Skip to main content

Een vraag die al vele malen opnieuw gesteld is maar nog steeds geen duidelijk antwoord op gegeven is:

waar vind ik de juiste VoIP authentificatie settings?

mijn telefoon is geconnecteerd op mijn eigen lan netwerk via een eigen router (unifi USG-3P) die gebridged staat op de bbox4 welke verbonden is met de fiber-to-utp converter.

Ik heb een Yealink telefoon die een intern ip adres heeft.

De gegevens die ik nodig heb zijn:

- register name: ? (u922xxxx)
- login: ? (HGW_0922xxxx)
- password: ? (pwd dat ik instelde via myproximus)
- sip server: ims.belgacom.be

Mijn Yealink zegt:

  • Register status:  “Registered”
  • wanneer ik oproep maak: “Forbidden

Heeft iemand met een gelijkaardig probleem dit kunnen oplossen, zo ja, zijn mijn register name en login correct gebruikt?
Moet ik nog een andere setting juist zetten?
Zijn de vlan settings van belang voor VoIP?

Alvast bedankt

 

edit moderator : privégegevens verwijderd

Ik heb de instructies uit deze topic gevolgd met als resultaat dat mijn telefoonnummer correct geregistreerd wordt. Helaas bij een oproep ook de credentials fout. Ik vermoed dat het wachtwoord eens gereset moet worden, maar geen idee hoe dat kan.


Ondertussen werkt het correct met de instructies uit de vernoemde topic.


We geven geen gegevens door voor VOIP owv het mogelijke misbruik. Onze modems worden automatisch ingesteld op de moment dat zij op ons netwerk aangesloten worden. Het is best van je toestellen op onze B-box aan te sluiten. Privétoestellen worden door ons niet ondersteund. 

De enige info die ik u kan geven is deze (maar zonder verdere ondersteuning) : 

  • In het veld « Telephone No » moet u het VoIP-nr invullen volgens het formaat : +3233214567
  • In het veld « Username » moet u de username invullen volgens het formaat : HGW_033214567@ims.belgacom.be
  • In het veld « Password » moet u het paswoord invullen
  • In het veld « Domain » vult u in ims.belgacom.be
  • In het veld « Outbound Proxy Server » vult u in ims.belgacom.be
  • De velden « Transport » en « Outbound Proxy Port » laat u gewoon zoals ze zijn

Ik heb eveneens mijn SIP-wachtwoord nodig of ik kan niet verder. Kan iemand me dit bezorgen of vertellen hoe ik eraan geraak? Privébericht hier kan, me telefonisch opbellen, mail, whatever. Zelf Proximus Support contacteren faalt volledig: na vele, vele uren en massa’s support medewerkers heb ik nog niemand tegengekomen die zelfs nog maar enigszins notie heeft van dit onderwerp :-(

Alvast bedankt!


We geven geen gegevens door voor VOIP owv het mogelijke misbruik. Onze modems worden automatisch ingesteld op de moment dat zij op ons netwerk aangesloten worden.

 

Uiteraard dient Proximus u het betrokken Proximus VoIP paswoord te bezorgen

bv. cfr Fr forum

Téléphonie Fixe : Voip + Analogique | Proximus Forum

Identifiants VOIP 3CX | Proximus Forum

HGW4 VOIP via connexion Ethernet sur Gigaset C610IP | Proximus Forum

 

= mocht het werkelijk nodig zijn, doe beroep op de ombudsdienst telecom op het probleem uit de wereld te helpen (hou wel rekening met een doorlooptijd van +/- 3 weken u -ombudsman - proximus - ombudsman - u) 

Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator (ombudsmantelecom.be)

 

 

 


Hallo,

Intussen heb ik mijn SIP-wachtwoord gekregen en is de SIP-verbinding toegevoegd aan mijn basisstation (Gigaset IP BASE) Echter, de status van de SIP-verbinding is nog steeds "Niet geregistreerd" (intussen toch al een tijdje..., dus wachten helpt niet; basisstation is trouwens ook al es herstart). Er schort dus nog iets. Is de volgende info correct?

Authentication name + user name: HGW_NUMMER (HGW_NUMMER@ims.belgacom.be geeft fouten) (met NUMMER mijn vast landlijnnr. 09xxxxxxx)
Nummer: 09xxxxxxx (of moet dit +329xxxxxxx of 9xxxxxxx zijn???)
ICE SUPPORT: nee
“directe media”: nee
domain: ims.belgacom.be
proxy server: ims.belgacom.be
proxy server port: 5060
registration server: ims.belgacom.be
registration server port: 5060
registration refresh timer: 180
outgoing proxy mode: never
 
Is het belangrijk dat mijn vaste lijn nu VOIP i.p.v. analoog (Proximus heeft dit veranderd)? Moet dit terug analoog worden?
(Ik heb 2 e-mails ontvangen waarin vermeld staat dat deze producten zijn toegevoegd: “Phone Line (IP)” (en “Phone Line” verwijderd) en “Restriction Premium service VoIP (090)”)

Ik heb een Internet Box (HGW4).

Bedankt!


In verband met je VOIP lijn: het enigste verschil is dat vroeger je lijn ook in voip gebeurde tot aan de straatkast en dan omgezet werd in analoog om op je koperlijn te zetten, nu is het voip tot bij u in je Bbox4, dus moet je lijn moet niet terug analoog worden.


Bedankt voor de info, @Martin !

 

Is er trouwens een Proximus moderator/medewerker die de account voor mijn vaste telefoon van mijn Internet Box (HGW4) kan halen, zodat mijn Gigaset IP BASE base station via SIP zich kan registreren bij ims.belgacom.be?

Alvast bedankt!


  

Aan de PX-moderatoren

Dit oude topic wordt naar boven gehaald door @Padre Pedro.
Hij heeft recentelijk een topic gestart omtrent dezelfde problematiek.

 


SIP/VOIP over IP op andere toestellen dan Proximus bBox eigen (analoge) poorten op de bBox is niets dan ellende. Ben daar nu al twee jaar mee bezig. De oorzaak is bekend bij Proximus. De SIP/VOIP profilering is het echte probleem. SIP connectie aanvragen moeten komen van binnen het eigen netwerk geregistreerde appliances zoals de bBox. Andere aanvragen (ook via publiek IP) worden niet toegelaten en kunnen zelfs leiden tot blokkade van je account.


Onze line is inmiddels wel geregistreerd, maar we kunnen niet bellen of gebeld worden. We begrijpen uit de topics dat we een sip wachtwoord nodig hebben, Proximus geeft aan hier niets van af te weten. We worden ook niet terug gebeld door ze. Alle tips zijn welkom.


De Proximus klantenservice is de enige welke u kan voorzien van account en wachtwoord van de SIP connectie. Volgens beslissingen van het BIPT dienen de specificaties uiterlijk op 1/5/2024 ter beschikking te zijn. Daar horen uiteraard ook credentials (wachtwoord) bij.

Zie de website

Proximus:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_own_device/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-eigen-uitrusting-gebruiken.html


Reageer