Vraag

Barslechte kwaliteit vaste lijn

  • 31 July 2023
  • 0 reacties
  • 116 Bekeken

Reeds lange tijd kampen mijn schoonouders met gekraak en geruis op hun vaste telefoonlijn. Ook de tv haperde regelmatig maar dit is uiteindelijk verholpen door plaatsen internet booster en alles binnen te vervangen. Het probleem van de vaste lijn blijft echter, soms zo erg dat je de tegenpartij amper verstaat. Gisteren had ik een extra vreemd fenomeen: ik neem de vaste telefoon op en hoor geen kiestoon, maar krijg een fouttoon en de melding ‘dit nummer is niet in gebruik, bel 1212 of 1207’, en dit zonder dat ik op een toets had gedrukt! Tegelijk kraakte de lijn ook enorm. Aangezien die mensen ook 10 tot 15 keer per dag opgebeld worden zonder nummer en zonder antwoord (zie ander topic), begin ik toch te denken dat dit allemaal aan die slechte lijn ligt. Proximus is reeds meerdere malen langsgeweest (dat gekraak sleept reeds meer dan een jaar aan) maar zij vinden nooit iets. Onbegrijpelijk vind ik dat. Er blijkt ook geen andere koperpaar meer vrij te zijn om te wisselen en fiber is nog niet aangesloten, dus er is niet direct een alternatief tenzij naar een andere provider overstappen.

Aangezien TV en internet intussen wel vrij goed werken, overweeg ik om hun telefoon te laten overschakelen van klassiek analoog naar VOIP, zodat ze hun telefoon kunnen aansluiten op hun BBOX V3+, net zoals ik zelf ook heb laten doen (om dezelfde kwaliteitsreden). Kan dit door Proximus in orde gebracht worden aub? Moet hiervoor een technicus langskomen of kan dit van op afstand? Contactgegevens staan in ‘Ticket’ veldje van mijn profiel.


0 reacties

Geen reactie

Reageer