Vraag

Opstart Proximus decoder te langzaam om TV op te starten

  • 13 December 2022
  • 8 reacties
  • 1612 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hallo, wij hebben onze oude TV vervangen door een nieuwe o.a. omdat we dachten dat deze de oorzaak was dat het dikwijls een heel geklungel was om uiteindelijk beeld te krijgen maar met de nieuwe Samsung TV is het net hetzelfde, reden is volgens ons dat de Proximus decoder V7 dikwijls (niet altijd) te langzaam opstart en dat terwijl ook de TV automatisch mee wordt opgestart door de decoder maar die vind dan geen bron en gevolg is het alweer een hoop geklungel om uiteindelijk beeld te krijgen, natuurlijk kunnen we het automatisch opstarten van de TV uitschakelen maar dat is dan volgens ons toch zeker een stap terug in onze huidige wereld van technologie nietwaar! Ter info, de decoder wordt gewoon uitgeschakeld met de afstandsbediening dus niet volledig stroomloos uit gezet en start op uit slaapstand in normale modus dus hij staat niet op ECO. M.V.G. Lieve


8 reacties

@Godelieve.van.landeghem en je bent zeker dat je maar kort op de knop drukt want anders duurt het zeker een minuut vooraleer die opgestart is

  • Druk 2 seconden op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de eco-modus te activeren. Je TV Box verbruikt dan slechts 0,5 Wh. Het duurt 1-2 min om je TV Box op te starten.
  • Druk kort op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de normale modus te activeren. Je TV Box verbruikt dan 2 Wh en start meteen op.

Als je heel kort drukt en duurt toch veel te lang dan mss eens proberen door de decoder even volledig stroomloos te zetten of zelfs eens te →  resetten.

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin,

Bedankt voor de snelle respons! Ik heb nu al even uitgetest om op te starten met een heel korte druk op de start toets en hoera de opstart werkte, hopelijk is het dus opgelost, zou misschien wel een nuttige tip zijn die Proximus aan hun klanten meegeeft! Voor het overige had ik alle mogelijke stappen, restten, heropstarten al meerdere keren uitgevoerd maar zonder resultaat. Ik had nog een vraagje, Netflix opstarten bij deze S

Reputatie 3
Badge +1

Sorry Martin, blijkbaar op een verkeerde knop gedrukt, opnieuw en beter hopelijk……

Beste Martin,

Bedankt voor de snelle respons! Ik heb nu al even uitgetest om op te starten met een heel korte druk op de start toets en hoera de opstart werkte, hopelijk is het dus opgelost, zou misschien wel een nuttige tip zijn die Proximus aan hun klanten meegeeft! Voor het overige had ik alle mogelijke stappen, restten, heropstarten al meerdere keren uitgevoerd maar zonder resultaat. Ik had nog een vraagje, Netflix opstarten bij deze Samsung TV via de Proximus afstandsbediening werkt niet goed, we moeten telkens terug inloggen en er uit gaan werkt ook niet zonder problemen, als we het echter doen met de Samsung afstandsbediening werkt het zonder problemen, is daar nog iets aan te veranderen? M.V.G. Lieve

@Godelieve.van.landeghem mss eens de PX remote eens opnieuw universeel maken zie

→ Hoe kan je je afstandsbediening universeel maken? | Proximus

Maar best eerst resetten zoals daar beschreven staat:

Namelijk:

Je kocht een nieuwe tv?

Voer een reset uit van je afstandsbediening. Volg daarna de procedure om deze universeel te maken.

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin,

Afstandsbediening universeel maken heb ik reeds 2x gedaan maar dat helpt niet, wel bedankt voor de hulp! M.v.g. Lieve

@Godelieve.van.landeghem  Dus je hebt PX afstandsbediening eerst gereset , dan universeel gemaakt, maar dan heb je maar een beperkt aantal toetsen die je kunt gebruiken om de TV te bedienen en ik weet niet of je ook de remote via bluetooth gekoppeld hebt met je decoder, zie ook deze uitleg hieronder:

 

Reputatie 3
Badge +1

Heb ik gedaan en werkt prima!

Reputatie 3
Badge +1

@Godelieve.van.landeghem en je bent zeker dat je maar kort op de knop drukt want anders duurt het zeker een minuut vooraleer die opgestart is

  • Druk 2 seconden op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de eco-modus te activeren. Je TV Box verbruikt dan slechts 0,5 Wh. Het duurt 1-2 min om je TV Box op te starten.
  • Druk kort op de V7 Proximus afstanbedieening toets-toets om de normale modus te activeren. Je TV Box verbruikt dan 2 Wh en start meteen op.

Als je heel kort drukt en duurt toch veel te lang dan mss eens proberen door de decoder even volledig stroomloos te zetten of zelfs eens te →  resetten.

 

Reageer