Beantwoord

02359 nummer

  • 24 January 2023
  • 14 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties

Beste vrienden

Hoe kan ik een “indialingnummer” achterhalen aub? Ik heb al een paar keer telefoon gekregen van een nummer dat begint met “02359……..”  maar weet niet wie belt.

icon

Beste antwoord door Mutlie 24 January 2023, 13:30

Bekijk origineel

14 reacties


Probeer eens https://www.de1212.be/reverse.php
 

Reputatie 3
Badge +1

Kan ik dit nr soms niet via privebericht aan proximusmedewerker doorsturen?

De mensen die ik dacht wie via die 02359.... zouden gebeld hebben, ontkennen dat en nu weet ik niet wie ik miet terugbellen....

@jhl ter info: Het is ook zo dat je ongewenste oproepen kunt ontvangen waarbij gebruik gemaakt wordt van een iemands bestaand nummer (nummer spoofing) zo gebeurt het soms ook dat ze je opbellen met je eigen telefoonnummer! Dus als je een nummer opzoekt via die link hierboven of nog andere van die dergelijke sites, en vindt aan wie dit nummer toebehoort, dan ben je toch nog niet zeker of het echt die persoon is die je wel opgebeld heeft, aangezien het iemand totaal anders kan geweest zijn via nummer spoofing!
Trouwens indialing nummers vind je niet terug met dergelijke diensten zoals 1207 enz..
De oplichter hoopt dan dat het slachtoffer denkt dat hij wordt gebeld door een bekende of door een bedrijf in de buurt. wanneer je telefoon krijgt van een Belgisch nummer
www.crdc.be dient alleen om operator te achterhalen

Inderdaad, het kan zelfs nog straffer: ik heb eens gelezen (hier?) dat iemand gebeld door zijn eigen nummer 😲
 

Reputatie 6
Badge +2

Kan ik dit nr soms niet via privebericht aan proximusmedewerker doorsturen?

De mensen die ik dacht wie via die 02359.... zouden gebeld hebben, ontkennen dat en nu weet ik niet wie ik miet terugbellen....

 

En waarom zou je dat willen weten?

Als iemand jou dringend nodig heeft, zal die wel terugbellen, of iets inspreken op je mailbox?

Ik begrijp niet waarom mensen altijd willen terugbellen naar gemiste oproepen van onbekende nummers.

Trouwens, Proximus medewerkers hebben geen lijst van de interne doorkiesnummers van personeel van bedrijven ...

Hou altijd in het achterhoofd:

  1. iemand die mij wil spreken moet maar terugbellen (of boodschap inspreken)
  2. iemand die ik niet ken (nummer opgezocht welteverstaan) en mij belt is altijd vreemd. Televerkoop? Enquêteur?  Microsoft 😎? ….
  3. Het is mogelijk ook een vorm van telefoonfraude, namelijk met de bedoeling dat je zou terugbellen, maar naar een (te) duur betaalnummer uiteraard.
Reputatie 3
Badge +1

Ik zit hier precies op Facebook afgaande op de commentaren. Amaai. Ik vraag gewoon of ik kan nagaan tot welk bedrijf een telefoonnummer behoort. Het is een indialingnummer dat toebehoort aan een bedrijf dat je tot 2022 via 1207 kon opvragen. Het zijn twee verschillende klanten die ons belden voor een afspraak maar aangezien ze op de voicemail staan via dit nummer kan ik hen niet terugbellen.

Maar ja, als dit forum verwordt tot een “Facebook”pagina waar allerlei commentaren niks met de zaak te maken hebben, mag dit topic afgesloten worden.

En ik die dacht dat dit Forum tot Proximus behoorde en niet tot Facebook.

 

Ben ik dan echt zo dom om te durven vragen tot welk bedrijf een telefoonnummer behoort. Trouwens het is geen privénummer, geen betaalnummer.

De vergelijking met facebook ontgaat me.
Volgens mij hebben alle commentaren met de vraag te maken, namelijk wie kan er gebeld hebben?
Dat er een beetje wordt uitgeweid en gewaarschuwd voor frauduleuze praktijken die dan nog binnen de kwestie vallen is toch zeker niet erg? Dat is overigens ook de bedoeling van een forum.
Een forum op het het internet is immers een discussieruimte waarbij o.a. vragen gesteld worden en een antwoord gegeven. Dit lijkt me niet het geval te zijn met Facebook.
Er lezen hier meer mensen dan topicstarter alleen mee. Die hebben nu misschien nuttige weetjes opgestoken. Ook dat is een voordeel van een forum.

Reputatie 7
Badge +3

Dag allemaal, een algemene tip om de operator van een nummer te achterhalen: www.crdc.be. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

Witte gids,  gouden gids, 1207, 1212 ….

Indien u gebeld werd door 02 359xxxx en aangezien u dat nummer blijkbaar terugebeld hebt en vermits diegene die u aan de lijn gehad hebt zegt u niet te hebben gebeld, zijn er mijns inziens enkel 2 mogelijkheden:

u bent doorgeschakeld geweest naar een andere binnenpost/operator van het bedrijf (en deze persoon weet van niets)

of

het betreft een geval van “spoofing” (x heeft u meestal vanuit het buitenland gebeld met een vervalst telefoonnr

 

P.S.

In principe vindt u indialingnreeksen/ummers niet terug via bovenvermelde diensten (witte gids, …. 1207, ...) enkel hoofdnummers (of nrs van sommige onderliggende diensten) worden vermeld

De crdc geeft enkel info over de netwerkoperator aan dewelke het nummer 02 359xxxx op dit ogenblik is toegewezen (niet over het betrokken bedrijf/persoon)

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Provider Weepee schuilt zich achter Gpdr en privacywetgeving.... Dat weten we dan ook weeral.

Ter bijkomende info: In feite Net zoals PX je geen gegevens mag geven van inkomende nummers wegens privacy

Reputatie 6
Badge +2

Provider Weepee schuilt zich achter Gpdr en privacywetgeving.... Dat weten we dan ook weeral.

 

En terecht.

Reputatie 3
Badge +1

Provider Weepee schuilt zich achter Gpdr en privacywetgeving.... Dat weten we dan ook weeral.

 

En terecht.

Misschien terecht, maar dan moeten ze dat in België voor alle providers toepassen, bij Telenet en Proximus zijn nummers nog altijd traceerbaar.Maar blijkbaar is dit weer zo een provider van het 27e knoopsgat met eigen wetten en regels. Ma bon, dat weten we dan ook weeral hé.

Reageer