Vraag

Telefoon/Internet VOIP kabel beschadigd bij graafwerken aanleg fiber

  • 4 May 2023
  • 10 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 1

Gisterochtend is Proximus begonnen om fiberkabels te leggen in de straat bij mijn moeder. Omstreeks 10u had ze plots geen telefoon meer, viel het internet regelmatig uit en heel onstabiel (Proximus TV beeld bevriest en happert continu).
Proximus gebeld; er ging gisteren een technieker langskomen, maar niemand gezien. Teruggebeld, blijkbaar had Proximus de afspraak niet goed ingeboekt in de computer. Nieuwe afspraak gemaakt. Deze ochtend is een technieker gekomen, en het probleem is buiten. Even in de put van de graafwerken gaan kijken, en inderdaad, onze telefoon/internet kabel is beschadigd door de graafwerken van Proximus.

 

Kan gebeuren, maar zoiets moet wel snel opgelost kunnen worden. Men heeft nu een nieuwe afspraak ingepland, maar dat is slechts op 17/5, maw mijn moeder moet 2 weken wachten op herstel van de kabel. Dit kan niet dat dit zolang duurt, en zij 2 weken zonder telefoon zit en maar heel gebrekkig internet/TV heeft. Deze ochtend teruggebeld naar Proximus om aan te dringen om de afspraak te vervroegen. Men “zou” mij terugbellen, nog niets gehoord. Bovendien is er een personenalarm verbonden via de telefoon, dit werkt natuurlijk ook niet.

Beste Proximus, gelieve deze afspraak te vervroegen en jullie schade zo snel mogelijk te herstellen, en hoe worden wij vergoed voor de schade (geen telefoon en zeer slecht internet en Proximus TV) + geen personenalarm mogelijk (ook abonnement) ?
 


10 reacties

@Els VO

Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden, in dit geval de gegevens van je moeder haar aansluiting klantnummer enz….), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 1

Martin, dit staat er al allemaal in in het ticket-veld, ik ben het intussen al gewend om Proximus problemen te rapporteren

Reputatie 1

@HadewychT Hadewych (of andere Proximus medewerker), is er iets waar je hier bij kan helpen ? Proximus belt mij niet terug zoals deze ochtend beloofd. Intussen heeft mijn moeder geen noodalarm bij medische nood vermits de telefoonlijn niet werkt. 

Reputatie 7
Badge +4

@Els VO Ik zie dat er inderdaad al laswerken bezig zijn waarbij meerdere klanten betrokken zijn. Onze lassers doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen. De werken zullen ten laatste op 9/5 gedaan zijn. Het kan wel zijn dat haar kabel sneller hersteld is. Onze excuses voor de hinder. 

Jammer genoeg kan ik geen voorlopige oplossing aanbieden om het personenalarm toch te doen werken. Heeft ze eventueel een GSM-toestel dat ze bij zich kan houden als tijdelijke vervanging van het personenalarm ? Niet ideaal, maar met een voorgeprogrammeerd nr kan ze makkelijk iemand bereiken in geval van nood.

Reputatie 1

@HadewychT inderdaad, er lijkt nog een 2e plaats te zijn waar er een kabel stuk getrokken is bij de graafwerken. Deze ochtend kreeg ik nog een sms van Proximus dat er meerdere mensen in de straat een probleem hadden, en dat lassers op 17/5 kwamen om alle problemen in de buurt op te lossen, en werd onze afspraak op 17/5 geannuleerd. Doch iets voor de middag vandaag zijn er plots 2 (heel vriendelijke) lassers gekomen voor het probleem, en onze kabel naar onze garage die geplet was, is gelast. Doch hebben wij nog steeds geen telefoon en totaal geen internet en TV. Blijkbaar is er nog ergens anders een kabel stuk maar de lassers wisten niet waar. Het probleem is er dus nog, maar blijkbaar is er inderdaad dan toch wat prio achter gestoken

Reputatie 5
Badge +2

@Els VO Wel goed om te horen dat al 1 van de kabelbreuken hersteld is.

Reputatie 1

@Michael V @HadewychT Er is nog steeds geen connectie (geen telefoon, geen internet, geen TV).

Deze ochtend is er weer een technieker langsgekomen, om terug te besluiten dat het probleem van de kabel buiten is. Hij ging het terug doorgeven. Hopelijk wordt het snel opgelost, wij zijn nu al 8 dagen zonder Proximus connectie

Reputatie 5
Badge +2

@Els VO Ik zie dat het is doorgegeven aan de lassers maar ik zie daar nog geen datum op staan wanneer de werken zouden uitgevoerd worden.

Reputatie 1

@Michael V @HadewychT gisteren zijn ze weerom komen graven, tegen de avond hadden ze eindelijk de 2e kabelbreuk gevonden.
Deze ochtend zijn ze de kabel komen lassen.
Doch daarna hadden we nog geen internet en geen TV, en kon er niet naar ons gebeld worden. Wij konden wel bellen, maar blijkbaar met het telefoonnummer van het bezinestation net verderop. Er waren dus kabels gemixt

 

Reputatie 1

@Michael V  @HadewychT  Ik heb dit opnieuw gemeld, en eindelijk is het nu intussen in orde.
Dat is 10 dagen zonder telefoon, internet en TV … en er veel tijd in gestoken. Ik hoop dat Proximus met een aanvaardbare compensatie hiervoor komt. 

Reageer