Ik heb nog een vaste telefoonlijn met 1 vast toestel, 2 draadloze telefoons, 1 antwoordapparaat, allemaal aangekocht in proximus /Belgacom shop en niet ergens anders zoals ze bij de klantendienst denken of dachten. De draadloze zijn twist 302 en 304,vast toestel maestro 20....antwoordapparaat bolero. In het verleden is het altijd zo geweest bij het veranderen van zomer en wintertijd in beide richtingen het uur nog maar juist was verspringen en de toestellen die ik hier boven noem deze automatisch juist stonden wat het uur betreft en dit na de eerste ontvangen oproep. Dit weekend lukt dit echter niet. Ik heb reeds 7 of 8 keer de toestellen handmatig ingesteld op het winteruur maar bij een binnenkomende oproep staat de klok van alle toestellen opnieuw op de zomertijdvolgens de klantendienst dien ik met de toestellen naar een shop te gaaner is echter niets fout met de toestellen. Ik denk eerder dat de fout bij proximus zit dat deze iets vergeten zijn aan te passen in de centrale zodat deze op wintertijd ingesteld staat en deze dat doorgeeft bij een oproep. Als ik mij naar een shop begeef weet ik bijna zeker dat ze daar het probleem niet kunnen verhelpen, bovendien ben ik minder mobiel en geraak ik daar zo maar niet, de klantenservice heeft de handleiding van de toestellen gestuurd per mail, ik heb deze echter ook(zat bij de aanleg bij ieder toestel bij de aankoop van de toestellen) ik heb 3 keer gebeld met de klantendienst maar die blijven erbij dat het aan de toestellen ligt. Iemand hier in het forum die dit ook voor heeft of mij kan helpen? Alvast bedankt.
Ik heb nog een vaste telefoonlijn met 1 vast toestel, 2 draadloze telefoons, 1 antwoordapparaat, allemaal aangekocht in proximus /Belgacom shop en niet ergens anders zoals ze bij de klantendienst denken of dachten. De draadloze zijn twist 302 en 304,vast toestel maestro 20....antwoordapparaat bolero. In het verleden is het altijd zo geweest bij het veranderen van zomer en wintertijd in beide richtingen het uur nog maar juist was verspringen en de toestellen die ik hier boven noem deze automatisch juist stonden wat het uur betreft en dit na de eerste ontvangen oproep. Dit weekend lukt dit echter niet. Ik heb reeds 7 of 8 keer de toestellen handmatig ingesteld op het winteruur maar bij een binnenkomende oproep staat de klok van alle toestellen opnieuw op de zomertijdvolgens de klantendienst dien ik met de toestellen naar een shop te gaaner is echter niets fout met de toestellen. Ik denk eerder dat de fout bij proximus zit dat deze iets vergeten zijn aan te passen in de centrale zodat deze op wintertijd ingesteld staat en deze dat doorgeeft bij een oproep. Als ik mij naar een shop begeef weet ik bijna zeker dat ze daar het probleem niet kunnen verhelpen, bovendien ben ik minder mobiel en geraak ik daar zo maar niet, de klantenservice heeft de handleiding van de toestellen gestuurd per mail, ik heb deze echter ook(zat bij de aanleg bij ieder toestel bij de aankoop van de toestellen) ik heb 3 keer gebeld met de klantendienst maar die blijven erbij dat het aan de toestellen ligt. Iemand hier in het forum die dit ook voor heeft of mij kan helpen? Alvast bedankt.
Je hebt gelijk. Hier staat de klok van mijn vastelijntoestel ook nog op zomeruur.
Na een extern gesprek nog steeds . Dit ligt volgens mij aan centrale proximus en niet aan je toestel.
Even afwachten of proximus er iets aan doet.
Mvg
Artie
In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum:
Ik zie niet in op welke wijze Proximus (of een andere telecomoperator) op een analoge (vaste) lijn datum/tijd info zou kunnen doorsturen naar analoge (vaste) telefoontoestellen
Zijn bv. de in de Dect (en Bolero) aanwezige batterrijen nog ok?
Proximus biedt een grote keuze aan vaste telefoons voor elke behoefte. | Proximus
=
de instellingen en aanpassingen van datum/tijd dienen op deze analoge (vaste) toestellen zelf te worden doorgevoerd (met bevestiging/bewaren/….)
Neen, de tijd wordt na de eerste externe binnenkomende call gelijkgeschakeld.
Mvg
Artie
Dan zal mijn toestel dit niet ondersteunen waarschijnlijk. Ik wist zelf niet dat dit mogelijk was op een gewone analoge telefoonlijn!
enkel mogelijk op voorwaarde dat de optie slimme diensten geactiveerd is (nummerweergave via FSK)
indien de auteur dit onderschreven heeft is er inderdaad een foutieve instelling op niveau van het Proximus (backbone) netwerk
Ik heb inderdaad geen slimme diensten, vandaar dat mijn telefoon zo dom is
TBI: FSK, Dit betekent dat er twee verschillende frequenties zijn, en door te schakelen tussen deze frequenties kan een 0 of een 1 (digitale informatie) worden verzonden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.