Skip to main content
Vraag

geen internet voor 5 dagen

• December 26, 2025
  • 13 reacties
  • 147 Bekeken

Geen internet, dus geen tv en geen vaste telefonie door de stroomkabel van de modem die kapot is.... Gebeld naar Proximus kabel gaat opgestuurd worden en je zal die krijgen binnen 5 dagen ( dus 5 dagen niets). Of ga naar de Proximus shop voor zo een kabel. Wij hebben besloten om zo een kabel te halen naar zo een shop. Komen daar toe : wij doen dat al een tijd niet meer ....kabels meegeven..... Dus voor niets naar shop geweest. Opnieuw gebeld of er geen snellere oplossing is, ....komt erop neer dat we niet belangrijk genoeg zijn en gaan moeten wachten.... Was ik een advocaat die het internet nodig heeft voor thuiswerk zou de noodoplossing wel lukken. Proximus geeft 0 service, zowel telefonisch als uitvoerend.. . Ik raad iedereen dit af.... Ik betaal dan liever ietje meer voor goeie service dan dit ... NOOIT MEER PROXIMUS!!!!

13 reacties

• Apprentice
  • December 26, 2025

Als je nu met je kapotte stroomkabel naar een electrozaak gaat zullen ze je waarschijnlijk toch kunnen helpen 🤔

• Auteur
  • Apprentice
  • December 26, 2025

Neen, ze hadden geen kabels in de shop en geven ook geen meer mee.....

• Apprentice
  • December 26, 2025

Ik bedoel niet in de shop van proximus, ga gewoon naar eender welke andere electrozaak in je buurt, neem de kapotte kabel mee en koop een andere en het is opgelost toch 🤔

Martin
  • December 26, 2025

hangt ervan af wat je met kapotte stroomkabel bedoelt, wat is er juist kapot, want dat is een kabel met een stekker aan de kant van de internet box en aan de andere kant is dit een spanningsadapter.

NB: hier zal niemand van PX je kunnen verder helpen aangezien die niet meer langskomen tijdens het weekend en ten vroegste pas maandag.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 27, 2025

@Bart19 

Je krijt 0 SERVICE binnen Proximus ze zijn enkel uit op het geld. Beter overstappen is de beste oplossing waar je wel service krijgt. IK raad Proximus ook sterk af.

@rita_061 , en als je dan zo een kabel erin steekt en het gaat kapot zegt Proximus doodleuk had op onze kabel gewacht. Ze dienen dit sneller op te lossen maar ja de klant is maar een nummer niet meer en niet minder. 

Hoe kun je iemand zonder diensten zetten ? ongeacht welke dag en of maand het is. Je betaald voor je diensten en ja er gaat eens wat kapot maar moeten ze het ook oplossen. Het is een SCHANDE op deze manier ! 

• Apprentice
  • December 27, 2025

Opgestaan op kerstmis en geen wifi, geen pelletkachel, geen tv, geen sonos en uiteraard geen playstation en internet! Sorry kids, t wordt een vreemde kerst🥲Gebeld met proximus en een kapotte netwerkbox is de dader, er wordt een nieuwe opgestuurd meneer, maandag komt hij binnen bij U. Daar waren we niet echt mee geholpen maar niks aan te doen , we maken er het beste van. Vrijdagnamiddag toch nog eens teruggebeld naar proximus want misschien kon er een technieker langskomen want de feestdag was tenslotte voorbij. Een andere medewerker dit keer en een technieker sturen was niet mogelijk maar plots was een kapotte voedingskabel de boosdoener volgens haar. Bedankt Proximus😞, nul service!

Martin
  • December 27, 2025

Ter info: ik weet niet welk pack je hebt, maar mss kan dit je al wat uit de nood helpen:

Flex Emergency Internet - Noodoplossing bij een internetstoring | Proximus

@rita_061 , ​@Vpostbode 

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • December 27, 2025

@Bart19 

Je bedoelt dus de voeding?

Dat is gewoon een 12V voeding. Kijk eens hoeveel Ampere die heeft (ik vermoed 2A)

Ik begrijp dat je gefrustreerd bent op Proximus, maar als je nu echt dringend internet nodig hebt kan je toch gemakkelijk aan zo’n voeding geraken 😊.

Je kan ook wachten op Proximus, en klagen, maar dan zit je nog enkele dagen zonder internet 🤔.

Martin
  • December 27, 2025

Als het wel de voeding is natuurlijk, want dit kan een operator volgens mij niet uitmaken of het de voeding zelf is of de internet box. (zie ook wat Vpostbode schrijft: “plots was het de voedingskabel...)

• Auteur
  • Apprentice
  • December 28, 2025

Bij Telenet heb je de dag erop hulp, hebben techniekers voor nood-oplossingen. En wanneer er een kabel kapot is of iets anders hebben ze die altijd liggen in een telenetshop. Dat is het verschil....Zeer groot verschil als je het mij vraagt.... En prijs is dezelfde.....zoals ik al eerder zei....Nooit komt Proximus nog in huis.....

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 28, 2025

@Bart19 

Had de vraag gesteld wanneer ze konden komen installeren vanuit Telenet en raad eens …? MORGEN al ….. 

Ze bieden beter service dat klopt dus zou eens navragen daar voor een installatie. 

Ik raad ook sterk af dat ze Proximus nemen ik heb al komende week 8 weken !! problemen en ze lossen het niet op. 

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 29, 2025

@Bart19 Het is niet fijn om te horen dat je zolang op materiaal van Proximus moet wachten. Echter, dit komt doordat het kerst en nieuwjaar is en dit dus ook uitzonderlijke weken zijn. 

In de meeste gevallen wordt opgestuurd materiaal 1 à 2 werkdagen na contact met Proximus geleverd. 

• Auteur
  • Apprentice
  • December 29, 2025

Het is Telenet geworden, blijkbaar als men niet weet wat het is , is het de voedingskabel. En als het zo is, zouden ze dit gewoon in de shops moeten liggen hebben. Is voor beide kanten het simpelste. Jullie hebben geen kosten om de kabel op te sturen, en de klant heeft direct de kabel ( en dus direct terug internet).