contact opnemen en ongewenste telefoontjes

  • 5 September 2020
  • 9 reacties
  • 790 Bekeken

Beste,

Blij dat ik eindelijk er in slaag een schriftelijke vraag te stellen. Wat een lijdensweg !

Ik ben vandaag 3 x gebeld op ons vaste tel nr 05380****. Wat mij betreft bizatte telefoontjes. De eerste keer was ik te laat. De 2e keer heb ik de oproep beantwoord, werd ik in het Engels aangesproken ivm Windows. Ik heb het gesprek afgesloten. Een 3e oproep heb ik beantwoord met het dreigement de politie te bellen. Voorlopig zijn de telefoontjes gestopt. Dien/kan ik verder iets ondernemen?

Mvg Jurgen Vervecken


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Neen dit zijn “phishing telefoontjes” eventueel

CCB informeren (maar het dweilen met de kraan open)

niet opnemen voor onbekende (al dan niet buitenlandse) nummers

https://radio2.be/de-inspecteur/telefoon-van-microsoft-ophangen-hackers-aan-de-lijn

 

ik krijg al jaren lang van die telefoontjes op mijn vaste lijn en heb ik al van alles ondernomen maar het stopt gewoon weg niet na een tijd stopt dit wel vanzelf maar na een tijd krijg je er weer binnen , nu onlangs op mijn gsm maar daar had ik geluk het nummer veranderde niet iedere keer zodat ik hem kon blokkeren op mijn gsm zelf, maar het is over het algemeen niet zo simpel om die te blokkeren want die nummers veranderen ze iedere keer  en op mijn gsm blokkeer ik soms nummers maar dan komen er sms’en door het is een straat je zonder einde en dan heb ik soms maanden aan stuk geen van die vervelende nummers …..

Reputatie 6
Badge +2

Ik denk dat zowat iedereen dat al eens krijgt. Toen dat geval van Windows belde zei ik dat ik Linux had en weg was hij. Mijn systeem is : ik neem enkel de telefoon op als de nummer in mijn toestel zit. Voor de andere bellers laat ik het antwoordapparaat afgaan. Na een tijdje stopt her, maar het kan weer herbeginnen. U niets van aantrekken. Nooit geen pincode 

, paswoorden, …. geven. Mijn mooiste kwam uit een notariskantoor uit Nigeria, waar ik veel geld had geërfd. De notaris kon dat overschrijven maar moest eerst 5000€ krijgen om de administratie te doen. Wie daarin nog trapt is wel heel naïef.

En het zijn er niet altijd van Microsoft die u lastig vallen, onlangs nog belde mij iemand op die ik kende en de verbinding was slecht , daarom zei hij ik ga even neerleggen en je direct terug opbellen mss is het dan beter verbinding, en inderdaad de bel ringkelt en ik neem direct op maar het was toch wel die nummer zeker die mij al een week lang lastig viel en hij vroeg of er een vrouw in huis was van tussen de 30 en 60 jaar ! !!
Maar zoals je zegt ik neem ook niet meer op als het een nummer is die ik niet ken. 

Reputatie 6
Badge +2

Uw vriendin was aan het controleren misschien ?

:smiley:

in ieder geval ze zal niet meer kunnen controleren want het is dit nummer dat ik op mijn gsm geblokkeerd heb.

Reputatie 6
Badge +2

Die gasten veranderen wel heel veel van nummer, en van naam. Ik denk dat een nummer blokkeren eigenlijk weinig nut heeft. Maar proberen kost niets.

Het is mij inderdaad nog niet gelukt om ze allemaal te kunnen blokkeren, was het inderdaad maar zo simpel!

Reputatie 7
Badge +3

Zoals velen onder jullie krijg ik deze oproepen van Windows of Microsoft helaas ook. Spijtiggenoeg valt hier niet veel aan te doen. Zeker niet ingaan op hetgeen ze zeggen en de oproep verbreken is het beste wat je kan doen. Groetjes, Antonella

Reageer