- De (6-polige) filter op de NTP aansluitdoos verwijderen.
- een telefoontoestel aansluiten op één van de twee RJ11 telefoonpoorten op de NTP
en zo eens proberen of het lukt.
-Blauwe kabel dsl.
-witte kabel gaat naar telefoon.
Deze adapters zitten op een normale 5 polige telefoonstekker waarvan de rode en de blauwe draad aangesloten is op de linker 2 pinnen.
Ik weet niet wat ik juist moet doen om te testen zoals je beschrijft.
Kan je met deze foto wat meer uitleg geven indien mogelijk.
Dank u.
Dus deze test die ik beschreven heb geldt natuurlijk alleen als je ntp2007 aansluiting hebt en kwam er eigenlijk op neer dt je direct de telfoon zou aansluiten op de onderst NIKO aansluitdoos die je hebt.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Ik heb een identieke situatie. Wel dsl. Geen kiestoon meer. Als ik mijn eigen nummer bel, ga ik ditect naar voicemail. Er is niets veranderd aan de bekabeling. De mevrouw van de storingen raadde mij aan om mijn toestel te vervangen. Mijn nieuw gekocht toestel werkt ook niet. Iemand een idee ?
Je mag a klantnummer even toevoegen op je profiel, dan kijken we dit eens na.
Geert
Bij mijn grootvader eveneens zelfde situatie. Wel DSL (bbox 3), geen kiestoon meer. Steeds bezettoon bij het bellen en hij kan zelfs geen telefoon meer ontvangen. De bedrading van de vaste lijn is niet gewijzigd. Getest met een nieuw toestel en zelfde als bij het oude toestel. Eveneens geprobeerd om de andere poorten voor telefoon te gebruiken en ook geen wijziging. Wat kan ik nog doen? Kan u mij en mijn grootvader helpen aub ?
is het een klassiek TF lijn of een voiplijn dus telefon aangesloten op de bbox
dan kun je de bbox eens herstarten door 10 sec de spanning te onderbreken.
anders zal het wachten zijn tot een prox medewerker langskomt waarschijnlijk pas morgen...
Hallo Martin, is een klassiek TF lijn.
Dan zal iemand van Pro⌘ zelf dit morgen moeten eens verder onderzoeken als ze hier terug langskomen.
Dan kunnen we de lijn eens natesten en indien nodig een technieker terplaatse sturen.
Hallo YorickP, ik vond het veld ‘opmerkingen” niet direct. Het staat onder telefoonnummer in mijn profiel.
Hallo YorickP, ik vond het veld ‘opmerkingen” niet direct. Het staat onder telefoonnummer in mijn profiel.
hi, kan je een aantal vookeursdatum doorgeven ?
dan kijken we om iemand langs te sturen
Yorick bedoelde het veld “Ticket”
zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen :
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat ⌘-medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.
Beste,
Ik heb net hetzelfde probleem sinds enkele weken. Dus geen kiestoon op mijn vaste lijn, terwijl alle andere diensten wel werken (internet en tv). Ik heb ondertussen ook een nieuwe telefoon gekocht, omdat ik dacht dat hier het probleem lag. Maar dit heeft niets opgelost.
Ik heb beide telefoons ook al rechtstreeks getest op de andere poorten van de telefoon.
Is het mogelijk om mijn vaste lijn te testen of om een technieker langs te sturen?
je zegt op andere poorten van de telefoon, je bedoelt toch niet dat je telefoon aangesloten is aan een Telefoon poort van je bbox modem/router , want in dit geval zou je de bbox eens zonder spanning kunnen zetten voor 5 seconden en terug laten opstarten.
Maar als het om een gewone vaste analoge telefoonlijn aansluiting gaat in plaats van een Voip lijn dan zal je moeten wachten tot maandag voor hulp van iemand van proximus zelf want in het weekend komen die hier niet langs anders kun je tijdens het weekend wel bellen naar de helpdesk 0800 22 800
Je telefoonaansluiting controleren → De aansluiting van je telefoontoestellen en vaste lijn controleren | Proximus
Kan u aub in uw profiel ook nog een GSM-nr toevoegen zodat onze technieker u daarop kan verwittigen dat hij onderweg is ?
Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.