Vraag

Proximus mail problemen

  • 14 February 2024
  • 22 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Iedere dag krijg ik mails die ik niet wil ontvangen.Meestal om aan te geven dat paketten die beschikbaar zijn voor afhaling

maar waarvoor nog iets moet geregeld worden.Ook berichten dat alles uit cloud zal verwijderd worden zoals foto's.

Zaken die ik nooit heb besteld.

In Gmail kan ik die afzender blokkeren en die gaat dan automatisch  naar spam.maar in Proximus mail.( skynet.be/) kan dit alleen voor de afbeelding .

Vraag is nu hoe ik dit kan oplossen.

Heb ze ook altijd gestuurd naar verdacht@safeonweb. Groetjes.

 


22 reacties

Reputatie 1

is dat via de webmail of gebruik je een email applicatie op je pc/smartphone/tablet?

via de webmail kan je dit melden als spam onder de knop More. (zie bijlage)


Maar mogelijk blijven deze er wel doorkomen. Ik heb dat ook af en toe. En verwijder deze emails dan.

Je kan in webmail ook regels instellen. (instellingen-mails-regels)

ik zou dit niet doen op basis van de afzender (if from contains) tenzij er een constante in zit (zo kreeg ik een tijd vooral spam zogezegd uit Frankrijk, maar dit is ondertussen wel gestopt). Afzenders wijzigen spijtig genoeg per mail.


Doe dit zeker op onderwerp regel. (if subject contains).
 Als je dan dingen instelt zoals “icloud” of “opslag” of “pakket” haal je er veel uit.

Of bijv. als je mailadres een constate fout bevat (hier “naamvoornaam” zonder spatie of punt) dan zeker “if to contains” naamvoornaam. Deze regel alleen heeft hier lange tijd 100% gefilterd!

Je zal de regels wel eens moeten aanpassen.

 


Een goede raad, verplaats naar de spam folder en check of er toevallig toch geen echte mail in zit!
 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik gebruik dit als app op mijn smartphone en kan hier niets anders doen dan markeren als spam en doorsturen naar verdacht@safeonweb.Niet blokkeren!

Reputatie 7
Badge +3

@georges_063 

ik laat dit onderzoeken, 

Heb je een smartphone met android of een iPhone?

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

A​​​​​​ndroid.13

Reputatie 1

Als je de proximus mail app gebruikt kan je de email selectecteren en dan bovenaan rechts op de 3 punten klikken. Daar heb je de optie om als spam te markeren.

Reputatie 3
Badge +2

Ook bijna dadelijks van die mails en telkens  druk ik dan op junk mail en  stuur ze door naar save on web; Maar bijna dagelijks krijg je  er nieuwe telkens met een ander  e - mail adres. Dus denk dat er niet veel aan te doen is.  Gewoon altijd doorgeven aan save on web maar wat ze er daar mee doen weet ik niet.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, ik krijg ook wekelijks meerdere van die berichten. Va, GLS, bPost , berichten dat ik gewonnen heb, dat ik aangeduid ben voor een grote winst. 

Cadeau ’s en noem maar op. 

Zelfs uit Frankrijk , Marokko , Spanje. enz...

Doorsturen naar Verdacht on web  brengt niet veel op.

Je krijgt een bericht dat je goed of slecht hebt gehandeld en daar blijft het bij.

‘s Morgens kijk ik naar toegekomen mails, want ik leg de GSM  op stil .voor de nacht.

En dan ieder mailadres dat ik niet ken zwier ik onmiddellijk naar de prullenbak. Ik doe niets open als ik het mailadres niet ken.

Je kunt er niet aan uit, ze komen steeds terug.

Zelfs geblokkeerd in uw mailprogramma ontwijken ze .

Wanneer ik een bericht  heb verwijderd stel ik mijzelf tevreden dat het hen weer niet gelukt  is

om mij te strikken.

Wanneer een bericht afkomstig is van de bank of een FOD dienst dan stuur ik zelfs een mail met de vraag of dit bericht van hen komt of niet.

GEWOON VERWIJDEREN EN LACHEN DAT JE HEN  MOET TELEURSTELLEN .

Succes.

@flip 

dit is inderdaad het beste wat je kunt doen, want anders kun je blijven dweilen met de kraan open!

Reputatie 4
Badge +1

Mijn px mailadres gebruik ik alleen voor officieel adressen, zoals bank, belastingen ed.

Om op eender welke website een mailadres door te geven heb ik enkele hotmail en gmail adressen.

Zelfs als ik al eens iets online iets bestel gebruik ik 1 van die adressen.

En in die adressen gebruik ik ook nooit mijn naam.

Laat ze daar maar naartoe sturen, dat stoort me niet. 😄

Reputatie 3
Badge +1

Is er dan geen aanpassing in de app mogelijk die als spam gemarkeerde mails blokkeert en rechtstreeks bij ontvangst onder brengt in spam.Bij mijn Gmail gebeurt dit correct.

Dit is inderdaad zo hoe meer mails je verstuurt hoe meer spam je binnenkrijgt, op mail accounts die ik maar sporadisch gebruik heb ik geen last van spam.

