Vraag

Weergave nummer eigen vaste lijn

  • 20 October 2023
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Ik heb een vraag over de weergave van mijn eigen telefoonnummer. Het nummer van mijn vaste lijn is niet opgenomen in de centrale database (het was vroeger een privénummer) maar tegenwoordig wordt mijn nummer wel weergegeven als ik telefoneer. Kan ik de weergave van mijn eigen nummer blokkeren? Zo ja, kan dit als ik geabonneerd ben op slimme diensten?


3 reacties

Reputatie 5
Badge +2

@YoDeManne Kan je in je forumprofiel je klantennummer of lijnnummer toevoegen zodat we dit kunnen nakijken voor je.

TBI: In je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens invullen(indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een verdere reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum (vanaf maandag)

Voor zover mij bekend:

zijn alle nummers aanwezig in de centrale database (crdc), maar is het nog steeds perfect mogelijk een geheim/privé nummer te bekomen (= een nr dat niet opgenomen wordt in de telefoongids of waarva het bestaan niet kenbaar gemaakt wordt via 1x07/nationale inlichtingen)

is een abonnement op de optie slimme diensten niet vereist om wanneer u zelf naar iemand belt uw oproepnummer permanent of tijdelijk per oproep te verbergen cfr werkwijze vermeld op de Proximus website hieronder

Anoniem bellen met je gsm of vaste lijn | Proximus

een abonnement op de optie slimme diensten is daarentegen wel nodig (voor residentiële klanten) om zelf op uw toestel het oproepnummer (of de naam) van de persoon die u belt te kunnen zien 

smart-services.pdf~2019-01-03-11-12-02~cache.PDF (proximus.be)

 

Reageer