fluvius /spam

  • 12 September 2023
  • 1 reactie
  • 125 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Ik kreeg een rare sms van Fluvius van +32492526925 dat mijn meterstanden berekend zijn en dat ik 421,42 € zou terugtrekken en dat ik voor meer informatie moest klikken op een bepaalde link. Hierover kan ik zeggen dat

  • het bedrag is wel heel groot en dus is klikken aanlokkelijk. Weet dat ik enkel betaal voor electriciteit, heb geen gas en de verwarming is centraal in ons gebouw. 421 € dat is bijna 6 maanden voorschot. 
  • de laatste afrekening was in juni dit jaar en ik denk dat men slechts één keer per jaar afrekent. Door Electrabel niet door Fluvius
  • Elk jaar moet ik mijn meterstand ingeven bij Fluvius, soms komt er eens een bediende langs. De afrekening volgt dan wat later. Betalen is aan Electrabel.
  • Het internet staat vol met waarschuwingen voor gelijkaardige mails en sms

Ik zal het toch eens melden aan safe on web


1 reactie

Ter info: safe on web heeft die verwittiging al een tijd geleden verstuurd omtrent misbruik van de naam fluvius ik krijg die meldingen trouwens ook  binnen op mijn smartphone.

Al is dit in mijn geval eignlijk niet nodig aangezien ik altijd eerst op hun site zelf inlog om te zien of er nog meldingen staan van terugbetalingen of facturen die nog moeten betaald worden.

Reageer