Spam krijg je vooral omdat je ooit ergens je mailadres hebt achtergealeten, in een winkel (klantenkaart), op een forum, website, ….
Als dan zulke database met mailadressen wordt gehackt (recent Limburg.net alhoewel daar weinig mailadressen getroffen zijn) heb je veel kans.

Vergeet niet dat het ook voldoende is om spam te krijgen dat iemand die je mailadres heeft dit verder deelt (mopjes doorsturen bijvoorbeeld met je adres in CC). Zo krijg je een domino effect.

Spam heeft totaal niks te maken met veel of weing mails versturen.
Mijn madam krijgt veel spam op haar skynet mailadres. Dat adres gebruikt ze zelfs helemaal niet . (maar wel ooit heeft doorgegeven bij klantenkaarten e.d.). Ikzelf krijg geen spam op mijn skynet adres.

Wij hebben beiden een gmail en dat mailadres gebruiken ik heel veel, zij minder.
Ok geef mijn gmail op aan websites e.d. en toch: Spam? Soms krijg ik eens gmail van een Nigeriaans advocaat waarbij ik alweer een enorme erfenis zomaar krijg uit het telefoonboek. Mijn vrouw heeft nog nooit dat geluk gehad. 😂

Ja , dan is het louter toeval bij mij dat de mailaccounts die ik het minst gebruik het minst spam binnen krijgen, enfin ik kan alleen maar vaststellen en vertellen wat ik met mijn mailaccounts ervaar hé.

Ja, zo kan ik het ook stellen. 😎
Op mijn skynet adres komt alleen “gewenste” maar overbodige reclame . Dit kan je wel spam noemen, maar is dat niet echt. Dit mailadres gebruik ik ook niet.
Gmail gebruik ik constant, en daar krijg zo eens om het anderhalf jaar of zo een ongevraagde erfenis.
Dat is wel spam, dus heb je gelijk, het meest gebruikte mailadres ontvangt (veel 😁) spam.

Reputatie 3
Badge +1

Zo te zien is er stof genoeg tot discussies en voorbeelden maar spijtig genoeg word het niet opgelost. Ieder  probeert om goed te doen maar staat soms volledig machteloos.

Iemand zei ooit tegen mij dat ik ongewenste zaken moet negeren.

Wel , dat is moeilijk om u daaraan te houden maar met de tijd lost het zich wel op. Ik heb al ondervonden dat ik van sommige mailzenders niets meer ontvang.

Zoals in mijn eerder bericht hou ik vol en zie ik een afzendersadres welke ik niet ken  dan is er maar 1 oplossing bij mij en dat =>» KLIK en naar de prullenbak.

VOLHOUDEN !

Groeten,

Dat is misschien wel de beste oplossing!


Doorzenden naar Verdacht@SafeOnWeb.be lost in mijn ervaring helemaal niks op. Ik denk wel dat ze er iets aan proberen te doen, maar ik heb er nooit iets van gemerkt. Spam bleef maar binnen komen.
En hun waarschuwingen via de app zijn (gelukkig maar) nutteloos gebleken, nog nooit heb ik werkelijk dergelijk gemeld bericht gehad.
De laatste dagen kreeg ik trouwens van hun zelfs geen ontvangstbevestiging meer.

Ook een oplossing maak een nieuw mailadres aan en deel dit alleen met wie je wil die jou mail toezendt. Nooit gebruiken in winkels e.d. en nooit via CC of BCC (laten) delen.
Daarna (na een langere overgangsperiode) kan je het oude mailadres verwijderen (of behouden voor toevallige echte mails).
Zo heb ik het nu gedaan met het skynet-mailadres van mijn vrouw (verwijderd). Wie haar nu nog mail stuurt via skynet heeft pech.

Reputatie 3
Badge +1

Maar mijn vraag blijft of er in de app een aanpassing mogelijk is die dit soort mails rechtstreeks onder spam catalogiseert zodat ik die niet zie in de inbox (zoals in Gmail)

Kan dit niet door Proximus?

Als je filters instelt in webmail op de PC komt de mail niet in je inbox in de smartphone app.
Ik zie geen mogelijkheden in de (android) app.

 

Reputatie 3
Badge +2

Zou het geen mogelijkheid zijn om al die mails gewoon, terug te sturen naar de afzender zodat die het ook beu  gaat worden. Als iedereen dat doet dan  gaan ze er daar wel een massa binnen krijgen. De mogelijkheid om die mails in spam te zetten  helpt natuurlijk niet want ze gebruiken telkens een ander  adres. Het is in elk geval enorm vervelend 

TBI: voor wie het zich moest interesseren:

Ik krijg veel spam in mijn mailbox | Wat kan je doen om spam te verminderen | Drupal SOW)

Reputatie 7
Badge +5

@georges_063 Je kan via de webmail regels instellen, dit zou het toch al voor een deel moeten verhelpen. Natuurlijk kunnen wij niet al het mailverkeer controleren en blokkkeren.

Reageer