Beantwoord

Gevolg internetkwaliteit door stopzetten vaste telefoonlijn

  • 9 September 2022
  • 7 reacties
  • 235 Bekeken

Omdat we onze vaste telefoonlijn zo goed als niet gebruiken, belde ik daarnet naar de klantendienst om te weten wat de minprijs zou zijn bij het stopzetten van onze vaste telefoon. Ik kreeg hierop een duidelijk antwoord. Maar de man aan de telefoon raadde dit ten sterkste af omdat dit de stabiliteit en snelheid van ons internet niet ten goede zou komen. Ik vond dit een vreemde stelling en kan dit moeilijk geloven. Graag had ik hier meer duidelijkheid over. Ter info; we hebben fiber.

icon

Beste antwoord door Martin 9 September 2022, 14:09

Bekijk origineel

7 reacties

hier kun je een samenvatting van gegevens vinden van fiber packs → Contract samenvatting | Proximus

bv fiber pack met Internet + TV (met of zonder mobiel) → CS_Pack_FlexS_NL~2022-07-01-08-10-07~cache.pdf (proximus.be)

Dit is geen antwoord op mijn vraag. Ik wil weten of de kwaliteit van internet minder zou zijn als mijn vaste telefoonlijn wordt geannuleerd. Dit is namelijk wat de proximus medewerker beweerde.

Dat heeft niks met kwaliteit te maken of je nu een vaste lijn hebt of niet. 

Ter bijkomende info flex fiber internet + TV  → Flex-S--INT-TV- (proximus.be) waar ook de internetsnelheden aangegeven worden.

bvb voor flex fiber maar wel vaste lijn is dit Flex--INT-TV-TEL (proximus.be)
→ Flex--INT-TV-TELULT (proximus.be)

Wat je wel hebt is dat bij je flex fiber pack zonder vaste lijn je gratis wifi booster wegvalt indien je die zou hebben.

Ok, dank voor je antwoord. Dat bevestigt mijn vermoeden dat je collega het fout had.

Martin is niet werkzaam bij Proximus, de man van de klantendienst is dus geen collega ;)

Dat weet ik trouwens zelf niet zou hem eerst moeten zien om te weten of hij nog een collega geweest is. :)

Reputatie 2
Badge

“Maar de man aan de telefoon raadde dit ten sterkste af omdat dit de stabiliteit en snelheid van ons internet niet ten goede zou komen”

Blijkbaar goed getraind, maar in de negative zin.

Fiber of geen Fiber, het ene heeft met het andere niets te maken.

Gebruik je je vaste lijn niet of nauwelijks, afmelden !

Heb ik al meer dan 5 jaar geleden zo gedaan. 

Qua besparing valt dit onder de rubriek “low hanging fruits”😉

Reageer