij opportuun beroep te doen op de ombudsdienst telecommunicatie

Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator (ombudsmantelecom.be)

Vermeld uw oud klantnr en het betrokken Bpost track&trace code in uw forum login profiel (in het vrije veld “ticket”, aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)

Niet veel reactie hier van Proximus zelf 😅. Dankzij hun callcenter en 4x mails om alles stop te zetten, na de 1ste mail van hun kant dat alles stopgezet werd...kreeg ik vanochtend een smsje van Proximus...als ik wil vermijden dat mijn decoder en modem niet voor 7 september ingeleverd worden, mag ik 284Euro betalen. Dit terwijl de modem en decoder al eind juni ingeleverd werden. Dit komt dus bovenop het probleem, dat Proximus er niet in slaagt het abonnement van tv en internet, op mijn oud adres, af te sluiten. Wat een klucht. Ik zie alvast de 1ste professionele reactie van een medewerker van Proximus, met kennis van zaken, graag tegemoet 😉

@MG55555  Deze toestellen zijn afgemeld als ‘ binnengebracht’

Beste Luc, 

Ik heb gisteren contact gehad met een nieuwe medewerkster. 

Zij heeft een nieuw dossier aangemaakt, daar ze inderdaad zag dat alles in de database is vastgelopen en niet correct kon worden afgesloten, waardoor alles nog lopende staat. 

U hebt echter voor het contact met haar gereageerd, dus waarom krijg ik een 2de herinnering via sms daags voor uw reactie, als ik de toestellen niet inlever, ik 248Euro kosten krijg gepresenteerd?

Wat de opzeg betreft van het tv en internetabonnement, zei uw collega, dat ik na 2 dagen zou moeten zien dat het door de juiste dienst opgelost zou moeten zijn. 

Dus ik ben alvast benieuwd. 

Bedankt voor uw reactie. 

Ik geef hier een update als het opgelost werd i.v.m. de opzeg van de betrokken producten. 

@MG55555 

ik heb de dossiers gezien die opgemaakt zijn en op mijn naam gezet.

IT dienst is verwittigd en gevraagd het lopende order te sluiten 

Ik volg het even verder op

Groeten

Tina

Beste Tina, 

Ik had gisteren, 4/9 , inderdaad nog eens gebeld om een stand van zaken te vragen. 

Uw collega had inderdaad met IT contact opgenomen en zij gingen het nakijken waar het fout loopt met de afsluiting.

U mag me altijd verwittigen als het effectief opgelost is, want ik vroeg aan uw collega of het via mail gemeld kon worden, maar dit wordt niet gedaan blijkbaar. 

Dank bij voorbaat. 

Beste Tina, 

Heeft u al een update?

Want na m'n laatste telefoontje en uw update, blijft het internet- en tv abonnement nog steeds open staan op het oude adres. 

Is het misschien beter dat ik me toegang verschaf tot m'n vorig adres en elke Proximuskabel richting het vorig appartement een knipje geef 😅?

Misschien kan ik zo jullie IT dienst een pleziertje doen dat het signaal eindelijk verbroken wordt en afgesloten kan worden?  

Frappant dat op m'n vorige adres de indicatie van mijn internetkwaliteit als uitstekend wordt weergegeven en en daar geen enkele modem meer staat en op het nieuwe adres de internetkwaliteit als redelijk beschreven wordt 🤭. 

Wat is er toch gebeurd met Proximus? 

Tussentijds qua service afgedaald naar Telenet niveau vrees ik.

Deze service was 5 jaar geleden ondenkbaar bij jullie. 

@tina.b  mocht u vandaag op het forum komen...kleine update:

een nieuw factuur werd opgemaakt voor de maand september. 

Kan u een creditnota aanmaken of best even bellen naar jullie collega's? 

Mvg

@MG55555 

we hebben IT collega moeten vragen voor hulp want producten blijven actief, terwijl ze toch opgezegd zijn.

ik heb een dossier op mijn naam en volg verder op.  Je hoeft deze aanrekening niet te betalen… Er komt een aanpassing zo gauw ik nieuws heb van IT

Excuses.

Groeten

Tina

Beste @tina.b , 

Ik kreeg vandaag terug een bevestigingsmail dat de betrokken producten werden stopgezet...hierdoor kwam er wederom een barcode in bijlage mee, om de decoder en modem terug te sturen naar Charleroi. 

Ik besef ergens dat dit een standaardmail is, die vasthangt aan een bepaald proces. 

Is dit echter niet te vermijden die barcode mee in bijlage te zetten van die opzegmail? 

Hierdoor komt het weer over alsof ik nog niets heb binnengebracht, terwijl 1 juli jl. Alles al werd geretourneerd.

De mail was 12/9 iets voor 10u30 toegekomen...nu is het bijna 22u en tv en internet staan nog steeds open in de app, m.b.t. het oude adres. 

Een collega van u verzekerde me in een eerder gesprek, als het effectief goed gaat, dat dit binnen de 2u niet meer actief zal staan. 

Ik zie u reactie wel tegemoet, van zodra u meer weet van jullie IT dienst,  die blijkbaar toch iets aan het ondernemen is, al lijkt het me nog zonder succes. 

Mvg

@MG55555  Ik heb je deze via mail laten geworden. Groetjes Luc

@MG55555

ik wil je graag bevestigen

• alle producten zijn opgezegd, alle toestellen staan als OK binnengebracht
  • alle aanrekeningen zijn vandaag verrekend via creditnota’s, geen openstaand saldo  

excuses dat het zo lang geduurd heeft.

mvg,

Tina

Beste Tina, 

Alvast bedankt voor het bericht. 

Wat was de echte oorzaak nu?

Ik heb net alles in de app en mails nagekeken en blijkt dat er toch nog een saldo van 13,98 Euro is blijven openstaan:

@MG55555 

die laatste cn moet nog doorstromen naar MyProximus, is pas vanmorgen manueel opgemaakt

groetjes

Tina

Bedankt om dit op op te volgen @tina.b @Luc.M . 

Gelukkig is het in orde nu. 

Dus goede reclame voor de mensen, als het echt niet opgelost geraakt, best via dit forum werken 👍🏻😊.

Reageer