Vraag

Wel DSL plots geen vaste telefoon meer (geen kiestoon)


Ik heb wel dsl maar vaste telefoon werkt plots niet meer. Kan dit iets in de centrale zijn van proximus ? Aan de bekabeling is er niets veranderd. Als ik naar het vast nummer bel hoor ik wel dat hij over gaat maar uiteraard niets op het vast toestel. Ik heb het getest met een andere telefoon en hiet het zelfde dus het is niet dan mijn vast toestel kapot is. Ik had al gebeld naar de helpdesk van proximus en daar zeggen ze dat alles ok is. Nu als er iets zou zijn met mijn bekabeling zou ik dan toch ook geen DSL hebben (internet ,tv). Mijn telefoon is aangesloten op een gewone contactdoos (heb nog bbox2).

19 reacties

Ter info: je zou als bijkomende test het volgende kunnen proberen:
- De (6-polige) filter op de NTP aansluitdoos verwijderen.
- een telefoontoestel aansluiten op één van de twee RJ11 telefoonpoorten op de NTP
en zo eens proberen of het lukt.
Mijn aansluiting is als volgt:



-Blauwe kabel dsl.
-witte kabel gaat naar telefoon.

Deze adapters zitten op een normale 5 polige telefoonstekker waarvan de rode en de blauwe draad aangesloten is op de linker 2 pinnen.

Ik weet niet wat ik juist moet doen om te testen zoals je beschrijft.
Kan je met deze foto wat meer uitleg geven indien mogelijk.

Dank u.
Je hebt inderdaad geen NTP2007 als intro staan met daarboven op de TF2007 vdsl filter die je wel hebt, is bij u de bovenste waar het blauwe dsl kabeltje aangesloten is.
Dus deze test die ik beschreven heb geldt natuurlijk alleen als je ntp2007 aansluiting hebt en kwam er eigenlijk op neer dt je direct de telfoon zou aansluiten op de onderst NIKO aansluitdoos die je hebt.
Reputatie 7
Badge +4
Ken je me via PB je telefoon- of klantennummer doorgeven ? Dan kan ik je lijn eens nakijken. Als je getest hebt met het andere toestel, heb je dat dan met een andere kabel dan die witte aangesloten, rechtstreeks in die stekker waar 'tel' op staat ? Er zijn ook 2 tel-aanslutingen naast elkaar op die stekker, eventueel kan je de andere eens proberen



https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Ik heb een identieke situatie. Wel dsl. Geen kiestoon meer. Als ik mijn eigen nummer bel, ga ik ditect naar voicemail. Er is niets veranderd aan de bekabeling. De mevrouw van de storingen raadde mij aan om mijn toestel te vervangen. Mijn nieuw gekocht toestel werkt ook niet. Iemand een idee ?

Reputatie 7
Badge +3

@Christophe920366 

 

Je mag a klantnummer even toevoegen op je profiel, dan kijken we dit eens na.

 

Geert

Bij mijn grootvader eveneens zelfde situatie. Wel DSL (bbox 3), geen kiestoon meer. Steeds bezettoon bij het bellen en hij kan zelfs geen telefoon meer ontvangen. De bedrading van de vaste lijn is niet gewijzigd. Getest met een nieuw toestel en zelfde als bij het oude toestel. Eveneens geprobeerd om de andere poorten voor telefoon te gebruiken en ook geen wijziging. Wat kan ik nog doen? Kan u mij en mijn grootvader helpen aub ?

is het een klassiek TF lijn of een voiplijn dus telefon aangesloten op de bbox 

dan kun je de bbox eens herstarten door 10 sec de spanning te onderbreken.

anders zal het wachten zijn tot een prox medewerker langskomt waarschijnlijk pas morgen...

Hallo Martin, is een klassiek TF lijn.

Dan zal iemand van Pro⌘ zelf dit morgen moeten eens verder onderzoeken als ze hier terug langskomen.

Reputatie 6
Badge +3

@wendy smeets  kan u in uw forumprofiel het telefoonnummer van u grootvader toevoegen onder het veld ‘Opmerkingen’?

Dan kunnen we de lijn eens natesten en indien nodig een technieker terplaatse sturen.

Hallo YorickP,  ik vond het veld ‘opmerkingen” niet direct. Het staat onder telefoonnummer in mijn profiel.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hallo YorickP,  ik vond het veld ‘opmerkingen” niet direct. Het staat onder telefoonnummer in mijn profiel.

 


hi, kan je een aantal vookeursdatum doorgeven ?
dan kijken we om iemand langs te sturen

Yorick bedoelde het veld “Ticket”

zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : 

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat ⌘-medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.

@jonathandr  3/12 of 4/12 lukt voor hem. Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@wendy smeets  Er zal deze namiddag een technieker ter plaatse komen om dit na te kijken.

Beste,

 

Ik heb net hetzelfde probleem sinds enkele weken. Dus geen kiestoon op mijn vaste lijn, terwijl alle andere diensten wel werken (internet en tv). Ik heb ondertussen ook een nieuwe telefoon gekocht, omdat ik dacht dat hier het probleem lag. Maar dit heeft niets opgelost.

Ik heb beide telefoons ook al rechtstreeks getest op de andere poorten van de telefoon.

Is het mogelijk om mijn vaste lijn te testen of om een technieker langs te sturen?

 

 

je zegt op andere poorten van de telefoon, je bedoelt toch niet dat je telefoon aangesloten is aan een Telefoon poort van je  bbox modem/router , want in dit geval zou je de bbox eens zonder spanning kunnen zetten voor 5 seconden en terug laten opstarten.

Maar als het om een gewone vaste analoge telefoonlijn aansluiting gaat in plaats van een Voip lijn dan zal je moeten wachten tot maandag voor hulp van iemand van proximus zelf want in het weekend komen die hier niet langs anders kun je tijdens het weekend wel bellen naar de helpdesk 0800 22 800

Je telefoonaansluiting controleren → De aansluiting van je telefoontoestellen en vaste lijn controleren | Proximus

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@TomH Er is inderdaad een probleem op uw lijn waarvoor ik een technieker ter plaatse zal moeten sturen. Ik heb een afspraak geboekt op woe 13/1 tussen 8 en 12.30. Als dit niet past kan u dit aanpassen via MyProximus of telefonisch via 080022800.

Kan u aub in uw profiel ook nog een GSM-nr toevoegen zodat onze technieker u daarop kan verwittigen dat hij onderweg is ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reageer