Skip to main content

Hallo, Ik heb nog enkele vraagjes om een vaste telefoon door te verbinden met een gsm (ik heb Slimme diensten) want voorlopig lukt het niet

1/ Moet ik het gsm nummer volledig invullen met 0032 erbij?

2/ Ik breng alles in op mijn draagbare telefoon *61*gsm nummer# en dan, druk ik dan op de bel toets en wat zou er dan moeten gebeuren?

M.V.G.Erik

@Godelieve.van.landeghem Ik heb de slimme diensten eens volledig van je lijn verwijdered en terug geactiveerd. Kan je nog eens testen ? 

Om een doorschakeling te kunnen activeren moet je toestel wel ingesteld staan op ‘DTMF’. Dit is een specifieke toon die u te horen krijgt bij het intoetsen van uw cijfers. Dit is ook nodig om een keuze te maken op een keuzebandje als u ons belt vb. Als dat ook niet lukt staat uw toestel niet correct ingesteld en zal u dat moeten aanpassen. Standaard staan de recente toestellen daar wel op ingesteld. In de handleiding zal dit normaalgezien vermeld zijn als ‘DTMF’. 


Nog steeds geen resultaat, heb met een andere gsm meer dan 1 min. gebeld naar de vaste telefoon maar er wordt niet doorverbonden, vaste telefoon staat op *toon* ingesteld (puls is ook beschikbaar) maar ik denk wel dat hij juist staat want ik heb toch al verschillende malen het antwoordapparaat gebruikt (dat nu gedeactiveerd is) en ingesteld alsook in het verleden al verschillende malen contact gehad met Proximus via deze telefoon. Kan het iets te maken hebben met de *flash* instelling? die kan ingesteld worden op lang, normaal of kort?


@Godelieve.van.landeghem Heb je eerst zelf de doorschakeling proberen te plaatsen ? Die had ik nog niet geactiveerd. Dat heb ik nu wel gedaan, dus na een 6-7 beltonen zou je toch op de gsm moeten uitkomen. Vermits je de keuzes kon maken op je voicemail staat je toestel inderdaad juist ingesteld om dit zelf te moeten kunnen doen.Ik stuur dit sowieso ook even door voor nazicht. Je zal telefonisch gecontacteerd worden


Beste, Ik heb al enkele malen telefoon gehad op mijn gsm (misschien lukt de doorverbinding dan toch nu?)  maar wel met een privénummer en die neem ik niet op, al slechte ervaring meer gehad in het verleden, wij zijn vanavond terug thuis en dan probeer ik het even uit, ik hoop dat het deze keer lukt en inderdaad ik heb zelf eerst geprobeerd om de doorverbinding te starten dat lukte dus duidelijk niet.

M.v.g. Godelieve-Erik


Beste mensen,

Oefffff, het is gelukt! Verbaasd maar natuurlijk wel heel tevreden dat zoveel mensen hebben gereageerd en tenslotte het probleem hebben opgelost, Jammer dat wij niet weten wat de oorzaak was dat het ons niet lukte maar het voornaamste is natuurlijk dat het opgelost is. :thumbsup:

Nogmaals onze dank hiervoor en bij deze wensen wij U allen prettige feestdagen en een gelukkig maar vooral gezond 2021!

P.S. Ik had nog een sms ontvangen met de boodschap om terug te bellen om het op te lossen maar dat was voor ik wist dat het oké was dus ik veronderstel niet dat ik dan nog moet bellen.

M.v.g. Godelieve & Erik