Ik heb op 13 mei 2025 een contract afgesloten voor een iPhone 15 Pro en kreeg bij ondertekening te horen dat de levering binnen twee dagen zou plaatsvinden. Dat is niet gebeurd. De app toonde vervolgens een leverdatum van 19 mei, maar de telefoon werd nooit geleverd. Later veranderde het bericht in de app zonder enige uitleg naar "in voorraad".
In die periode heb ik vier keer een winkel bezocht, twee keer contact gehad via chat, en één keer gebeld — zonder enige duidelijke verklaring, behalve dat de telefoon op voorraad zou zijn en werd klaargemaakt voor verzending.
In de winkel bevestigde het personeel de oorspronkelijke leverdatum en voegde deze toe aan mijn klantendossier. Toch wordt mij nu verteld dat de enige optie is om het contract te annuleren en misschien een compensatie te krijgen — zonder enige garantie.
Als trouwe klant die Proximus heeft aanbevolen aan vrienden ben ik zeer teleurgesteld. Ik heb altijd positief gesproken over jullie service, maar deze ervaring laat me achter met het gevoel niet gewaardeerd of gerespecteerd te worden als klant.
Het is inmiddels meer dan twee weken waarin:
Proximus de gemaakte afspraken niet is nagekomen,
Ik misleid ben met foutieve informatie dat het product op voorraad was,
Ik zelf telkens het initiatief moest nemen om opvolging te doen,
En ik ondertussen nog steeds zonder toestel zit, terwijl ik dat dringend nodig heb.
Wat me nog het meest frustreert, is dat zelfs vandaag, toen ik opnieuw fysiek in de winkel stond, er geen oplossing werd geboden. De manager had dit moeten begrijpen en de middelen moeten hebben om het ter plekke op te lossen — niet om me opnieuw weg te sturen in exact dezelfde onduidelijke situatie.
Ik heb ondertussen een formele klacht ingediend, maar stel mijn vraag ook hier:
Is dit echt hoe Proximus klanten behandelt die jullie merk vertrouwen en actief aanbevelen?